Relatare despre intreruperea comuniunii cu ereticul Patriarh Athenagoras de catre vrednicul de pomenire Parinte Marcu Manolis

„ … Îi mulţumesc şi lui Dumnezeu şi ţie că am trăit o asemenea scenă şi clipă. De altfel, nu prea au loc asemenea evenimente, iar când se întâmplă, au loc după buna rânduială şi iconomie dumnezeiască. Să se slăvească Dumnezeu şi Biserica lui Ortodoxă … Eu ca martor adeveresc: cu Dumnezeu, toate s-au întâmplat bine, matur şi drept. Întru nimic exagerat. Dimpotrivă, ai arătat şi ai păşit pe calea cea una a Părinţilor noştri, cea predată nouă, şi împărătească” (semnătura celui care a scris).

Contrariul însă cred că s-ar întâmpla în cazul celor care pun mai puţin preţ pe mărturisirea credinţei decât pe prost-înţeleasa bună purtare şi ţin la o „atitudine ireproşabilă” în clipe în care se pune la încercare conştiinţa credincioşilor asupra credinţei lor. (Nota redactorului: aşa cum se dă mărturie în scrisoarea celui cu numele de Samaras, pe care Părintele Marcu o citează în continuare): „Când am fost informaţi prin «Ἐκκλησιαστικοῦ Ἀγῶνος» („Lupta Bisericească”) despre predica nemaiauzită, inimaginabilă, profanatoare şi blasfemiatoare pe care a ţinut-o Mitropolitul Fanarului Meliton în Duminica Lăsatului Sec de Brânză în biserica mitropolitană din Atena, ne-a cuprins mâhnirea şi dezamăgirea, pentru că, deşi cei mai mulţi dintre cei ce se aflau atunci în biserică erau clerici şi teologi laici şi au auzit acea predică neobişnuită prin impietatea ei, nu s-a găsit nici un creştin ortodox plin de zel care să întrerupă blasfemiile şi nelegiuirile proferate de la amvon.

Din fericire, s-au ridicat repede conştiinţele Ierarhilor evlavioşi şi credincioşi şi ale altora care nu se lasă atraşi de miasma ecumenismului şi cu mult zel au mărturisit şi mărturisesc şi se luptă pentru curăţirea profanării săvârşite şi pentru apărarea războitei şi primejduitei noastre Ortodoxii.

Am primit însă multă mângâiere când am aflat de atitudinea evlaviosului şi credinciosului Diacon, a părintelui Marcu Manolis, care în sfânta biserică a Mănăstirii Petraki, plin de zel dumnezeiesc, asemenea Sfinţilor Părinţi din vechime, a protestat împotriva pomenirii ereziarhului Patriarh de astăzi, care mărturiseşte în continuu şi pe faţă, prin cuvinte şi fapte, opiniile sale eretice”.

Pericolul acestui scandal, al păcatului omorâtor de suflete care se ţine tare pe poziţie, după spusele Marelui Vasilie, m-a îndemnat însă să mă manifest la fel şi ziua următoare.

Desigur, dacă propunerea de rugăciune pentru Patriarhul Atenagora ar fi fost nu doar pentru sănătatea trupului, ci şi pentru pocăinţa şi mântuirea sufletului său, m-aş fi ostenit cu toate forţele mele, ca să săvârşesc cea mai caldă implorare şi rugăciune.

Sunt de asemenea judecat de purtare necuviincioasă. Evident că prin cele de mai sus se dă răspuns. Bineînţeles, nu sunt sfânt, nici desăvârşit în vreuna din cele mai mici virtuţi. Dar dacă cineva se găseşte la înălţimea desăvârşirii să arunce primul piatra asupra mea. Pe acesta care o va face îl îndur şi îl iubesc. Pentru că tot ce va face, chiar şi împotriva mea, din dragoste pentru Hristos o va face.

Permiteţi-mi la sfârşit să închei umila mea apărare cu cuvintele profunde ale marelui teolog şi mărturisitor sârb al Ortodoxiei, Arhimandritul Iustin Popovici, puţin parafrazate:

„Cu smerenie cer iertare, pentru că şi eu atot-păcătosul, cu adevărat atot-păcătosul, am îndrăznit să îngăim aceste puţine cuvinte …

Dacă însă cineva, citind aceste cuvinte se simte jignit, să mă ierte, pentru că din pricina atot-păcătoşeniei mele nu am putut exprima mai bine adevărul. Şi să Îl roage pe Prea Dulcele Domn Iisus, cel milostiv şi mult milostiv faţă de fiecare păcătos care se pocăieşte, să îmi ierte şi mie atot-păcătosului noile mele păcate. Pentru că cred, din toată inima mea cred, că «mult poate rugăciunea stăruitoare a dreptului» (Iacov 5, 16), încă şi pentru unul ca mine, atot-păcătos până în măduva fiinţei mele”.

Sursa: Graiul Ortodox

Acest articol a fost publicat în Ruperea comuniunii cu ereticii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

60 de răspunsuri la Relatare despre intreruperea comuniunii cu ereticul Patriarh Athenagoras de catre vrednicul de pomenire Parinte Marcu Manolis

  1. Graiul Ortodox este un blog ortodox, aşa că sunt de acord. Vedeţi şi articolul recent de pe blogul meu, repostat de pe acest blog, înainte să citesc aceste rânduri…

    • Da, extraordinar si acel articol. Din pacate nu prea mai avem voci antiecumeniste in tara cum au fost Parintele Iustin sau Parintele Arsenie Papacioc. Trebuie sa ne rugam ca „Domnul secerişului, ca să scoată lucrători la secerişul Său.”

  2. preotortodox zice:

    iacoboaie se declara adventist!

    preotortodox
    21 septembrie 2014 la 20:24
    Arhiereul prezinta si reprezinta pe Hristos. El reprezinta Biserica Intreaga. Fara un arhiereu, nu avem cum sa mai existam ca Biserica. In lume sunt 860 de arhierei ai Ortodoxiei. Si unul daca va mai ramane intru Adevarul lui Hristos, ne este suficient. Arhiereul este cea mai importanta fiinta omeneasca si mai puternica, dintre muritori. Dupa el, e preotul. Hristos este Capul Bisericii si al arhiereilor, dar Hristos nu lucreaza succesiunea apostolica fara arhiereu (precum este la protestanti si neoprotestanti unde hristosul lor este diavolul). Arhiereul nu este vicarul lui Hristos -ca la alti tampiti- ci este cel prin care Hristos participa direct, prin persoana arhiereului, la litrurghiile arhieresti.Arhiereul poate face slujbe si fara vesminte. Poate participa la liturghie, stand pe un scaun in biserica si zicand de acolo ecfonise ori alte pasaje. Nici ingerii nu au curajul sa faca observatie arhiereului. Nici preotului. Numai arhiereul poate face observatie liturgica unui preot. Nici nu stim noi cine sunt arhiereii…. Nici ei nu stiu cine sunt ei…de fapt…

    Răspunde

    raduiacoboaie Autor articol
    21 septembrie 2014 la 22:29

    Văd că faceţi într-una apologia arhiereilor… Ce erau cei care L-au răstignit pe Iisus Hristos? ARHIEREI… Desigur, nu toţi sunt la fel. Avem totuşi puţini clerici şi arhierei care să nu fie masoni şi ecumenişti… Nu acesta este adevărul?

    • Ascultarea de arhiereu e in limita credintei. Sfintii Parinti spun ca epsicopul care propavaduieste erezia e pseudoepiscop (can 15 I-II Const.). In rest, cine acuza arhiereii pentru alte pricini decat credinta, e afurisit (can 31 ap.).

    • preotortodox zice:

      preotortodox
      Radule, prin cuvintele ce le-ai scris mai sus arati adevarata fata de adventist. De ce nu spui lumii adevarul? De ce vrei sa mearga lumea in neoprotestantismul adventist? Serios, acum! Ei spun ca preotii si arhiereii l-au omorat pe Iisus. Pai preotia Bisericii lui Hristos este aceeasi cu preotia Vechiului Testament? De ce vrei tu sa ramai indaratnic si in intuneric? Tu nu mai poti fi ajutat de nimeni, atata timp cat vrei sa mori mandru si autosuficient. Crede-ma, ca-ti spun cu sinceritate!

      Liliana said, on septembrie 21, 2014 at 9:56 pm
      Doamne ajuta!
      Daca A.Dinu ar fi ortodox,ne-ar intelege felul de a gindi sau de traire,ceea ce ne preocupa pe noi (mintuirea!).
      Ori nu intelege din ignoranta-nefiind ortodox,presupun,-ori are o intentie rea.
      Dumnezeu sa-l lumineze si sa-l aduca la Adevar.

