Cripto-ecumenismul: un pericol mai mare decat ecumenismul. Cazul Petru Pruteanu (si nu numai)

Din pacate, se pare ca in ultima perioada pr. Petru Pruteanu emite pareri care mai de care mai neortodoxe, si se aliniaza duhului umanist pseudo-ortodox de azi.

Dupa ce in urma cu ceva timp, aproba randuiala de primire a ereticilor la Ortodoxie, tiparita de Patriarhia Romana, in care se specifica faptul ca ereticii trebuie doar mirunsi [1], acum insa a trecut la atacuri mult mai directe. Mai nou, Mitropolitul Serafim de Pireu, in viziunea parintelui Petru, este extremist de dreapta (!).

Mai exact, pe pagina sa de Facebook, parintele anunta noua conferinta care va fi organizata in Mitropolia Pireului, pe tema canonului 15 al Sinodului I-II din Constantinopol [2], care reglemeteaza separarea de ierarhii ca propavaduiesc erezia, si comenteaza in felul urmator: „Tendintele Mitropolitului Serafim de Pireas sunt clare. Nu vad motive de bucurie sau exaltare”. Apoi unul din comentatori, isi manifesta dorinta ca si noi sa avem un episcop la fel ca IPS Serafim in Romania, la care domnul Pruteanu ofera urmatorul raspuns: „eu ma rog sa NU avem. Nu inseamna ca daca avem destui extremisti de stanga, trebuie neaparat sa avem si extremisti de dreapta. Cand oare o sa avem oameni echilibarti?”

Pentru cripto-ecumenisti si cripto-ereticii din toate timpurile (dar mai ales in vremurile noastre, marcate de umanism), orice forma de marturisire inseamna „extremism”. Diferenta insa intre „a marturisi” si „a fi extremist” este una fundamentala, pe care domnul Pruteanu si cei care impart aceeasi gandire nu o vad.

Apoi inselarea principala pe care o propavaduiesc cripto-ecumenistii este ideea conform careia, daca te rupi de ierarhul eretic, este „schisma”. Sau cu alte cuvinte, ei identifica Biserica locala cu persoana episcopului doar dupa criteriile exterioare, nu si dupa credinta propavaduita de acel episcop. In intreaga Traditie a Bisericii, criteriul principal a fost tot timpul credinta marturisita. De aceea in cantarile Biserice exista expresia „unirea credintei”, de aceea Sfantul Apostol Pavel vorbeste de unitatea bisericii „tinand adevarul in iubire” (Ef. 4:15), de aceea s-au strans sinoade ecumenice si locale… Unitatea in crestinism inseamna tocmai marturisirea aceleiasi credinte, fara acest aspect, neputand vorbi de unitate in Biserica. Biserica este izvorul unitatii prin faptul ca a mentinut in mod neintrerupt revelatia lui Dumnezeu, adevarul dogmatic, pe care oricine care vrea sa devina madular al Ei, trebuie sa-l accepte.

Pe langa asta, ideea de unitate exterioara, fara marturisirea corecta a credintei, este exact ceea ce invata ecumenismul. Nu cer si ecumenistii unitate indiferent de marturisirea de credinta a fiecaruia? Cripto-ecumenistii nu fac acelasi lucru cand cer ramanerea in comuniune cu episcopi care invata erezia „cu capul descoperit” in timp ce tu crezi altceva?

Dupa cum se poate vedea, inselarea care vine prin cripto-ecumenism este mai mare decat cea care vine prin ecumenism. Daca ecumenismul se prezinta ca o miscare a iubriii, cripto-ecumenismul se prezinta a fi ceva pentru binele direct al Ortodoxiei! Mai ales ca toti cripto-ecumenistii, sunt impotriva ecumenismului formal. Doar ca ei incearca sa se justifice prin faptul ca au ales „calea de mijloc”. Din pacate, fiecare astazi considera „cale de mijloc” orice e convenabil, numai Calea nu o vede nimeni.

