Arsenie Boca si fanii lui. Sau din nou despre roade

Pam pam! Ia uite ce a adus pisica:

Radu Iacoboaie said, on mai 24, 2015 at 11:19 pm

Cultul icoanei este important dar nu este dogmă propriu-zisă (învățătură de credință). Cine a spus asta vrea ca să aibă motiv legat de pictura nebizantină a părintelui Arsenie Boca, pentru a-l declara ,,eretic” pentru încălcarea ,,dogmei”…

Deci icoana nu e dogma. E „ceva important”, dar dogma nu. Ca Sfintii Parinti de la Sinodul VII Ecumenic nu aveau unde sa-si bea cafeaua, asa ca s-au strans toti intr-un loc si au decis (printre altele mai importante si mai dogmatice) sa discute si chestiunea icoanelor. Iar hotararea aia de au numit-o ei dogmatica asupra icoanelor…sa stiti ca nu nimerit-o. La peste un mileniu, se nastea Radu Iacoboaie care ne explica ca este de fapt „Hotarare asupra unei chestiuni importante”. Ne-a lamurit acelasi Iacoboaie ca cel care a spus ca hotararea Sinodului VII e dogmatica avea o mana tremuranda si nu a scris bine ce a zis.

Bine ma, nene Iacoboaie, spuma „ortodoxiei” ce esti tu. Daca icoana (si cultul aferent evident) nu este dogma, de ce iconoclasmul mai este erezie? Pana la urma au renuntat la o chestiune importanta ce-i drept, dar nu dogmatica. Deci asta, dupa logica ta, ii face suficient de ortodocsi, iar pe Parintii de la Sinodul VII…niste nebuni.

Cu toate ca scrierile Sfintilor Parinti pe tema icoanei sunt pline de dovezi ca icoana e revelata de Dumnezeu, iata ca super sfantul parinte Iacoboaie spune contrarul. Dar cum Iacoboaie e analfabet in absolut orice tine de credinta ortodoxa, trebuie sa-i specific mai intai ca, in invatatura ortodoxa, ce a revelat Dumnzeu se numeste dogma.

Ce credeti, un comentator i-a raspuns (semnat „Altul”). I-a aratat clar ca e dogma. Credeti ca „ortodoxul” Iacoboaie „a cazut in plasa” argumentelor patristice clare si evidente? Nicidecum! Daca ceva nu se potriveste cu Arsenie Boca, nu este de fapt revelat de Dumnezeu. Ce Sfant Teodor Studitul, ce Sfant Ioan Damaschin. Piatra de temelie a Bisericii e chiar Arsenie Boca in mintea astora si daca or sa se mai chinuie putin, ajunge chiar „piatra cea din capul unghiului”.

Va dati seama ca astfel de indivizi sunt considerati formatori de opinie si au bloguri? Si mai rau, fac „miscari pentru apararea ortodoxiei”? Bine…a se citi miscarea pentru apararea heterodoxiei / ereziilor lui Iacoboaie sau cum vreti sa-i ziceti.

Deci el saracul, nu doar ca nu cunoaste invatatura ortodoxa despre icoana. Dar mai si zice ca cine o propavaduieste, e om rau care vrea sa-i faca rau lui Arsenie Boca. Nici nu stiu daca e doar ignoranta, sau doar prostie, sau amandoua + idolatrie.

Deci avem de a face, fara indoiala, cu o gandire eretica. Iacoboaie poate fi condamnat in masura in care nu isi revine. Vad ca a fost mustruluit bine, dar tot nu marturiseste invatatura de credinta ortodoxa conform careia icoana e dogma. Dar hai sa-i mai lasam ceva timp, poate se dumireste.

Dar stati, ca pisica a mai adus ceva:

Părintele Arsenie Boca nu a încălcat canoanele bisericii ortodoxe și nici erminia picturii bisericești… Pictorii înțeleg mai bine asta. Nu toate picturile de la noi sunt într-un stil bizantin inconfundabil…

Vedeti voi, pentru a putea observa daca pictura lui Arsenie Boca e ortodoxa sau nu, nu iti trebuie neaparat discernamant duhovnicesc. Trebuie o vedere buna, iar daca nu o ai, o pereche de ochelari decenta.

Fanii lui Arsenie Boca incearca sa ne convinga ca nu s-au incalcat canoanele. Deci pictura lui este conforma cu Traditia Bisericii. In cazul asta, poate sa-mi explice si mie cineva de ce pictura lui Arsenie Boca este unicat? De ce el e singurul care a pictat asa? Deci nu a incalcat canoanele, dar nici nu mai e alta la fel. Iata ca in afara de o pereche de ochelari buna, mai trebuie si putina logica. Un astfel de „argument” se poate demonta si fara sa citezi din lucrari despre iconografia ortodoxa.