      ASA VORBESTE O FEMEIE DESPRE UN TEOLOG?

      iacoboaie
      Care teolog domnule? Cel după dicţionar? ADEVĂRATA TEOLOGIE ESTE CEA CARE SE TRĂIEŞTE, CARE ESTE ÎN COMUNIUNE STRÂNSĂ CU DUMNEZEU. Oare fariseii şi cărturarii din vechime, dar şi cei actuali nu sunt teologi? DAR CE FEL DE TEOLOGI, DOMNULE? PE NOI ASTA NE INTERESEAZĂ. ŞI DIAVOLUL ESTE TEOLOG, ŞI ÎNCĂ CEL MAI MARE TEOLOG, DAR NU FACE VOIA LUI DUMNEZEU ŞI LUPTĂ ÎMPOTRIVA CREAŢIEI LUI DUMNEZEU, ÎNDEOSEBI A OMULUI…
      Se pare că sunteţi Marian Tudor din Teleorman, preot-duhovnic etc.

      preotortodox
      La tine…conteaza cine-ti spune adevarul? Conteza ca-l cheama ion sau gigel? Serios! Tu nu faci parte din Biserica lui Hristos! Stii bine! Eu sunt trist pentru cei pe care-i tragi dupa tine: pentru Liliana si altele asemenea. Tu nu te gandesti ce faci?
      La tine…conteaza cine-ti spune adevarul? Conteza ca-l cheama ion sau gigel? Serios! Tu nu faci parte din Biserica lui Hristos! Stii bine! Eu sunt trist pentru cei pe care-i tragi dupa tine: pentru Liliana si altele asemenea. Tu nu te gandesti ce faci?

      Dusmanii tai au numai numele Andrei si Marian? Dar tu nu esti dusmanul tau? Nu-ti faci tu rau cu mana ta si faci rau si Bisericii Sfinte? Ce folos ca faceti enoriasi pe net, dar va pierdeti sufletele? Ce folos ca nu indemni lumea sa se impartaseasca lunar, dar ii pui sa bea apa din mormantul lui Arsenie Boca? Ortodoxia este hristoscentrica sau arseniocentrica? Voi nu vedeti in ce paganism ati cazut de la atata mandrie? Da, sunt gelos! Vreau ca lumea sa o vad cu zecile de mii la Potir, la impartasit. Nu la morminte cu putreziciune! Ce va este greu sa intelegeti? Voi…cu Dan Diaconescu. Si ala un alt pagan! El e ateu si mason, dar o da cu Arsenie Boca. El nu s-a impartasit niciodata, dar o da cu Arsenie Boca…si ce bani ar face Romania dupa urma turismului la Prislop! Voi nu vedeti cat batjocoreste diavolul ortodoxia prin voi?

      • „Daca A.Dinu ar fi ortodox”

        Sunt probabil cel mai nemernic om de pe pamant, dar eretic nu sunt. Eu mi-am sprijinit mereu afirmatiile pe ceea ce spun Sfintii Parinti. Din pacate multi credinciosi isi sprijina „ortodoxia” nu pe Sfintii Parinti ci pe superstitii pe care le considera „traditie”. Este exact si ceea ce relata Mitropolitul Neofit Cretanul cu ceva secole in urma: la romani nu exista ortodoxie, ci superstitie. Din pacate nimic nu s-a schimbat de atunci…

      • preotortodox zice:

        Radule, capitolul Prislop este asemenea capitolului Ionesti. Mai tii minte cand preotii si mirenii mergeau la nea Ionica de-i binecuvanta pe cap batranelul? Acum cica e in ospiciu… De ce nu fugiti voi in bratele lui Hristos-Euharistic, si fugiti la mominte putrezite? De ce nu strigi in gura mare pe net: FRATILOR, IMPARTASITI-VA LUNAR CA PIERIM! Parintele Boca a scris multe lucruri bune si a invatat. Dar alti scriitori teologi nu au scris lucruri bune si acum sunt in Iad? Stie cineva mandria omului la moarte? Dumnezeu doar! Pot eu sa levitez si sa scriu miliarde de carti bune, daca sunt mandru, pier. Fata parintelui Staniloae a zis ca tatal ei nu a mai putut ramane in legatura cu parintele Boca pentru ca era de o mandrie orbitoare! De ce lumea nu face rand de 10.000 de persoane, la Sfantul Potir, la Prislop la Liturghie? Tu nu te-ai intrebat niciodata? Nu! Pentru ca nu esti ortodox. Stiu! Eu daca merg la Prislop, si il cinstesc pe parintele Boca, zic la mormant o ectenie de morti, sarut Crucea mormantului si apoi merg si particip la Liturghie pentru a ma impartasi acolo unde parintele Boca a fost duhovnic multi ani. Nu asa ar face un om serios si ortodox? Cum vezi tu lucrurile dinafara Bisericii Sfinte?

      • preotortodox zice:

        iacoboaie
        ” Care teolog domnule? Cel după dicţionar? ADEVĂRATA TEOLOGIE ESTE CEA CARE SE TRĂIEŞTE, CARE ESTE ÎN COMUNIUNE STRÂNSĂ CU DUMNEZEU. ”
        preotduhovnic
        Pai…dta esti teolog? Fara dictionar? Dta traiesti ortodoxia? De ce scrii pe bloguri daca o traiesti? Ea e traire sau scriere? Cum poti sa inveti pe altii daca nu ai fost trimis? Romani X-15
        Daca Andrei nu e teolog, Anitulesei nu e preot iar eu sunt incorect, cine sunteti voi? Voi cei care vorbiti de teologie si de Dumnezeu? De cand de Dumnezeu nu mai trebuie sa vorbeasca teologii, preotii si duhovnicii? E o noua regula, 2014 ?
        iacoboaie
        Dar cine L-a condamnat la moarte pe Hristos? Ponţiu Pilat cumva, care s-a spălat pe mâini, spunând că nu-I găseşte nicio vină? Cine altcineva decât arhiereii acelui timp, iudeii fruntaşi din sinagogă, cu doar câteva excepţii precum părintele Nicodim? Cine altcineva domnule ,,teolog” decât fariseii, cărturarii şi saducheii în frunte cu Anna şi Caiafa, cei pe care Hristos i-a mustrat aspru şi pe bună dreptate de câteva ori? Cei care se arătau lumii foarte credincioşi L-au socotit pe Hristos creator de sectă şi de rătăcire… De aceea au pus pază militară la mormântul Domnului… Se temeau de Învierea Lui…
        DAŢI ÎNAINTE CU PLACA ADVENTISMUL, CĂ DAŢI ,,BINE” ŞI O SĂ VĂ CREADĂ TOŢI ORTODOCŞII PÂNĂ LA ULTIMUL…
        preotduhovnic
        Orbule, arhiereii Vechiului Testament, orbi ca tine fiind de mandrie, nu l-au recunoscut pe Mesia-Hristos, nici pana in zilele noastre! Arhiereii Vechiului Testament, erau arhierei pentru ca vesteau tocmai pe Hristos-Rascumparatorul, pe care nu l-au placut, atunci cand a venit in fata lor. Asadar, arhiereii aceia nici n-ar fi existat-si nici Vechiul Testament- daca nu avea sa vina Mesia-Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Pilat, a fost o curva. El s-a lepadat de Hristos, chiar daca l-a numit ‘cel fara de vina’ ! Si Iuda a zis dupa cel l-a vandut pe Invatator ca a vandut sange nevinovat! Dar tu nu ai treaba cu ortodoxia…Scuze…
        iacoboaie
        ” De când decideţi cu asupra de măsură cine face parte din Biserica lui Hristos şi cine nu? Chiar dacă aţi fi Patriarhul României, cine v-ar da un asemenea drept divin?”
        preotortodox
        Membrii Bisericii lui Hristos-Arhiereul Cel Vesnic sunt ascultatori si invatacei. Ereticii nu sunt membrii, din oficiu. Omul este eretic din clipa in care invata erezii, nu din clipa in care este afurisit sau anatematizat. Asadar, cine nu face ascultare de un preot, nu face ascultare de Hristos (care l-a hirotonit pe preot). In plus, preotul are cele trei puteri ale preotiei lui Hristos: sa invete, sa conduca si sa sfintesca. Nu a spus Domnul ca cine nu asculta de voi, de Mine nu asculta? Cu ce m-ai vadit pe mine inafara Bisericii Sfinte? Cu aceasta putere eu te numesc inafara Bisericii!
        Azi femeia nu mai face mancare, vrea sa teologeasca. Azi strungarul vorbeste despre teologie si doctorul despre astronomie. In zilele noastre astrologul vorbeste despre patrologie si soferul despre chirurgie. E bine asa? Cu ce sunt eu agresiv si cu ce nepoliticos cu d-ta?
        iacoboaie
        Sunteţi nu numai nepoliticos, ci şi incorect. Omul a fost creat în dualitate: bărbat şi femeie. De ce desconsideraţi femeia? Pentru că o socotiţi inferioară şi incapabilă a pricepe teologia?… Credeţi că doar bărbaţii înţeleg aceste lucruri? Misiunea unei femei este să stea la cratiţă, cum aţi spus mai devreme???