Este foarte adevarat ca avem anti-ecumenisti cu manifestari fanatice, care nu au inteles ca anti-ecumenismul trebuie dublat de chemarea ereticilor catre adevar, pentru ca a fi ortodox inseamna sa ai cei zece talanti care trebuie inmultiti, dar asta nu inseamna ca a respecta intocmai ce au invatat Sfintii Parinti cu privire la departarea de eretici nu trebuie pus in practica sau ca asta denota „extremism”. Astfel cripto-ecumenistii nu merg pe „calea de mijloc”, ei sunt doar „caldicei” care isi cauta auto-justificare.

In concluzie, foarte urata aprecierea domnului Pruteanu, ca Mitropolitul Serafim de Pireu si toti cei care marturisesc in mod corect si patristic ar fi „extremisti”. Nu face altceva decat sa cada de acord cu duhul lumii de azi, unde sincretismul ideilor e mai convenabil decat sa tii cu dintii de adevar.

__________________________________________________

[1] Vezi: http://www.teologie.net/2014/08/19/recenzie-primire-ortodoxie/

[2] Vezi: http://acvila30.ro/conferinta-teologica-canonul-al-15-lea-al-sinodului-intai-doilea-si-intreruperea-comuniunii-bisericesti/

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Ruperea comuniunii cu ereticii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

38 de răspunsuri la Cripto-ecumenismul: un pericol mai mare decat ecumenismul. Cazul Petru Pruteanu (si nu numai)

  1. Când eu am aprobat primirea ereticilor prin Mirungere? Se pare că n-aţi înţeles nimic din ce am scris acolo. Eu doar am salutat apariţia cărţii, dar nu şi întreg conţinutul ei, ci doar parţial.
    Eu însumi îi botez şi pe romano-catolici şi pe protestanţi. De ce induceţi lumea în eroare.
    Ar fi cazul să ştergeţi postarea şi să vă cereţi scuze publice!
    Vedeţi pe blogul meu este primirea la Ortodoxie prin Mirungere, dar ea se referă doar la cei care deja au fost botezaţi odată ortodox şi temporar au trecut la vreo sectă. Deci chiar mă credeţi atât de nebun?

    • Ana Elisabeta zice:

      Parinte, binecuvantati!

      Imi pare bine ca ati facut aceste precizari, pentru ca si eu ramasesem cu aceeasi impresie gresita dupa ce am citit acelasi text preluat pe blogul „Pelerin ortodox”. Anumite lucruri e bine sa le spuneti cat mai raspicat, ca sa nu ramana loc de neintelegeri.

  2. Imi cer scuze parinte. Ideea e ca nu doar eu intelesesem asta din textul respectiv si de aceea am scris cu atata siguranta.

  3. parinte eretic, dar tot eretic ramaneti… Petru Pruteanu teozofu’, scolit la Salonic de scolastici, declara:

    – maslu e vraja
    – a spune ca nu e bine sa traiesti necununat este o aberatie
    – 1 septembrie, inceputul anului bisericesc este o aberatie
    – Ierarhul Nicolae nu a dat nicio palma lui Arie
    – este o aberatie sa blestemam copii la botez…si dracii din ei…

    • unii au spus jos molitfele ca-l suparati pe Lucifer, iar argatul lor hirotonit s-a suparat si pe lepadarile de la botez (ca-l usuie pe diavol din om)……..

    • Când şi unde am spus eu toate astea? Poţi demonstra?

      • preot-duhovnic zice:

        http://www.teologie.net/2014/08/19/recenzie-primire-ortodoxie/

        petru pruteanu
        “Toate blestemele pe care le conţineau vechile rânduieli nu aveau nici o justificare teologică, ba chiar erau anti-evanghelice şi pline de răutate. Oare nu era ridicol că, noul-intrat în Biserica Ortodoxă, după ce a fost învăţat de baptişti (sau de alţi eterodocşi) că Hristos a zis să nu blestemăm (Matei 5:44), îşi începea „trăirea ortodoxă” cu blesteme şi „înjurături binecuvântate”? Mă bucur că s-au scos toate astea…”

        Adrian spune:
        19/08/2014 la 16:01
        Hristos a zis sa nu blestemăm oameni, părinte, nu diavoli.
        Înțelegem că și preoții au slăbiciuni și nu prea sunt dispuși să declare război diavolilor, dar parcă justificarea teologică a acestui non-combat este cam mult.

