A iubi inseamna a mustra cateodata

Neo-teologia de azi la care se audauga spiritul secularizat si umanist, ne indeamna sa acceptam ereziile si sa fim „frati” cu ereticii, in spiritul „iubirii” si al „tolerantei”. Dar sigur, asta contravine total Scripturii, dar si logicii generale, caci a iubi inseamna si a mustra cateodata. „Tolerant” nu e cel care nu te avertizeaza cand ai groapa in fata, ci cel care te fereste de ea.

Astfel si Hristos a mustrat deseori  (Matei 23:13-39), ba chiar a folosit si biciul la nevoie (Ioan 2:15). Si Sfintii Apostoli si apoi urmasii lor, Sfintii Parinti, au folosit mustrarea sau anathema pentru a constientiza pe cei ce greseau de ratacirea in care se afla (II Petru, 2, Gal 1:8 etc.). Au indemnat chiar pe altii sa mustre ereziile sau sa nu fie „toleranti” cu ereticii  (Tit 3:10-11, II Ioan 10-11 etc.). Sfantul Teodor Studitul a mustrat iconoclastii pentru erezia lor, Sfantul Ioan Gura de Aur a mustrat-o pe imparateasa Eudoxia pentru rautatea ei si exemplele pot continua.

Din pravila bisericeasca:

MUSTRARE

1406. -Mustrarea sincera, izvorata din iubirea aproapelui este o indemnare cu imputare pentru anumite greseli sau pacate, facuta cu scopul de indreptare. Ea se face prin cuvinte, gesturi si fapte. Proorocii, apostolii si pastorii Bisericii, fiind obligati de legea Domnului, dupa exemplul lui Iisus au sfatuit, au indemnat si mustrat in diferite feluri pe cei nestiutori, nelegiuiti, rataciti sau invechiti in rele, ca sa le destepte constiinta spre a se indrepta si pocai (Ier. 1,4-19; lez. 3,17-27; Matei 23,1-25; Prov. 8,8).

1407. – Cine mustra este dator sa verifice bine daca el spune adevarul (F. Ap. 13, 8-12) si daca cel mustrat este in stare sa se indrepte atunci sau in viitor (II Regi 12, 1-14); „Pe cei ce pacatuiesc mustra-i inaintea tuturor ca si ceilalti sa se teama” (I Tim. 5,20; Gal. 2, 11-13). „Mustra, cearta, indeamna cu toata blandetea si intelegerea” (II Tim. 4, 2; Tit 1, 13; 2, 15; 1 Tes. 5, 14; Prov. 23, 13-14). Mustrarea trebuie sa fie masurata, ca sa nu duca la un rau si mai mare. „Dupa intaia si a doua mustrare indeparteaza-te de cel razvratit, caci unul ca acesta este pierdut si se osandeste singur” (Tit. 3,10-11).

Multi eretici se plang ca ortodocsii „talibani” si „fundamentalisti” ii mustra pentru ereziile lor. Oare cine iubeste cu adevarat te lasa sa ratacesti in intuneric sau te mustra?

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Ortodoxie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la A iubi inseamna a mustra cateodata

  1. Pingback: Fundamentalismul ecumenist | Ortodoxie Traditionalista si Teologie Patristica

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s