  3. Iacoboaie Radu zice:

    Intuiţia îmi spune că luptaţi împotriva Bisericii lui Hristos având o gândire neoprotestantă…

    • Te referi la mine sau la altcineva? Si la oricine te-ai referi, poti sa si argumentezi?

      • Sigur că da. Primul argument este acela că am scris deja împotriva ereziilor în mai multe articole și antologii. În al doilea rând, nu am intrat niciodată într-o casă de rugăciune (am mai scris asta în comentarii pe saccsiv) și nici nu am legat vreo prietenie cât de mică cu vreun sectant. Așadar nu am avut nicio legătură cu secta adventistă sau oricare alta, nici fizică și nici spirituală la nivel de gândire cum ați afirmat în mod cu totul deplasat.

    • De ce spun acest lucru? Pentru că este logic ca un ortodox să fie atacat tocmai de către un neortodox, îndeosebi de unul sectant… Întrebați din curiozitate sau de teama că v-am identificat?…

      • :))))…Radu, ti-am mai explicat, termina cu prostiile astea: „presupun ca”, „identificat”, „supozitii” etc. S-au certat si sfinti pe teme teologice si s-au atacat. Asta nu inseamna ca unul era sectant. Eu ti-am spus ca ai gandire adventista in ceea ce tine de cipuri si la asta m-am referit tot timpul. Mi se pare ciudat ca trebuie sa ti se dea mura-n gura tot timpul, pentru ca tu intelegi altceva, cum ai facut si cu Sfantul Porfirie: din fraza: ”Pentru noi, creștinii, atunci când Îl trăim pe Hristos, nu există antihrist” tu ai inteles ca Sfantul a spus ca nu exista antihrist ad literam. Asa ai facut cu tot ce ti-am zis. Exact asta faci si acum.

        Apoi ca de obicei apelezi la metode neortodoxe de a face polemica. Acum imi spui ca m-ai identificat. Si cu ce argument? Ca am indraznit sa taxez aberatiile eroului „pamantului stramosesc si sfant”? Ca am indraznit sa arat ca faci confuzie intre Ortodoxie si alte forme de manifestare care nu au legatura cu adevarata traire ortodoxa? Ca am aratat cum tu trambitezi ca aperi Ortodoxia, dar defapt ii defaimezi randuielile si canoanele, pe care de altfel, nici nu le cunosti?

        Repet: in momentul in care va erijati ca luptatori anti-sistem, anti-cip etc. nu mai aveti pretentii de infailibilitate. Stiu, vei zice ca tu nu te crezi infailibil. Nu ai zis-o niciodata, dar asta reiese din ce spui. Si este fenomenal modul cum rasucesti treburile: ti-am zis ca esti pietist, ai ripostat zicandu-mi si tu pietist. Ti-am zis ca ai gandire de sectar, asta imi spui si tu mie. Si mi te mai adresezi cu tinere?

        Apoi mai ai si nerusinarea sa spui ca m-ai identificat? Ca atunci cand m-ai identificat ca sunt mason? Sau stilist? Sau comunist? Acum sunt sectar? Nu vezi ca nebunia anti-sistem, fara baze cu adevarat ortodoxe, v-a dus in delir? Sunteti in delir, intr-un zbucium sufletesc uluitor, va chinuiti sa iesiti dintr-un matrix si intrati in altul. Suspiciunea este alt semn al slabirii credintei…

        Pentru altii care au deschidere spre adevar: cand plecati la drum sa aparati Ortodoxia, mai intai invatati ce este si ce nu este Ortodoxia, si apoi aparati, ca altfel va treziti ca aparati superstitii.

    • Sunt absolut convins că părintele Porfirie (care recent a fost trecut în calendar?!…) a greșit când a spus că acceptă cipurile și simbolul satanei 666… Am observat printre altele faptul că adevărul doare și te supără tinere… Apoi, îți lipsește prea mult moderația sau echilibrul. Prea multe acuzații ale tale asupra mea în ultima vreme. Și foarte interesant, nu eu am declanșat această polemică și nu eu sunt cel care a transformat-o într-un veritabil război…

      • Sunt absolut convins că părintele Porfirie (care recent a fost trecut în calendar?!…) a greșit când a spus că acceptă cipurile și simbolul satanei 666

        Din nou vorbesti neargumentat. De ce a gresit? Si parintele cand a spus ca accepta se referea la altceva. Ce inseamna sa fii artificial! Deci in mod oficial contesti ca Sfantul Porfirie e sfant?

        Am observat printre altele faptul că adevărul doare și te supără tinere

        Care adevar si cand m-am suparat?

        Apoi, îți lipsește prea mult moderația sau echilibrul. Prea multe acuzații ale tale asupra mea în ultima vreme

        „Eu nu am spus să sunteți stilist, am zis ,,posibil”. Este o nuanță foarte importantă. Pentru că sunt elemente care conduc spre o asemenea concluzie.”

        „Nu m-ar mira să aflu că aveți relații cu masoneria.”

        „Părerea mea personală este că Andrei Dinu, nume real sau nu, este de fapt un intrus în blogosfera ortodoxă, cu misiunea precisă să discrediteze pe cei care ar putea deveni sau sunt deja formatori de opinie. Poate fi mason, poate fi un sectant manevrat de masoni, deoarece ,,pare” a fi un teolog”

        „Sunteți cumva comunist domnule Andrei Dinu”

        Recunosti ca perlele de mai sus sunt ale tale (si sunt doar 1% din ce ai scris pe internet despre mine)? Si daca recunosti, am o intrebare: ipocrizia ta are limite sau pur si simplu nu are cum sa expire?

        Și foarte interesant, nu eu am declanșat această polemică și nu eu sunt cel care a transformat-o într-un veritabil război…

        Acum ceva timp, un individ pe nume Radu Iacoboaie mi-a dat reblog la articolul „Ispita „zeificarii” marilor duhovnici” si prin comentarii a inceput sa isi dea cu presupusul despre persoana mea. Eu ca sa ma apar, am replicat. Deci eu am inceput tinere? Si a doua intrebare: rusinea la tine chiar este inexistenta?

  4. pcmouse zice:

    OFF TOPIC

    Parintele Justin: Viata tehnica naste monstri

    Cu cardul de sănătate cum e bine să procedăm, că se trezeşte omul cu el la poştă şi trebuie să semneze pentru el?

    Nu îl primim deloc. Nu semnați pentru el, ci îl trimiteți prin poştă de unde a venit. Trebuie să fie un act de mărturisire al nostru şi este şi pentru ei o ocazie să vadă că poporul se opune în masă.

    Dar de ce credeți, părinte, că persecuția asta electronică este mai antihristică decât celelalte persecuții păgâne, în care te obligau să te închini şi la idoli?

    Pentru că şi viclenia vrăjmaşului e mai mare conform cu vremurile în care trăim. El are mii de ani de experiență şi e normal să îşi desăvârşească metodele de ispitire a lumii. Toate fenomenele care se aplică în istoria omenirii sunt în raport cu gradul de civilizație al omului. Observați acum la ce nivel de cunoaştere a ajuns ştiința, după cum s-a dezvoltat tehnica. Cu cât e mai performantă tehnica oamenilor, cu atât şi persecuția este mai ascuțită şi mai subtilă. Şi pe oamenii aştia îi vad ca pe nişte slugi ale satanei şi eu aşa şi cred „cei care folosesc tehnica asta în rău, în defavoarea omului, sunt nişte înaintemergători ai lui antihrist.

    http://www.atitudini.com/2011/02/parintele-justin-viata-tehnica-naste-monstri/

  5. ANDREI DINU
    Nu știu dacă era necesar să îți dau replici după replici. Abia acum realizez că a fost pierdere de vreme. Consider că ești pe un drum foarte greșit, care va sfârși într-o mare fundătură… Ești incorigibil și nu te mai poți schimba. Este foarte ușor să faci rău cuiva, să acuzi pe cineva de fapte și aspecte practic inexistente.
    Analiza fiecărei propoziții scrise de mine nu numai că era tendențioasă, răuvoitoare și superficială, dar trăda și trădează un mare complex de superioritate, care izvorăște cred din mândrie. Un teolog adevărat este smeritul profesor Dumitru Stăniloae și sunt multe alte exemple. Iar acesta este însă cel mai reprezentativ dintre exemple…

    • Si totusi nu ai raspuns la nimic.