        Ieromonah Petru Pruteanu spune:
        30/08/2014 la 02:12
        Papii şi reformatorii protestanţi sunt oameni sau diavoli? Poate nu ştiu eu să fac diferenţa…

        Ieromonah Petru Pruteanu spune:
        19/08/2014 la 16:13
        Am lăsat un aspect neatins, pentru că, sincer, mă depăşeşte:
        Zic cei de la Patriarhie (şi nu numai) că dacă trece un copil la Ortodoxie, toate lepădările de erezii le rosteşte naşul. Bineînţeles, asta se referă mai mult la romano-catolici şi vechii-orientali, căci neoprotestanţii nu botează copiii. Şi în acest caz nu era mai simplu să se spună că TREBUIE SCHIMBAT NAŞUL şi gata, fără nici un fel de lepădare. Cum poate cineva să se lepede de ceea ce n-a crezut niciodată? Dacă a fost botezat la romano-catolici înseamnă că a avut naş tot romano-catolic. Iar dacă părinţii lui au devenit ortodocşi şi vor şi pe copil să-l facă ortodocşi, trebuie să-şi schimbe naşul. Şi, în acest caz, la ce bun un naş deja ortodox să spună că se leapădă de Filioque, primat papal etc. Nici el, şi cu atât mai puţin pruncul respectiv, nu a crezut vreodată în astea. Oare nu-i ridicol să-i ceri unui prunc, care nu-l recunoaşte bine pe taică-său, să se lase de papa de la Roma? 🙂 Cum ar putea un copil să zică că el nu mai mărturisieşte monofizismul, ci difizismul? Sau la ce ajută să zică asta naşul în locul lui? Oare n-ar fi suficient, în acest caz, să se facă doar mirungerea şi să fie încredinţat unui naş ortodox? Întreb şi eu…

        alt retardat raspunde
        protos Teodosie spune:
        21/08/2014 la 21:14
        Până în momentul în care un copil devine ortodox se consideră că în el există încă păcatul strămoşesc chiar dacă a avut botez eretic Deci, cred că lepădările nu mai sunt valabile deoarece copilul mic fiind nu realizează că s-a aflat în erezie, şi până al 7 ani copii nu se spovedesc conform îndrumărilor B.O.R. Altceva este la oameni maturi.

        Ieromonah Petru Pruteanu spune:
        30/08/2014 la 17:18
        Puteţi să-mi demonstraţi pe izvoare patristice (nu fabulaţii teologice recente) care este legătura dintre botez şi “păcatul strămoşesc”? Cu atât mai mult, care ar fi legătura dintre exorcisme şi “păcatul strămoşesc”. Am pus expresia între ghilimele pentru că Sf. Părinţi din Răsărit nu folosesc noţiunea de “păcat strămoşesc” NICIODATĂ!

  4. Corect ar fi să ştergeţi de tot, dar nu să lăsaţi textul cu acele linii de ştergere.
    În general, scriu lucruri simple, dar unii totuşi au nevoie să le recitească de mai multe ori, pentru că prea repede se dau la acuzaţii nefondate. Iar acuzaţia de erezie chiar nu o pot accepta şi cred că nu oricine are dreptul şi şi autoritatea să o facă!

    • mergi si te remirunge! N-auzi?! Te roaga un preot…

      • Daca vrei, ma fac arhiereu…-pentru tine-, numai sa am vesnica autoritate… Mai debusolezi multa lume cu dracismele tale?! Remirunge-te!

      • @adevarul-hristic

        Va rog frumos, haideti sa nu fim violenti in limbaj si sa discutam ce e de discutat.