Dar sunt mai multe variante aici pentru care fanii spun astfel de lucruri:

a) Ne cred pe toti niste cretini care nu putem face diferenta intre pictura ortodoxa si ce e pictat la Draganescu.

b) Sunt ei niste cretini, pe acelasi principiu.

c) Pentru ca Boca a devenit un guru si un fenomen aidoma celor de tip Maglavit, fanii incearca sa ne convinga ca Arsenie Boca e deasupra Predaniei, un fel de Chuck Norris chiar. Poate vi se pare ciudat ca am facut aceasta comparatie si multi o sa ridicati o spranceana, dar, conform a ceea ce declara Iacoboaie, tinand cont ca, si repet ce am zis cu ochelarii, Arsenie Boca chiar a incalcat canoanele picturii (serios acum, eretici pictati in biserica nu este deloc suficient pentru unii?), rezulta un singur lucru:

Arsenie Boca nu incalca canoane. Canoanele il incalca pe Arsenie Boca.

Nota: Imi cer scuze daca unii vor fi smintiti de limbajul mai dur si in stil de pamflet pe care l-am folosit, dar la asemenea hule impotriva Bisericii si impotriva Sfintilor Parinti, nu ma mai pot abtine. Daca le mai adaugam si p-alea cu „pictura profetica” in care Duhul Sfant ofera „harisme” pentru incalcarea Predaniei sau tentativele de a arata ca unii pot fi sfinti in afara Bisericii…cine are constiinta cu adevarat ortodoxa, ma va intelege.

Imi repet iar pozitia in chestiunea Arsenie Boca: Biserica primeaza in fata persoanelor particulare (din nou o invatatura de abc in Ortodoxie, dar in mod tragic, unora trebuie sa li se reaminteasca si astfel de lucruri). Cat timp exista ereziile alea pictate la Draganescu, nu il putem consideta sfant, nu ne putem ruga la el, chiar daca „a reinviat monahismul”, „a fost prigonit de Securitate” s.a.m.d. Iar chestiunile de tip „eu tin la Arsenie Boca pentru ca mi-a aratat calea cea dreapta” nu reprezinta altceva decat evlavia de tip sentimental, adogmatica, care poarta numele de pietism si care este de asemenea erezie. Calea cea dreapta e credinta ortodoxa patristica si faptele aferente acestei credinte. Orice alta cale nu e „dreapta” indiferent de aparente.

„Atunci se mãreste numele pãcii, cînd nu ne vom împotrivi pãrerilor Sfintilor, nici nu vom fãptui împotriva hotarelor acelora.” (Sfantul Chiril al Alexandriei)

„Sã aducem aici în mijloc cãrtile distinsilor Sfinti Pãrinti, ca sã le ascultãm. Si din acestea sã extragem si sã adãpam fiecare dintre noi turma noastrã…, deoarece hotarele pe care le-au asezat Pãrintii nostri nu se mutã; ci, dupã ce am învãtat Predania apostolicã, sã pãzim Predaniile pe care le-am primit”. (Sfîntul Tarasie, patriarhul Constantinopolului

„Îi rugam, si ce nu le spuneam care sã poatã sã atragã chiar si inimile de piatrã: sã revinã la acea bunã conglãsuire pe care o aveam mai înainte si între noi si cu Pãrintii nostri, cînd toti spuneam aceleasi si nu exista în mijlocul nostru schisma… cãci altfel pãrem „a cânta în gol” sau „a coace pietre” sau „a semãna pe pãmînt pietros” sau „a scrie deasupra apei” sau cîte altele spun proverbele despre cele imposibil de realizat.” (Sfîntul Marcu Eugenicul, Mitropolitul Efesului)

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Erezii, Pietismul in Romania. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

43 de răspunsuri la Arsenie Boca si fanii lui. Sau din nou despre roade

  1. Ana Elisabeta zice:

    !!! Fără comentarii…

    De fapt, am unul: aşa cum numai homeopaţii pot înţelege de ce homeopatia este perfect compatibilă cu Ortodoxia, exact la fel numai pictorii pot înţelege de ce pictura de la Drăgănescu este perfect ortodoxă. Aceasta este o binecunoscută eroare de logică dintre cele folosite pentru derutarea adversarului (nu mai ştiu cum se cheamă pentru că, deh, numai un logician ar putea înţelege cu adevărat….) Mesajul implicit este acelaşi: „vă lipseşte competenţa necesară pentru a judeca valabilitatea argumentelor noastre”. Sigur, în cazul de faţă există o nuanţă în plus şi anume că există şi pictori cu adevărat ortodocşi care ştiu foarte bine de ce pictura de la Drăgănescu NU este ortodoxă…

    • Cred ca vreti sa spuneti de celebrul „apel la autoritate”. Taci tu, ca stiu aia desteptii mai bine. De parca Ortodoxia e de tip corporate si fiecare stie mai bine ce are de facut in departamentul lui.