      • Despre adventisti si celelalte secte protestante

        A înnebunit Papa!!!?
        https://mucenicul.wordpress.com/2013/01/20/a-innebunit-papa/comment-page-1/
        Și altele…

      • Tot nu ai raspuns nimic Iacoboaie. Te eschivezi ca de obicei. Urmatorul tau comentariu pe acest site va fi ceva concret sau va merge la cosul de gunoi acolo unde trebuiau sa ajunga de mult ereziile tale: confuzia intre Biserica si biserica locala, pre-pecetluirea si alte asemenea. Of, am atacat iar eroul Ortodoxiei romanesti, ceea ce denota ca sunt un mason sau un sectant platit de masoni. Usor de deconspirat mai sunt si eu…Dar, asa deconspirat cum sunt, fie tu si alde pcmouse veniti cu lucruri concrete, fie va duceti unde va sunt primite si aplaudate prostiile. Eu nu mai am de gand sa aprob si cu atat mai mult sa raspunde unor aberatii, insulte sau mai rau, eu sa raspund si apoi raspunsul vostru sa nu-mi fie dat mie personal ci sa ma trezesc cu anateme si calomnii la adresa persoanei mele pe alte bloguri. Dar asta va caracterizeaza: prostia, lasitatea, incultura.

      • Tot gandire adventista apocaliptica aveti. Mai nou negi sfintenia parintelui Porfirie. Urmatorul pe lista Iacoboizilor probabil e Sfantul Mucenic Daniil Sasoev. Deci sunteti secta adventista. Dar ti-am spus ca nu mai mai obosesc cu tine. Urmatorul articol scrie-l despre cat de mason sunt eu si cat de mare razboinic digital anti-sistem, anticip s.a.m.d. esti tu. Eu nu mai am nici timp, nici rabdare sa-i raspund unui om ale carui singure argumente sunt „pobabil ca”-uri ca sunt mason sau sectant si imi ocoleste toate intrebarile cu o eleganta de felina.
        Ca exemplu concret: cand am spus ca sunteti secta adventista ti-am dovedit negru pe alb cum nebunia anticip 666 a inceput de la protestanti si tot de ei este continuata si in prezent. Am dovedit si ca rastalmaciti Scriptura si spuneti altceva decat Sfintii Parinti.
        Mai sus tu ai vazut imaginea pe blogului pe un site de adventisti si vii aici si te exprimi tendentios, de parca „m-ai prins”. Astea-s argumentele voastre! Sunteti nebuni cu acte (fara cip)!

    • preotortodox zice:

      ” Un teolog adevărat este smeritul profesor Dumitru Stăniloae și sunt multe alte exemple. Iar acesta este însă cel mai reprezentativ dintre exemple…”

      Vrajitorilor! Daca Parintele Staniloae ar fi in ochii tai asa cum spui, de ce nu faceti cozi la el la mormant? Sau…nu va place la el ca nu levita?! Sau ca nu agreea catolicismul?
      Bolnavule si tu si pisi-pisi, noi parem o tabara pentru voi, iar voi pareti o alta tabara pentru noi. De unde aveti voi simtamantul ca sunteti in tabara Adevarului? Asa fac si neoprotestantii toti. Credeti voi ca neoprotestantii nu se cred in adevar? Se cred. Asadar, ce vedeti voi normal la mansarda voastra, de puteti sustine ca noi suntem lamentabili si neortodocsi? Nimic! Voi beti zeama de oase din groapa ieromonahului Boca, iar noi bem Sangele Cel de Viata Facator al lui Hristos Cel Viu. Ortodoxia este hristocentrica nu arseniocentrica. Ortodoxia are in centru pe Hristos Euharistic, Cel Viu, al Carui Ehuharistic este Trupul Sau Viu, Personal si Inviat, ce nu ne tine morti. Credinta voastra este in pareri proprii, experiente personale si in morti. Rusine sa va fie! Nu pentru voi…ci pentru cei pe care-i tineti in porcariile voastre tembele si in diletantismul vostru ordinar. Ne puneti voi sa ne rugam cu rugaciunea ‘x’ sau ‘y’. Ne faceti voi necunoscatori, desi suntem preoti sau teologi. Ne anatematizati voi desi…noi preotii va nastem duhovniceste. Nici nu stiu ce doriti de la viata si de la Hristos… Mai greu e ca voi insiva nu stiti ce vreti de la Adevar…

    • preotortodox zice:

      iacoboaieradu2014
      24 septembrie 2014 la 13:40
      Tind să cred că Elena Udrea este cu mult mai potrivită pentru această înaltă demnitate decât ceilalți candidați… Pentru că nu avem alte alternative…
      preotortodox
      ELENA UNDREA PRESEDINTE… VAI DE EI SI DE NOI…

  6. Cum se face că imaginea acestui blog am găsit-o și accesând imagini cu adventiști?

    • Nu inteleg ce vrei sa spui. Ca si-au pus si ei icoana pe care o am eu? Sau ce?

      • Tot gandire adventista apocaliptica aveti. Mai nou negi sfintenia parintelui Porfirie. Urmatorul pe lista Iacoboizilor probabil e Sfantul Mucenic Daniil Sasoev. Deci sunteti secta adventista. Dar ti-am spus ca nu mai mai obosesc cu tine. Urmatorul articol scrie-l despre cat de mason sunt eu si cat de mare razboinic digital anti-sistem, anticip s.a.m.d. esti tu. Eu nu mai am nici timp, nici rabdare sa-i raspund unui om ale carui singure argumente sunt “pobabil ca”-uri ca sunt mason sau sectant si imi ocoleste toate intrebarile cu o eleganta de felina.
        Ca exemplu concret: cand am spus ca sunteti secta adventista ti-am dovedit negru pe alb cum nebunia anticip 666 a inceput de la protestanti si tot de ei este continuata si in prezent. Am dovedit si ca rastalmaciti Scriptura si spuneti altceva decat Sfintii Parinti.
        Mai sus tu ai vazut imaginea pe blogului pe un site de adventisti si vii aici si te exprimi tendentios, de parca “m-ai prins”. Astea-s argumentele voastre! Sunteti nebuni cu acte (fara cip)!

      • Încercați măcar. Căutați pe Google România imagini despre adventiști… Faceți un efort.

      • Auzi, tu cand emiti elucubratii, nu le gandesti deloc? Imaginea apare si pe blog-ul ortodox http://adevaruldespreadventisti.wordpress.com/. Sa ne fereasca Dumnezeu de logica ta, ca cine stie cum ajungem sa defaimam aproapele…

  7. Mă miră faptul că nu știți ce spune Mântuitorul, când se referă la cei care numesc pe alții nebuni… Focul gheenei… Doamne, apără-ne și ne păzește pe noi păcătoșii și nevrednicii. Dacă sunteți într-adevăr adventist sau mason, sau și una și alta, atunci am fost păcălit și am greșit discutând cu un eretic… Este păcat chiar să discuți cu un eretic. Dar nu am știut…

    • Da Iacoboaie, sunt si mason, si adventist, si comunist, si stilist, si eretic si tot ce mi-ai spus tu. Si Hristos se referea la defaimare (adica ce faci tu). Atunci cand ii spui altuia „nebune” spre mustrare si pentru ca spune ce spui tu, e altceva.

      • Acestea sunt simple jocuri de cuvinte, dar destul de perfide, pentru modul tendențios în care le spuneți… Am fost suficient e clar și totul se analizează într-un context stimabile…

      • Deci defapt tu nu ai vrut sa zici toate astea. Dar totusi le-ai spus. Ele se analizeaza in contextul in care eu sunt ce de fapt si de drept? Nici cand eram copil si invatam sa merg nu mi-am dat cu stangu-n dreptul in stilul uimitor in care iti dai tu. Si vad ca persisti si te antrenezi in fiecare zi.

      • Exprimarea ta tinere este foarte vagă și fadă, alunecoasă și învăluitoare…

      • In lipsa unor argumente concrete, presupun ca te face sa te simti mai bine ca mi te adresezi cu „tinere”. Sa fiu si tanar si mason si comunist si sectar e totusi o realizare pentru mine daca o luam dupa intunericul irationalitatii tale care incet, dar sigur, devine epopeica.