      • ok, maestre, am uitat punctul 6:

        Petru Pruteanu-blog (teologie.net)

        – la sinodul din 2016 eu as recomanda scoaterea troparului ceasului al III-lea de la epicleza (ieromonah Petru Pruteanu)

        TAMAI TROPARUL-RUGACIUNE DE INVOCAREA SFANTULUI DUH-DUMNEZEU, CARE SA VINA PESTE PAINE SI VIN:

        Doamne, Cel ce ai trimis pe
        Preasfântul Tău Duh, în ceasul al treilea,
        Apostolilor Tăi, pe Acela, Bunule, nu-L lua de la noi, ci ni-L înnoieşte nouă, celor ce ne
        rugăm Ţie.

        S-ATUNCI UNDE SA TACEM?

    • @Ieromonah Petru Pruteanu

      Am lasat totusi textul ca sa ramana greseala la vedere. Daca vreti musai, sterg de tot. Si nu v-am acuzat direct de erezie. Dar daca veti continua sa loviti in niste oameni care isi pun pielea la bataie pentru Ortodoxie, acolo va indreptati. Cu tot respectul pentru ce ati facut pentru liturgica, dar aici nu voi fi niciodata de acord cu dvs.

      • Iar problema cu reinventarea liturgicii de unul ca acesta de mai sus, este tot o diversiune impotriva Sfantului Duh-Dumnezeu, care de la Cincizecime, s-a ocupat permanent de randuirea a toate, de punerea in aplicare a tuturor dorintelor lui Hristos (in ceea ce priveste Mireasa-Biserica, slujbe, etc). Diversiunea ca miridele sunt inventie sau adaos, este dracism intrucat, Sfantul Duh-Dumnezeu s-a ocupat si se ocupa de toate cele cu care ne-a imbogatit atat ca Biserica Universala, cat si ca biserica autonoma-locala. Miridele sunt bogatie a Liturghiei, a Proscomidiei, nu adaugiri facute de un slujitor sonat. Biserica a fost intemeiata pe Cruce de Hristos, si sfintita de Sfantul Duh-Dumnezeu la Rusalii. Ce…, a doua zi dupa Rusalii, apostolii aveau Marele Mir? Aveau manecute? Engolpion? Bedernita? Monahii aveau paraman? SFantul Duh-Dumnezeu a randuit si implinit toate incepand de atunci, si pana la Sfarsitul Lumii. Toate sunt desavarsite la nesfarsit, caci Nesfarsit este si El!

    • kalinix zice:

      Parinte Petru,

      vroiam sa va intreb inca din momentul in care am citit articolul dvs referitor la cartea aparuta la Patriarhie, dar fiind postarea destul de veche, mi-am zis ca nu se va mai vedea comentariul meu. Iata ca acum mi s-a ivit ocazia, de care vreau sa profit. Dintru inceput vreau sa lamuresc un lucru: nu vreau sa arat cu degetul, nu vreau sa acuz, doresc doar o simpla lamurire.

      In acel articol printre altele, faceti urmatoarea afirmatie:
      ” Toate blestemele pe care le conţineau vechile rânduieli nu aveau nici o justificare teologică, ba chiar erau anti-evanghelice şi pline de răutate. Oare nu era ridicol că, noul-intrat în Biserica Ortodoxă, după ce a fost învăţat de baptişti (sau de alţi eterodocşi) că Hristos a zis să nu blestemăm (Matei 5:44), îşi începea „trăirea ortodoxă” cu blesteme şi „înjurături binecuvântate”? Mă bucur că s-au scos toate astea…”

      Acum, ca sa fiu sincer am inceput sa caut in stanga si in dreapta care sunt acele blesteme de care faceti vorbire, probabil altele decat cele ce erau deja in randuiala. Spre surprinderea mea nu am gasit nici unul nici in editia mai veche a Molitfelnicului, nici intr-o editie aparuta mi se pare la Athos (Chilia BunaVestire, in 2009) si nici intr-o alta editie online care isi propune sa indrepte minusurile editiei BOR.