      • Ana Elisabeta zice:

        Apelul la autoritate este când proptesc un argument şubred cu un „aşa a zis Marele Cutare” – foarte folosit la noi, încât i-am putea da o nuanţă specifică, „apelul la stâlpi”. 🙂 Ce spun eu este opusul. Dar o să mă uit imediat…

        O formă mai light de „ad hominem”. Bine, nu că ne-ar fi lipsit şi forma heavy weight, în discursul distinsului comentator care îi bălăcărea pe pr. Adrian Făgeţeanu şi pe MM…

      • andrei-d zice:

        In opinia arsenistilor, cu „evlavie” la dreapta credinta, Biserica ar trebui sa se supuna lui Arsenie Boca, si nu invers! Vrednici de plans sunt cei ce cauta prin toate mijloacele sa justifice ereziile si sminteala bietului calugaras, osanda isi agonisesc si-i intetesc focul parintelui lor!

  2. crestinul orthodox (Teodor Stela ) zice:

    uCIGAV-AR CRUCEA Sfanta de la Lavra PECERSKA lupi in piei de de oaie , slugi la fiara ce sunteti
    de asta CRUCE SFANTA tot nu o sa scapati
    si nici de mine
    ca de n-ati observat
    dati in mine dati in Sfantul Parinte Arsenie Boca
    dati in Sfantul Parinte Arsenie Boca loviti si in mine …
    si loviti in CRUCEA Sfanta de la Lavra PECERSKA

    insa luati bine aminte ca Sabia cu doua taisuri este pornita si este spre Apararea ORTHODOXIEI si a Neamului Cel Sfant de pe acest pamint

    alelei spurcati , slugi la fiara
    v-am cerut Canonizarea SFINTILOR In Numele Acestei CRUCI din Rasarit LUMINA SFANTA care BIRUINTA DUMNEZEIASCA A fost Aratata pe acest pamint prin Mainile SFINTILOR ce au asezat aceasta CRUCE si voi slugi viclene huliti Lucrarea DUHULUI Sfant pe acest pamint
    atunci mainile vi se vor taia
    asa cum v-ati napustit si voi sa loviti in SFINTII Pe care i-Am Cerut spre Canonizare
    Sfintii inchisorilor
    Sfantul Parinte Arsenie Boca
    Sfantul Parinte Iustin Parvu
    Sfantul Parinte Ilarion Argatu
    Sfantul Parinte Ilie Lacatusu
    Sfantul Parinte Gheorghe Calciu Dumitreasa

    si asemeni Sfantul Paisie cel care intemeiat obstea Neamtului cu tipicul de traire monahiceasca adus din Sfantul Munte Athos …
    si unde malul s-a surpat si au iesit Sfinte Moaste la vedere iar teofan sluga la fiara ce este s-a grabit a ingropa pe SFANT repede cu sigiliu

    INSA in cap i se va pune lui teofan focul iadului ca sa numai stea impotriva SFINTILOR

    si spun acestea ca mi s-a aratat unde este si mi-a spus ca nu i s-a dat haina si nu este imbracat cum se cuvine
    ALELEI spurcati
    veti da socoteala curand
    ascultati BINE ce va spun
    incepind de pe acest pamint veti da socoteala inaintea lui DUMNEZEU si A SFINTILOR Sai

    amin.

    • Cu toate ca din discursul dvs. sunteti in mod clar genul de persoana cu care nu ai cum sa porti o discutie, totusi va indemn sa mai cititi o data articolul. Articolul nu este anti-Arsenie Boca, este anti-ereziile foarte grave spuse pentru a-l apara pe Arsenie Boca. Daca dvs. incurajati neo-iconoclasmul sustinut de Iacoboaie, cred ar trebui sa va feriti dvs. sa mergeti la Lavra Pecerska. Asta asa…Macar din respect pentru Sfantul Teodosie de la Pecerska, care a condamnat papismul si spiritualitatea de tip Francisc de Asissi: ,,Nu vă împărtășiți de credinţa latină, nu vă lipiţi de obiceiurile lor, fugiţi de părtăşia cu ei, feriţi-vă de toate învăţăturile lor şi să nu suferiţi moravurile lor.”