  8. Credința adevărată, ortodoxia, se trăiește prin fapte, mai puțin prin cuvinte… A întoarce măcar un suflet către Dumnezeu este mare lucru. Eu asta am sperat. Se pare că pentru un singur suflet salvat de osânda veșnică din iad, Francisc de Assisi a câștigat mântuirea, deși era catolic. Dar este singurul, reprezintă excepția…

    • Francisc de Assisi nu s-a salvat de nicaieri, eretic fiind. In afara Bisericii nu exista mantuire (Sfantul Ciprian al Cartaginei). Dar am uitat ca pentru pietisti nu conteaza teologia patristica.

      Credința adevărată, ortodoxia, se trăiește prin fapte – Definitia pietismului…

      • În fața lui Dumnezeu, nu sunt aceleași judecăți. Dumnezeu poate să mântuiască pe cine dorește, în anumite circumstanțe. Dar mă repet, se întâmplă extrem de rar… Pentru că numai Dumnezeu ne cunoaște inimile și dragostea noastră pentru semeni…

      • Da. Știu. Sectanții pun accentul invers, pe credință. Ei consideră că singură, credința în Dumnezeu conduce la obținerea mântuirii… Dar pe lângă credință (și diavolul crede că există Dumnezeu), mai există nădejdea și dragostea. Dragostea se exprimă mai ales prin milostenia trupească și sufletească…

      • Iar inventezi o teologie noua? Sfintii Parinti nu au spus niciodata asta. Ca Dumnezeu a mantuit si eretici, este posibil, dar Dumnezeu ne-a descoperit cateva judecati ale Sale (Sfanta Scriptura, Sfintele Canoane etc.) din care reiese clar ca ereticii nu se pot mantui oricata dragoste ar avea. Din simplul motiv va nu dragostea ne mantuieste, ci Harul necreat care exista in plenitudinea sa in Biserica cea Una in care noi putem fi mladite. Cine nu da roada in Hristos se taie si se arunca in foc.
        Iar eu nu pun accentul doar pe credinta, dar nici doar pe fapte. Specific sectantilor e si una si alta. Pentru noi, ortodocsii, exista doar viata in Hristos care e ceva mult ai complex decat simpla credinta sau simpla practica a faptelor bune. Presupune ca noi sa devenim fiinte ecleziale, liturgice, indumnezeite prin har.

  9. ,,Din simplul motiv va nu dragostea ne mantuieste, ci Harul necreat care exista in plenitudinea sa in Biserica cea Una in care noi putem fi mladite.”

    Nu sunt de acord. Hristos a adus în lume legea iubirii, a dragostei față de aproapele, desăvârșind lucrarea Lui, punând capăt legii talionului (ochi pentru ochi și dinte pentru dinte). Omenirea a intrat astfel într-un nou stadiu al existenței. De aceea, spun că dimpotrivă, dragostea are un rol principal în mântuirea noastră.
    Harul ține de lucrarea Sfântului Duh. Preoții care au căzut în erezii au pierdut harul. Pentru că nu pot sluji și lui Dumnezeu și lui Mamona. Indiferent dacă au fost caterisiți, adică li s-a interzis să mai slujească în Biserică.
    Fariseii, cărturarii și saducheii din vechime practicau religia în mod formalist și lipsit de substanță. Ceea ce denumise și criticase Mihai Eminescu: FORMELE FĂRĂ FOND…

    • Inseamna ca nu esti de acord o data in plus cu ce au spus Sfintii Parinti. De exemplu, ce spune Sfantul Serafim de Sarov:
      https://theologiepatristica.wordpress.com/2014/09/07/sfantul-serafim-de-sarov-despre-adevaratul-scop-al-faptelor-bune/
      sau https://theologiepatristica.wordpress.com/2014/08/08/de-ce-moralitatea-nu-este-proprie-crestinului/

      Iti dai cu parerea din nou, dupa cum faci si cu persoana mea, dar de data asta pe teme destul de importante care duc catre erezie. Faptul ca negi ca harul ne mantuieste si dai importanta evlaviei practice denota o data in plus ca ai gandire pietista.

      Si p.s. Ai decenta sa stergi comentariu asta de pe blogul tau: „Foarte interesant! Am găsit imaginea blogului lui Andrei Dinu, Ortodoxie Tradiționalistă și Theologie Patristică, accesând pe Google Romania imagini despre adventiști…”. Imaginea blogului meu este pe un blog tot ortodox si la acea cautare apare si icoana cu Parintele Iustin Parvu, ceea ce evident nu inseamna ca ai descoperit era si sfintia sa sectar….

    • preotortodox zice:

      domnule eretic si bolnav, in diletantismul si mandria ta, nu-ti plac Sfintii Parintii doar pentru faptul ca nu sunt niste ‘guru’ åentru tine. Ceea ce vreau eu sa spun nestiintei tale acum este faptul ca autosuficienta ta nu stie diferenta dintre Harul mantuitor si Harul Preotiei. Ambele se lucreaza prin Sfnatul Duh-Dumnezeu si de Catre Sfantul Duh-Dumnezeu dar nu sunt aceeasi treaba. Fara Harul mantuitor, nimeni nu se poate mantui. Acesta, se acumuleaza prin stradania proprie si prin crednita dreapta, fapte bune si sinceritate. Cat despre Harul Preotiei, acesta este Harul care lucreaza sfintirea agnetului, a vinului, a apei, casei etc. Le confunzi pe toate, pentru ca in capul tau secatuit este o mega-confuzie intru totul. Si stii de ce esti in nebuloasa infernala? Pentru ca esti mandru si trufas. Cel mandru, se imbraca ermetic intr-o platosa de piatra si nu mai poate sa primeasca nimic din afara, din motivul ca el este autosuficient, ca el este prea plin de el si ca el este intr-o plinatate care nu mai are nevoie de adaos sau completare. Asadar, tu nu te vei imbogati niciodata pentru ca vrei sa crezi ca esti deja absolut bogat in toate. Acestea toate sunt rodul neascultarii duhovnicului tau, a mea ca simplu preot si a tuturor celor care sunt autorizati de Hristos sau de o scoala. In loc sa ne spunem toti parerile, ideile si argumentele, voi unii iubiti taberele si noile invataturi ale lumii acesteia. Si cand totusi…dai semne ca esti o secunda smerit, te duci si intrebi toti neavenitii si necunoascatorii blogheristi sau comentatori de-ai vostri. Pai ce castigi asa? Tu il intrebi pe pisi-pisi? Tu esti zdravan la cap? Si nu in ultimul rand, o mai dai toata ziua cu traitul ortodoxiei care contravine scrierii despre ortodoxie si teologiei… De ce ai blog daca ortodoxia se traieste doar? De ce te bagi in seama peste alti oameni, pe alte bloguri si peste alti comentatori? De ce scrii de teologie daca nu esti teolog? Eu nu pot spune ca traiesc pe Hristos caci sunt om pacatos, dar nu am voie sa expun Adevarul Sau? Nu am voie sa teologhisesc in calitate de teolog si preot? Tu nu mai remarci penibilul dracesc in care te scalzi? Daca ai fi sincer cu Hristos, cu oamenii si cu tine insuti, ai acumula de la noi toti si ai trece prin filtrul smereniei, al logicii si al credintei tot ceea ce-ti spunem toti. Dar stii cum esti tu cu acolitii tai? Tu orb, vrei sa calauzesti orbii care te urmeaza si ei orbii, vor sa-i calauzesti tu dupa cum vezi tu… Va straduiti sa faceti adepti ai prostiei voastre si cand i-ati castigat, va duceti cu ei in fundul Iadului. ASCULTAREA ESTE MAI MARE DECAT RUGACIUNEA, METANIILE SI POSTUL -SPUN SFINTII LUI DUMNEZEU-! SA SPUI ASTA SI LUI PISI-PISI, SI LILIANEI, SI AUROREI SI LUI VASILE. IAR EU V-AM TOT SPUS NU IN CALITATE DE DUHOVNIC, INTRUCAT NU V-AM SPOVEDIT EU VREODATA, CI IN CALITATE DE PREOT AL LUI HRISTOS-DUMNEZEU, ACELASI DUMNEZEU PE CARE ZICETI CA-L URMATI VOI. DACA VOI ATI URMA ACELASI DUMNEZEU, NU ATI MAI ZICE CA NOI SUNTEM ERETCI! ORBILOR!