      Concluzia mea a fost (si sper sa nu ma insel) ca vorbiti despre:

      „Întrebare: Te lepezi de toată rătăcirea şi greşeala adunării catolice, în care ai fost până acum? Răspuns: Mă lepăd de toată rătăcirea şi greşeala adunării catolice, în care am fost până acum. Întrebare: Afuriseşti toate eresurile şi dezbinarea lor, ca pe ale unor potrivnici ai lui Dumnezeu şi ai adevărului, şi ai Sfintei Lui Biserici? Răspuns: Afurisesc toate eresurile şi dezbinarea lor, ca pe ale unor protivnici ai lui Dumnezeu”

      precum si cele pentru luterani, baptisti, calvinisti etc, intr-un fel asemanatoare.

      Cu alte cuvinte, atunci cand te intorci de la una din aceste erezii, ti se cere sa dai anatemei (a blestema este sinonim cu a afurisi si a da anatemei) pe eretici si ereziile lor, ca pe unii care sunt vrajmasi ai lui Hristos si urmatori ai diavolului, dupa cum si spune: „Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui”.

      Conform DEX, blestemul inseamna ‘invocarea urgiei divine asupra cuiva’ si este opusul binecuvantarii. In cazul de fata, aceasta invocare a maniei divine (pedeapsa focului celui vesnic), aceasta retragere a binecuvantarii, adica a iesirii din partasie, se aplica asupra ereziarhului, ca si urmator, fiu sau invatator al satanei. Cred ca lucrurile sunt foarte clare si nu lasa loc de sensibilitati: intoarcerea la Hristos presupune ruperea oricarei partasii cu veliar, caci nu poti sluji la doi domni o data. Cine se sminteste de acest lucru probabil ca nu e pregatit pentru Sfanta Luminare, neintelegand corect ce este in fapt credinta drept slavitoare. Sau sa inteleg din bucuria exprimata de sfintia voastra ca in ziua de azi papistasii, luteranii, calvinistii si toti ceilalti eretici nu mai sunt protivnici ai lui Hristos, deci justificarea teologica a disparut?

      Ca sa inchei, dupa aceasta logica ar trebui sa renuntam si la Anatematismele din Duminica Ortodoxiei fiindca, nu-i asa, nu e crestineste sa blestemi (din pacate in BOR chiar s-a renuntat la ele, probabil din acelasi motiv, al ‘sensibilitatii’).

      Cu smerenie, in Hristos Domnul

      • preot-duhovnic zice:

        Sa va mantuiasca Hristos-Dumnezeu pentru ca sunteti apologet! Poate o sa va trimita Hristos-Dumnezeu sa aparati ortodoxia, in fata clericilor atei si pagani, in sinoade si in conferinte preotesti!

  5. Pr. Matei, chiar vă place să lăsaţi pe omul ăsta să abereze şi să vă infecteze blogul?
    Lămuriţi-l că troparul Ceasului III nu este epicleza şi mitropolitul Serafim pe care-l laudă el cu siguranţă nu pune troparul Ceasului III la Liturghie. De ce lăsaţi această deziformare şi atacuri nefondate la persoană. Acuzaţiile de erezie sunt grave, mai ales când ele sunt total nefondate. Eu niciodată n-am spus că „Maslu este vrăjitorie” sau altele de genul ăsta. Dacă vreţi să aveţi un blog respectabil, faceţi curăţenie, ca lumea normală să poate discuta normal…

  6. @preot-duhovnic

    Scuze, dar nu pot sa aprob primul comentariu. In primul rand ca nu aveti dreptate. Sfantul Atanasie de Paros a spus ce a spus foarte bine. In al doilea rand, de cate ori sa va explic ca nu imi plac abordarile care contin cuvinte urate si patimase? Stiu sigur ca puteti vorbi si frumos asa cum ati demonstrat-o in alte comentarii si ar fi extraordinar sa va mentineti pe aceeasi linie.

    Multumesc.

    • preot-duhovnic zice:

      Eu il intreb pe Sfantul Atanasie/Arsenie de Paros, unde a fost el intre 1877 si 2014, intre adormirea sa si anul curent? De ce lasa slujbe gresite, vesminte gresite, rugaciuni gresite in Biserica lui Hristos-Dumnezeu?

      • preot-duhovnic zice:

        In cativa ani, vom afla ca a fost o mare greseala intruparea si o colosala greseala pogorarea Duhului Sfant… La cum se schimba vremurile…

      • aspiratorul din strana zice:

        Era o istorisire , pe care nu o gasesc acum , despre preot care vedea un inger cand slujea dar care avea si o urma de greseala sau erezie in cele savarsite . Cand acela a fost atentionat de catre alt parinte ca greseste l-a intrebat pe inger de ce nu a fost mai demult indreptat de catre el . Ingerul i-a zis ceva de genul ca om pe om trebuie sa se indrepte .

      • preot-duhovnic zice:

        aspiratorul din strana
        on 15 noiembrie 2014 la 8:50 pm said:

        domnu aspirator de strana, mergeti si aspirati pe la strana. In povestire era vorba de un preot si un arhiereu si era vorba despre o grseala involuntara pe care preotul o facea la proscomidie (punand mirida Maicii Domnului in partea celor noua cete ingeresti). Nu stiu care e treaba dtale …mai exact? Ma cunoasteti? Stiti ca nu sunt arhiereu? Deocamdata ramaneti la strana…pana veti intra in vreo treapta a preotiei.

      • preot-duhovnic zice:

        aspiratorul din strana

        de la mireni ca tine si de la slujitori ca pruteanu, ortodoxi va ramane cea mai mica turma din lume si din istoria crestinatatii. Mai mica decat cea mai mica secta neoprotestanta… (bine a spus Cel Vesnic: ‘nu te teme turma mica’)

  7. preot-duhovnic zice:

    De acum, nu prea mai e buna proscomidia, epicleza, expresia ‘unirea credintei’, Tatal nostru, urmeaza crezul, bagam lumea prin fata Sfintei Mese (in altar) dupa slujba de sfintire/tarnosire a bisericilor, mitra e ‘chestie’ bizantina de la imparatii bizantini, moastele pot fi si oase de caine, adevarul e la papistasi, Sfantul Nicolae tot la ei, la Mamvri o fi fost Unu or fi fost Trei, Tatal trebuie sa fie mai batran decat Fiul…ca de aia e Tata, ochiul demonului-idol Horus trebuie pus pe biserici, pe minee, pe litrughiere, pe octoih, pe antimis, pe altar, Crucea trebuie pusa pe podea, pe pardoseli… Daca noi mai suntem normali….cu tot Atanasie de Paros, inseamna ca-i vaide Dumnezeu…

    • aspiratorul din strana ( Constantinos ) zice:

      Domnule ” duhovnic ” cele ce ati scris aici ” Eu il intreb pe Sfantul Atanasie /Arsenie de Paros, unde a fost el intre 1877 si 2014, intre adormirea sa si anul curent? De ce lasa slujbe gresite, vesminte gresite, rugaciuni gresite in Biserica lui Hristos-Dumnezeu? ” suna la fel ca si ” Eu il intreb pe Sfantul Simeon Noul Teolog , unde a fost intre 1024 si 2014 de nu a taiat gatul celor care se cred duhovnici dar nu sunt decat cu parerea ? „. Pentru ca nu-L considerati pe Pr . Petru a fi hirotonit de aceea nu sunteti dumneavoastra preot . Sfantul Chiril al Alexandriei il considera episcop pe Nestorie si de abia dupa ce a fost anatemizat de catre sinod nu l-a mai considerat episcop . Fiindca il considerati eretic fara dovezi concrete si va asumati mandria sosetei murdare de a fi Drept Judecatoare de aceea in mod sigur zace in duhul tau o oarecare erezie nestiuta de tine sau de oameni. Tot asa preotii din Romania fac greseala involuntara de a zice rugaciune de la epicleza pe care preotii greci nu o zic fiindca ii doare gura sau ochii sa o mai citeasca .
      ” Stiti ca nu sunt arhiereu? ” – sper sa nu fiti fostul Varsanufie Prahoveanul implicat mai nou in scandaluri inversate . Dar de spre aceasta nu s-a discutat nici pe saccsiv fiindca exista oameni periculosi ai securitatii pro Varsanufie . Numele de ” aspirator de strana ” l-am pus ca ironie pentru cei care tin isonul la strana , pentru cei care sufla in fund diavolului cu ingaduinta ” duhovnicului ” , nu stiu daca se mai pot Impartasi aspiratoarele astea care tin isonul si cand se citeste Tatal nostru ( cu osanda mai mica ) si cand se canta ( cu osanda mai mare ) . Ati zis ca nu mai intrati pe acest blog , daca mai intrati atunci iubiti-i cu smerenie pe mireni ca sa faceti ceva constructiv . Intai ne-ati zis un nume de preot si ati afisat o fotografie , acum daca va mandriti cu postura de episcop poate vom crede ca s-ar putea sa fiti un martor sau un mormon deghizat care a studiat foarte bine ce cred ortodocsii .