  10. ” Iata cel mai pretios dar lasat de Iisus omenirii. Avem ca Mama spirituala pe insasi Mama Lui, Fiica Tatalui si Sotia Duhului Sfant. ” (ieromonah Arsenie Boca)

    ESTE TEOLOGICO-DOGMATIC PARAGRAFUL?

    sursa:
    http://cuvintecezidesc.wordpress.com/2013/03/06/despre-rugaciunea-prin-intermediul-maicii-domnului-parintele-arsenie-boca/comment-page-1/#comment-95

    • ortodoxiacatholica
      on septembrie 25, 2014 la 11:04 am said:
      Dogmaitc nu sta in picioare: ea este fiica prin Har nu prin fiinta. Iar a spune ca e “sotia Duhului Sfant” e blasfemie curata!, insemna ca avem chiar erezia Filioque exprimata de Boca… Vai!!!

      • Intr-adevar, este o exprimare eretica. Dar pentru fanii pr. Arsenie nu va conta asta. Indiferent de cate erezii a spus si a pictat parintele, el ramane un sfant pentru pietistii romani. In schimb parintele Porfirie, a carui singura „vina” a fost aceea ca nu era de acord cu teoriile 666 (si timpul a dovedit ca are dreptate pentru ca parintele vorbea impotriva agitatiei cu codul de bare care a si disparut) este blamat de anticipisti si i se pune la indoiala sfintenia, prin asta pietistii punand la indoiala judecata Bisericii care l-a canonizat.

  11. pcmouse zice:

    OFF TOPIC

    Interviu cu Părintele Justin: Forţa satanică a stăpânilor lumii va fi învinsă de blândeţea şi smerenia creştinilor. Tehnica lor se va risipi ca fumul, dar principiile morale creştineşti nu vor putea fi distruse

    Parintele Justin 10 febr. 2013Părinte, asistăm la introducerea unor măsuri din ce în ce mai abuzive la adresa cetățenilor români, prin implementarea obligatorie a cardurilor de sănătate electronice. Suntem în faţa unui sistem dictatorial ce își spionează cetățenii prin cipuirea obligatorie. Mai au creştinii de rând puterea să se lupte cu un sistem atât de înverşunat care le cere un preţ prea mare pentru a conviețui în societate: propria libertate?

    În zilele noastre se vorbeşte atât de mult despre democraţie, despre libertatea de gândire, despre libertatea credinței şi tocmai aceste valori sunt călcate mai mult în picioare. Cu cât se vorbește mai mult, cu atât le desființează mai tare. Ei au conceput omul modern ca omul căruia să i se dicteze ce să gândească şi ce să creadă. Orice manifestare trebuie aşadar controlată şi pusă la index. Şi cred că fiecare din noi poate cerca dacă i se oferă dreptul să spună ceva sau nu, pentru că oricum nimeni nu îl va lua în seamă. Libertatea de opinie este doar de faţadă, doar în teorie, dar în realitate drepturile ne sunt călcate în picioare. Iată că asistăm la o contradicţie a acestui sistem democratic, contradicţia între teorie şi practică. Iar pe poporul nostru se aplică de minune; noi suntem un exemplu de supunere şi toleranţă. E un popor prea bun, toate le ia de bune, toate le crede, toate le nădăjduiește. Ştiindu-l un popor îngăduitor şi temător de Dumnezeu, puterile lumii profită de aceste calităţi şi transformă poporul român în cobaiul Europei. Dar de fapt ei au o ură nestăpânită împotriva popoarelor ortodoxe şi a Ortodoxiei în general. Aşezarea sufletească a poporului român e lipsită de aroganță, de refuz, de împotriviri, de nemulţumiri şi lor nu le rămâne decât dorinţa de a ne exploata şi a ne supune cu totul la gândul lor perfid. Popoarele acestea se exploatează unele pe altele în raport de civilizaţie, în raport de cultură, de religia şi de tradiţia lor specifică. Poporul român e mai uşor de exploatat. Însă îngăduinţa românului este până la un moment dat. El este îngăduitor, dar până când îl superi prea tare; atunci nu îl mai poţi opri din năvala lui şi reacţionează, numai că trebuie să îi ajungă cuţitul la os.

    Au introdus cipuri în paşapoarte, introduc acum şi în buletinele de identitate, doar că acestea nu sunt obligatorii, cardurile de sănătate sunt însă obligatorii pentru cetăţeni şi fără ele nu poţi beneficia de asigurarea de sănătate…

    Faptul că obligă cetăţenii să se cipuiască tocmai în acest domeniu al sănătăţii, arată o cruzime fără margini a autorităților care implementează acest sistem. Statul ar trebui să își protejeze cetăţenii şi să le ofere îngrijire medicală, fără să îi oblige să se cipuiască. Dar se vede că sănătatea propriilor cetățeni valorează mai puţin în ochii autorităților şi probabil se doreşte exterminarea cât mai rapidă a poporului român. Să te omoare mai degrabă decât să te îngrijească. În loc să se găsească fonduri pentru a îmbunătăţi activitatea spitalelor din România, ei au fonduri pentru a cumpăra cipuri şi a prelucra acte de asiguraţi şi să le schimbe cât mai des cu putinţă. Ne obligă pe noi să avem card de sănătate electronic, dar ei de ce nu se obligă să ofere îngrijire adecvată pacienţilor? Că ferească Dumnezeu să pici pe mâna medicilor din spitalele din România! Dacă nu ai relaţii şi bani, nu se ocupă nimeni de tine, te lasă să mori în spital, mai mult, te îmbolnăvesc ei cu fel şi fel de microbi de prin spitale, pentru că nu este un minim de igienă. Nu mai spun de reţetele care se prescriu, că au omorât populația cu atâtea antibiotice pentru orice fleac, vaccinurile obligatorii care se înmulţesc din ce în ce mai mult. Dacă sunt aşa de bune vaccinurile lor, de ce nu aduc sănătate omului? Însă vedem că tot mai multe boli apar şi alte şi alte vaccinuri se produc. Dar vaccinul produce de fapt îmbolnăvirea organismului. Suntem obligați să primim reţeta electronică pentru ca ei să ne prescrie otravă? Medicamentele de azi, în marea lor majoritate, au doar un efect imediat de ameliorare, în schimb îţi otrăvesc în timp organismul şi te trezeşti cu alte şi alte boli. Uitaţi-vă cât trăiau oamenii înainte şi până la ce vârstă trăiesc azi: trăiau şi peste 100 de ani, azi vedeţi ce se întâmplă.

    Ei s-au pus să macine cât mai mult forţa umană şi în special popoarele ortodoxe vor să le distrugă. Nu vedeţi că sistemul medical e deficitar mai mult în statele ortodoxe? Au evreii atâta otravă în medicamente şi în alimentație? Nu cred. Sunt popoare care îşi respectă cetăţenii şi le oferă alimentaţie bogată şi îngrijire medicală pentru a avea cetăţeni sănătoşi, apţi să îşi apere neamul. Dar faţă de popoarele care sunt vândute aplică cea mai criminală metodă, de a le distruge prin alimentaţie şi medicaţie. Guvernanţii noștri ne vând pe noi ca ei să guverneze în continuare. Există o tendinţă de otrăvire şi de descompunere a omului.

    Popoarele occidentale au profitat de onestitatea şi cinstea românilor, şi în special a popoarelor răsăritene şi au aplicat tactici de exterminare foarte inteligente, foarte bine puse la punct, încât ei să pară salvatori şi nicidecum răufăcători. Numai bunul Dumnezeu îi mai poate opri, pentru că ei au folosit inteligența pe care le-a dat-o Creatorul în scopuri rele, de distrugere a creaţiei lui Dumnezeu, prin știință. Ei folosesc această știință să distrugă natura şi pe Dumnezeu, de s-ar putea, profitând de dragostea şi mila lui Dumnezeu pentru om, care l-a înzestrat cu daruri aşa de mari. Să mă ierte Dumnezeu, nu că îmi doresc, dar pe aceşti oameni numai o nouă conflagrație mondială îi mai poate opri, numai mânia lui Dumnezeu care nu poate răbda atâta nelegiuire. Va fi un război care îi va nimici pe aceşti oameni de ştiinţă şi toată tehnica lor va pica. Pentru că au uitat cine este Creatorul.

    Dar, deocamdată noi ne-am înjugat la răbdare, aşteptare, credință şi nădejde – armele creştinului. Poporul nostru este aşa de blând şi smerit cu inima şi, folosind aceste arme, va birui. Stăpânii lumii, masoneria, se vor împiedica de virtuţile creştine şi vor pierde. Forţa satanică a stăpânilor lumii va fi învinsă de blândeţea şi smerenia creştinilor. Tehnica lor se va risipi ca fumul, dar principiile morale creştineşti nu vor putea fi distruse niciodată. Nu există o forţă materială care să doboare credinţa creştinilor.

    Credeți așadar că această generaţie ateizată şi crescută în faţa televizorului se va îndrepta spre Dumnezeu? De unde să mai aibă această forţă dacă prea puţini au o educație morală şi religioasă?

    Acest tineret care pare acum a fi foarte uşuratic şi predispus mai mult plăcerilor decât sacrificiului, eu cred că se va trezi repede. Tinerii şi copiii de azi au o inteligență foarte ridicată şi această inteligenţă îi va ajuta să vadă unde este adevărul. Această generație a fost înșelată şi manipulată, fără voia ei, spre toate deşertăciunile lumii, de aceea şi Dumnezeu va fi mai îngăduitor cu ea şi îi va da forţa să vadă. Şi aceşti tineri pe care îi vedeţi acum, vor fi salvarea noastră. Eu cred într-o renaştere spirituală a tineretului nostru, care se va ridica din toate aceste căderi. Aşa cum Dumnezeu a făcut din tâlhari sfinţi, tot aşa va face şi cu aceşti tineri de azi. Dumnezeu nu va rămâne batjocorit prin ştiinţa satanică a modernismului de azi. Şi prin renaşterea tineretului ortodox se va restabili un echilibru în viaţa noastră.

    E bine să înaintăm autorităţilor refuzul nostru faţă de cardurile de sănătate?

    Desigur. Să facem tot ce ne stă în putinţă, să ne aliem unor asociaţii civice care militează pentru drepturile umane şi creştine şi să ne cerem drepturile. Nu putem sta indiferenţi, nu asta înseamnă smerenia. Smerenia nu se teme să spună adevărul. Majoritatea preoților de frică tac, sau dacă îi întrebi, îţi răspund că ei nu sunt informaţi, că nu au cunoştinţe despre acest domeniu şi nu ar putea să spună ceva precis. Iată cum se găseşte imediat un mod de a ocoli răspunsul şi turma asta rămâne neajutorată. Tocmai aici este marea dramă – este un zid între păstori şi turmă. Păstorul nu mai ajunge la inima credincioșilor. Misiunea preoților se rezumă la mese şi ospeţe, se suie în maşină şi circulă în toată lumea asta. Iar poporul aşteaptă în sărăcie şi durere. Aceasta este adevărata dramă pentru că s-a despărțit omul de păstor. Iar bietul creştin aşteaptă şi tot aşteaptă nişte vremuri mai bune. Şi cred că răbdarea şi suferinţa poporului român nu vor rămâne nerăsplătite. Numai să cerem şi ni se va da; bateţi şi vi se va deschide, căutați şi veţi afla.

    În Apus, creştinismul s-a laicizat foarte mult. Papa a transformat religia în cultură, dar nici măcar o cultură bună. Apusul s-a aliniat la toată ştiinţa satanică. Şi cultura are rostul şi importanţa ei, dacă este sub protecţia religiei, dar dacă este sub stăpânirea ştiinţei, atunci nu mai e bună la nimic. Papismul va pica, dar Ortodoxia va rămâne până la sfârşitul veacurilor. Cerul şi pământul vor trece, dar Ortodoxia va rămâne, căci este adevărul cuvântului lui Hristos.

    Da, Părinte, acum încearcă să laicizeze Biserica şi la noi prin mass-media. Este o băşcălie continuă la adresa ritualurilor şi practicilor ortodoxe, care par prea învechite pentru oamenii presei. Cum a fost recent cazul incinerării regizorului Sergiu Nicolaescu. Mass-media acuză Biserica pentru faptul că nu este de acord cu astfel de practici.

    Dacă acest regizor ar fi murit în altă perioadă istorică, nici nu s-ar fi pus problema incinerării pentru un creştin ortodox. Dar modernismul acesta a adus forme străine de civilizaţie în concepţia românească de azi. Nu cred că acest regizor, dacă s-ar fi născut în secolul trecut, s-ar fi temut să fie mâncat de viermi după moarte, în cazul îngropării. Degeaba a făcut atâtea filme istorice care reflectă tradiția sfântă a poporului român. Înseamnă că pentru el nu a valorat de fapt nimic, nu a trăit nimic românesc. Totul a fost comercial. Dacă era un român la suflet, ar fi fost bucuros să se întoarcă în pământul din care a ieşit, bun sau rău cum a fost; pentru că oricum va merge la judecata lui Dumnezeu, de care nimeni nu va putea scăpa. Crezi că dacă tu te arunci cenușă în lumea aceasta a aerului, crezi că te ascunzi de faţa lui Dumnezeu? Cu cât te ascunzi mai mult de El şi ţi se pare că ai dispărut din faţa lui Dumnezeu, cu atât te afli mai vârtos în faţa Lui, dar mai gol şi mai inconştient.

    Cum poţi tu să crezi că Dumnezeu, care te-a creat pe tine ca om, prin bunătatea şi dragostea Lui, ţi-a pus la îndemână atâta cultură de mii de ani, ţi-a pus la îndemână istorie, profeţii şi Evanghelia Sa, ţi-a pus la îndemână până şi jertfa Sa pe cruce, apoi cum poţi să Te temi de El şi să te gândești că nu te poate mântui şi pe tine? Unde se mai găsește pe pământ o religie mai scumpă, ideală şi frumoasă precum creștinismul? Ca să ajungi pe dealul Golgotei şi acolo să te răstignească şi să îmbrăţişezi lumea aceasta, şi, răstignit pe cruce, să spui: „Iartă-le lor, Doamne, că nu ştiu ce fac!” Creștinismul este religia iertării şi a iubirii. Cum să te temi de ea? În ce budism sau mozaism se poate găsi o asemenea expresie? Iar aceşti „talentaţi” ai mass mediei iau în derâdere tocmai ce este mai important. Poate că aşa au fost educaţi în familii de renegaţi, de bolşevici. Dar ortodoxia noastră nu se bazează pe renegaţi, se bazează pe oameni de mare valoare, cu spirit de sacrificiu, – aceştia rămân în memoria neamului – pe un Iorga, Nichifor Crainic, Eminescu, Paulescu, Vulcănescu şi alţi oameni de cultură, nobili la suflet, care au dus crucea şi au purtat povara neamului. Traversăm acum o perioadă destul de pustiită din punct de vedere cultural şi religios. Cultura lor este seacă, plină de negativism şi răutate împotriva adevărului. Dar cine se opune adevărului dumnezeiesc va lua pedeapsa lui Cain din Biblie.

    Ce părere aveţi despre faptul că Patriarhia română a publicat în ziarul Lumina un articol în care recomanda creştinilor să ia cardul de sănătate electronic?

    Ce să mai zic? Nu mai zic nimic. Dumnezeu să-i ierte pe toţi. De altfel nu e prima dată când ei se poziţionează împotriva voinţei poporului credincios. Şi acum doi ani purtătorul de cuvânt al patriarhiei a afirmat că el va fi primul care îşi va pune cip. Numai Dumnezeu cu mila Lui poate să îi mai înţeleagă. Dar oamenii nu au încredere în ei, ştiu ce le poate capul. Noi trebuie să ne salvăm sufletul nostru şi să urmăm sfinţilor Părinţi şi învăţăturilor lor. Poate dacă ar canoniza martirii din închisori, i-ar mai ierta Dumnezeu. Şi dacă ei nu au curaj să o facă, măcar să dea libertate poporului să își manifeste evlavia faţă de sfinţi şi să nu dea circulare în care să scoată de la închinare osemintele martirilor, care izvorăsc mir şi mireasmă nemaiîntâlnită. Eu am păstrat aici în chilie nişte oseminte care neîncetat izvorăsc mir şi ori de câte ori vine câte un episcop în chilia mea le ofer aceste oseminte să se închine şi să aprecieze ei singuri.

    Când e vorba de implementarea unor legi care atrag urgia păcatului, românul trebuie să reacţioneze, nu trebuie să rabde, ci să găsim păstorul cel bun şi să mergem în căutarea adevărului. Aceste prigoane care vin peste noi trebuie să ne întărească mai mult şi să învăţăm să ne apărăm viaţa spirituală şi materială. Va trebui să revenim, cum am mai zis, la viaţa simplă a ţăranului român de altădată. Nu avem nevoie de tehnica lumii. Ţăranul nostru s-a înecat în tehnică; nu are echilibru şi stăpânire de sine în faţa tehnicii. Tehnica este un vierme care roade cele mai puternice stânci ale civilizațiilor. Nu trebuie să ne temem că nu vom avea ce mânca. Ne rugăm – vom avea. Nu ne rugăm – nu vom avea.