      • preot-duhovnic zice:

        nu vreau sa uzez tastele pe desteptaciunea si intuitia excelentei tale… Eu nu cred ca adminul acestei pagini este un aspirator de strana…dupa cum ma contorizezi dta cu intratu pe blogul altuia. Fii pe pace si argumenteaza ceea ce afirmi, nu aspira scame de pe un blog curat…

    • preot-duhovnic zice:

      Mergem toata umanitatea catre Adevar, sau se va alege praful de ea…dupa cum spune si Mantuitorul:

      Eu nu pentru lume ma rog…
      Nu te teme turma mica
      Fara de Mine nu puteti face nimic
      Cine nu este cu Mine, este impotriva Mea
      Cine nu pazeste poruncile si invatatura Mea nu este ucenicul Meu
      Cine este prieten cu lumea este vrasmas al Meu
      Cine nu aduna cu Mine risipeste
      Eu sunt Calea, Adevarul si Viata
      Este un Domn, o credinta un botez
      Eu sunt Lumina lumii
      Toti dumnezeii neamurilor sunt draci
      Cei ce invata altceva, fie anatema
      De ar veni si inger cu alta invatatura fie anatema
      Viata vesnica este sa fiu cunoscut Eu si Tatal Meu care m-a trimis…

  8. Dinu Pescaru zice:

    Cam astai treaba Klaus Werner Iohannis – anul 2008

    Unde nu-i foc nu iese fum

    Primarul Johannis din Sibiu suspectat de trafic de copii

    Uploaded on May 11, 2008

    TV Antena 1 Sibiu prezinta in 2000 un reportaj ancheta cu privire la acuzatia de trafic de copii facuta de Iohannis si sotia la inceputul anilor 90 pentru o familie din Canada.
    Sibiu mayor investigated by the media in 2000 about his involvement in child trafficking in early 90s for a

    Johannis Klaus acuzat de implicarea în traficul de copii! – Ion Coja la Nasul TV

  9. Ana Elisabeta zice:

    Eu personal nu vad unde este extremismul IPS Serafim; cu alte cuvinte, nu cred ca exista argumente pentru a fi considerat extremist. IPS Serafim isi face datoria de episcop, „drept invatand cuvantul adevarului”, exact asa cum cere Liturghia Sf. Ioan Gura de aur. Daca si alti episcopi ar face acest lucru in loc sa se preocupe cum sa placa mai bine oamenilor, atitudinea IPS Serafim n-ar mai parea atat de neobisnuita.

    • IPS Serafim este incomod pentru cei care inca viseaza povesti cu zane cand vine vorba de lume, in care toti cred ca avem „pace si iubire” si mai ales, adevar. E urat ca in ziua de azi am observat tot felul de copii cu cas la gura, care doar ce au iesit de pe bancile facultatii de teologie, au rasfoit cateva carti care i-a facut sa se simta „mega-intelectuali”, si vorbesc de IPS Serafim ca fiind „taliban”. Cam astea sunt efectele invatamantului teologic si ale cripto-ecumenismului.

      • Ana Elisabeta zice:

        :)) Interesanta imaginea cu cei care cred in povesti cu zane, pentru ca zane nu exista, ci numai draci. Pacea si iubirea fara Hristos valoreaza cam cat o ceapa degerata. Are Sf. Ignatie Briancianinov un capitol (sau poate doua, cu privire la iubirea de Dumnezeu si iubirea pentru aproapele) in volumul „Despre inselare” in care explica limpede diferenta intre ce-si imagineaza oamenii ca este iubirea si ce este iubirea autentica, dumnezeiasca in realitate.

        In ce priveste aceste persoane care il acuza pe IPS Serafim de „talibanism”: bine ca sunt ei corecti politic. Se va vedea, la Judecata, daca corectitudinea politica mantuieste pe cineva sau este numai o forma a vechii patimi de a placea oamenilor. Oamenii care fac totul ca sa placa oamenilor nu-i pot suferi pe cei care marturisesc pentru a placea lui Dumnezeu si le pun tot felul de etichete. Dar mi se pare ca ei de fapt prin asta cauta sa-si linisteasca constiinta, sa-si demonstreze lor insile ca nu trebuie sa urmeze exemplul incomod al marturisitorilor ca IPS Serafim.

  10. STOP RFID zice:

    Petru Pruteanu e un popa ratacit.

    • preot-duhovnic zice:

      Adevarat! Si de preotul Arie spune toata lumea ca a fost un ratacit, spun si mirenii din cei 1700 de ani de dupa Arie, si ierarhii si preotii si diaconii. Aici ai dreptate…asa cum ai avut si atunci cand mi-ai publicat scrisoarea ‘strigat’ , catre patriarhul Romaniei si catre toti slujitorii ortodoxiei. Multumesc! Vezi ca poti…

  11. Pr.Petru trebuie să înţeleagă că „tot omul este mincinos”, şi mândria foarte mult ne îndepărtează de Dumnezeu.
    şi când cineva ne arată greşalele noastre – o face spre curăţirea noastră, căci dacă noi nu conştientizăm abaterile de la calea cea strâmtă (împotriva gey-ropei jidoveşti, şi a antiglobalizării cu numerotarea lor diavolească), atunci vom avea de răspuns în Faţa Lui Hristos pentru tot ce am făcut.
    şi apropos, electronizarea (iPad, iPhone) tot este secularizare, comfortul tot lipseşte pe oricine de Dumnezeu, dar să faci o Liturghie cu ajutorul icoanei satanei este pur şi simplu împlinirea cuvintei apocaliptice „urâciunea pustiirii în locul cel Sfânt”.
    Doamne ajută!

    • Acum iti da Liturghia la tv…si de aceea or s-ajunga sa faca una singura in toata tara! Cand vedem si noi directiva de la aiatolahul intaistatator de genul: INCEPAND DE AZI PANA LA SFARSITUL VEACURILOR, TOTI PREOTII VOR SAVARSI SFANTA LITURGHIE ZILNIC!!! (mai ales in parohiile unde sunt 2,3,4 preoti la o biserica). Cand ?! Nu cumva doare Liturghia? Nu cumva preotul azi a ajuns orice-altceva, dar numai slujitor nu? Am ajuns clerici ca la papistasi? Adica functionari ai idolului numit omul-papa sau himera-stat? Preotul azi e pus sa fie productiv, sa fie sofer de tir, de taxi, afacerist, meserias, constructor, director de santier, smenar, teozof, impostor, ipocrit, sofist, administrator, contabil, director, vanzator de morminte, de coliva, de sicrie, de cruci, NUMAI PREOT SI DUHOVNIC…NU! Aciuiati-va in jurul duhovnicilor devotati (gen preot Anitulesei, Amfilohie, sau preoti simpli de pe la sate), si lasati-i pe restul in Judecata lui Hristos-Dumnezeu! Tineti credinta TOATA si nu uitati versetul acesta NICIODATA:

      “Oricine se abate şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos nu are pe Dumnezeu; cel ce rămâne în învăţătura Lui, acela are şi pe Tatăl şi pe Fiul.” (II Ioan 1, 9)

  12. Pingback: Cine e beneficiarul Sfintelor Taine? | Ortodoxie Traditionalista si Teologie Patristica

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s