    Ce părere aveţi despre faptul că reprezentanţi ai Bisericii Greciei vor să introducă în calendarele lor pe sfinţii noştri martiri din temniţele comuniste, chiar le alcătuiesc acatiste, icoane şi îi cinstesc ca pe nişte sfinţi? Iar în Biserica Română până şi Părintele Ilie Lăcătuşu, cu sfinte moaşte întregi, a rămas necanonizat?

    De ce? Pentru că aceşti tineri au fost ca nişte arhangheli care au apărat cu preţul vieţii lor Biserica şi neamul. Tinerii români, simpatizanţi sau membri ai Mişcării Legionare, au fost singurii din Europa care s-au ridicat făţiş împotriva comunismului. Ei s-au ridicat împotriva abuzurilor totalitariste şi păcatelor pe care le promova doctrina comunistă, cu toate nedreptăţile şi urgiile ei. Aceşti tineri au înfuriat foarte tare masoneria, vrăjmaşii creștinismului şi au trezit toată Europa din somnolenţa în care se afla. Aceşti martiri incomodează şi după moarte. Dar vor ajunge cu toţii în faţa judecăţii şi vor vedea la cine au fost adevărul şi dreptatea. Dacă aici pe pământ nu s-au putut convinge nici cu jertfele noastre, se vor convinge dincolo cu hotărârea lui Dumnezeu. Treceţi de la Mine că nu vă cunosc pe voi… Aceşti martiri care au făcut parte din Mişcarea Legionară nu aveau nimic în comun şi nicio legătură cu hitlerismul. Ei sunt acum acuzaţi de fascism tocmai pentru a decredibiliza mișcarea, însă toţi oamenii mari de cultură ai României din acea perioadă au susţinut această mişcare. Pe noi nu ne interesează problema politică. Aceşti tineri erau închişi în special pentru convingerile lor religioase care puteau influenţa masele creştine.

    Da… aţi văzut acum că comunitatea evreiască este indignată de faptul ca primăria oraşului Târgu Ocna i-a acordat cetățenia de onoare lui Valeriu Gafencu…

    Nu are nevoie Gafencu de recunoştinţa evreilor şi a nimănui. Cum pot fi acuzaţi aceşti tineri de antisemitism când tocmai Valeriu Gafencu a salvat un evreu, ştiţi foarte bine, pe Wurmbrand?… Şi tocmai un evreu, Nicolae Steinhardt, îl numeşte sfântul închisorilor. Legionarii au luptat împotriva socialismului, iar hitlerismul era tot un soi de socialism, nu era compatibil cu învăţătura legionară. Germanii ar fi vrut să pună mâna pe această mișcare ca să o compromită şi ca să poată ei cuceri pe români şi apoi mai departe, dar nu au reuşit. Ce legătură să aibă tinerii legionari, care puneau credinţa mai presus de orice ideologie şi stăpânire lumească, cu fascismul, care era pentru ei un păgânism? La fascişti a prins mai bine catolicismul cu ramurile lui, dar în niciun caz ortodoxia.

    Pentru evrei, gestul lui Gafencu de a-l salva pe Wurmbrand a fost mai degrabă o slăbiciune şi o dezonoare că s-a lăsat salvat de un creştin, fiindcă pentru evrei noi suntem spurcaţi. Pentru ei bunătatea este o defecţiune morală. Noi sau ei suntem rasiştii? Dar diavolul nu poate să recunoască niciodată sfinţenia lui Hristos. Ei tot timpul vor încerca să denigreze prezenţa noastră în istorie, luptând pe toate căile şi cultural şi religios şi militar.

    Ştim că sfinţia voastră aţi fost în temniţă cu Părintele Ilie Lăcătuşu la Periprava. Ne-aţi mai povestit din minunile pe care Părintele Ilie le săvârşea printre deţinuţi, ce ne mai puteţi spune despre caracterul Părintelui? Ce anume credeţi că i-a conferit mai multă sfinţenie, pentru că nu toţi martirii au fost aşa de proslăviţi de Dumnezeu cum sunt sfintele sale moaşte?

    Părintele Ilie Lăcătuşu a fost un model de desăvârșire creştină, de demnitate şi bunătate; era un sprijin şi reazem duhovnicesc, numai dacă îl vedeai. Nu a cedat niciodată în faţa anchetelor, a mărturisit cu curaj şi nu a trădat pe nimeni. A fost un bărbat foarte demn, cu multă prestanţă şi nu s-a compromis cu nimic. A fost ca un apostol care a îndrumat mulţime de oameni pe calea lui Hristos. Era un mare trăitor, trăia rugăciunea şi viaţa în Hristos. Era un model de lepădare de sine, toţi ştiau că părintele împărțea orice bun pe care îl avea. Şi ori de câte ori primea vreun pacheţel de acasă, el imediat dădea haina sau ce altceva primea deţinutului care era mai bolnav, mai prăpădit. Iar el rămânea tot în zeghea lui ruptă. Îmi amintesc altădată că era un deţinut foarte bolnav care își arunca plămânii afară când tuşea (a şi murit de altfel după două luni) şi Părintele Ilie își dădea porţia de mâncare acestui deţinut bolnav şi cine ştie pe câţi alţii nu a mai hrănit? Această forţă imensă de dăruire către celălalt l-a sfinţit. De altfel era un om foarte bun şi blând la suflet. Faptul că Părintele Ilie este proslăvit poate mai mult decât ceilalţi martiri arată cinstea cu care Dumnezeu i-a proslăvit pe aceşti mărturisitori din temniţele comuniste, şi că nu doar cei care au fost muceniciţi acolo sunt sfinţi în faţa Domnului, ci şi cei care, eliberaţi fiind, au continuat trăirea evanghelică în lume. El a ieşit din închisoare sfinţit, ca un odor de preţ al Bisericii lui Hristos şi a luminat tuturor celor din jurul lui calea mântuirii.

    Iar faptul că la noi nu sunt canonizaţi este lesne de înțeles. Dacă ar recunoaşte sfinţenia lor, ar însemna să recunoască toată baza lor de minciuni, se prăbuşesc cu totul. Ei supraviețuiesc numai prin minciuna aceasta permanentă.

    Dar prin martirii Bisericii trăieşte Ortodoxia şi va trăi. Cu cât sunt mai mult denigraţi şi osândiți şi după moarte, cu atât mai mult ei vor rămâne mai vii în faţa poporului nostru. Ei sunt oricum canonizaţi nu numai prin evlavia poporului român, ci şi a altor popoare ortodoxe. Creştinii adevăraţi nu se tulbură atunci când sunt osândiţi şi calomniaţi, ci se bucură pentru că se aseamănă Mântuitorului Hristos aşa cum zice foarte frumos şi Sf. Serafim de Sarov: „O, dacă, ai ştii – spuse Părintele – de câtă bucurie, de câtă dulceaţă se împărtășesc sufletele drepţilor în cer, atunci ai fi gata ca în această viaţă trecătoare să pătimești orice necaz, persecuţie sau calomnie, cu mulţumire şi recunoștință”[1].

    [1] Ierom. Serafim Rose şi S.A. Nilus, Sfântul Serafim de Sarov, Povăţuiri duhovniceşti, Editura Axioma, 2012.

    interviu realizat de Monahia Fotini, 30 ianuarie 2013, apărut în revista ATITUDINI, nr. 27

    http://www.atitudini.com/2013/02/interviu-cu-parintele-justin-forta-satanica-a-stapanilor-lumii-va-fi-invinsa-de-blandetea-si-smerenia-crestinilor-tehnica-lor-se-va-risipi-ca-fumul-dar-principiile-morale-crestinesti-nu-vor-putea-f/

  12. Mari duhovnici si ierarhi – NU actelor cu cip

    Doamne ajută!

  13. Despre pasapoartele biometrice si permisele de conducere cu cip-Maica Ecaterina Fermo

    Doamne ajută!

  14. ATENTIE impotriva bio cipurilor,FERITI VA vine APOCALIPSA

    Doamne ajută!

  15. 666 este cifra omului si reprezinta Trinitatea FALSA (creata de demoni si oameni):

    Doamne ajută!

  16. Cardul si cipul e botezul lui satan

    Doamne ajută!

  17. Rugați-vă bunului Dumnezeu să vă descopere adevărul despre această problematică destul de complexă. Doamne ajută!

    • Si daca problema e limpede si tie nu-ti place limpezimea ei si adevarul din aceasta? Si daca d-tale nu-ti mai place Adevarul? De ce nu pui si problema asa? Te-am indemnat continuu: ca sa vezi cine are dreptate si cine nu are, priveste logic, si nu teologic. Tu nu esti de teologie. In plus, intreaba ce nu intelegi si nu mai lua de bun orice-ti spune pisi-pisi si Vasile. Serios!

Lasă un răspuns