      Cat despre cruci care ucid, maini taiate…Chiar credeti ca faceti vreo lucrare „sfanta” vorbind asa?

  3. doktoru zice:

    Iar abereaza rabi Jacob pe teme ce nici macar nu le banuieste !!! Hi,hi cine are rabdare sa-i citeasca postaciunile ce tind sa aiba un caracter cat mai atotcuprinzator in toata sfera bloggerilor ,asa zisi ortodocsi, chiar are rabdare. Personal pe unde ii zaresc moțul kippei fug ca de dreaqu. Ce-i drept si maus-ul ma ajuta la scrolling ca sa pot sa trec peste trolling…..-ul lui rabi.

    Hai ca m-ai amuzat cu articolul asta zguduitor si aproape ca m-am smintit de nesimtirea bocca-centristilor. Arsenie Boca nu a calcat peste canoane ci canoanele i-au stat in fata intr-un moment total nepotrivit si foarte hermeneutic. Canoanele si-au ales de altfel un moment foarte prost pt a-l incomoda din transa cu iz profetic a maestrului de arta pura a stilului boccaciologic. Nu stiti voi unde se studiaza artele domle…e scoli inalte, unde orice muritor de rand are accesuri limitate daca nu chiar interzise….se potriveste perfect simbolistica chuck-norriana !!!

    Nu cred ,de altfel, ca il poti prinde pe maestrul inconfundabilului, de acum celebrul Rabi Jacob, in micile plase a marile invataturi patristice . Nu, el nu se lasa asa de usor prins . Imediat cand se simte incoltit de un Sf.Ioan Hrisostom, un Sf.Vasile cel Mare, un Sf. Grigorie cel Mare si etc,etc absolutamente-imediat rabi Jacob miroase cu un al saselea, poate chiar si cu un al saptelea, si de ce nu si cu cel de al optulea sense !!! – simtz pt cei necunoscatori si neafiliati filo-americanismului modern – pericolul aferent Sf.Parinti si se repliaza instantaneu in propria lui ortodoxie si in cea profetica a peretilor varuiti de la Draganescu. Totusi poate suntem noi mult prea mici in gandire si exagerat de limitati , nereusind transcendenta dincolo de noile orizonturi prefigurate ale artei murale profetice sugerate de erminia acelei picturi ,sa zicem poate neo-crestina cu accente post-bizantine si mari influente kakadoxe.

    Nu se poate ataca cu atat de multa lipsa de intelegere si chiar nesimtire micutza capodopera sixtina a plaiului mioritic-dambovitean, capela renasterii monahismului si a ortodoxiei tip vechiul gard de fier, realizata sub bagheta, de altfel destul de magica, a micutzul nostru geniu autohton in inconfundabilul si indubitabilul stil Leonardo-Caprician !!!…sau poate era Leonardo-Vincian….tot timpul le incurc….prea multi de Leonardo pt mine …

    Cred ca la variantele acelea ar trebui facut un melange, un maxi-mix, si sa reformulam spunand ca ei fiind atat de cretini ne considera si pe noi la fel de cretini precum ei ….suna mai bine parca… parerea mea.

    Da ,am vazut si argumentul acesta: 2 milioane de fani nu se pot insela….Hi,hi eu fiind fan Elvis pot spune ca am vazut asta pe o coperta de disc de prin anii 50/60 al lui nea Elvis. Dar facand o paralela si mergand pe acelasi principiu si rationament banuiesc ca se poate asigura aceeasi logica si in cazul parintelui Arsenie Boca ca si in cazul lui Elvisache !!!…nu Parintele Arsenie Boca incalca canoanele ci canoanele il incalca pe parintele Arsenie Boca – tare rau asta !!!…ma doare burta da ras …..what a nerve !!!

    Ca Sfintii Parinti de la Sinodul VII Ecumenic nu aveau unde sa-si bea cafeaua, asa ca s-au strans toti intr-un loc si au decis (printre altele mai importante si mai dogmatice) sa discute si chestiunea icoanelor. Iar hotararea aia de au numit-o ei dogmatica asupra icoanelor…sa stiti ca nu au nimerit-o.

    PS – Cred ca ar trebui provocata o dezbatere in mediul ortodox ,la modul foarte serios , si dezbatut cu simt de raspundere si poate chiar si la televizor si in talk-show-uri si chiar si in anumite breakin-news(I prefer jews) daca Sf.Parinti isi beau cafeaua, sau nesul, la ibric -dar d-ala mic -sau la nisip?!!!…oare preferau cafeaua simpla sau turceasca da cu-n pic de latte ?!!!…poate chiar moccachino?!!!….oare spumau cu frisca cafelutele sau le preferau frecate indelung astfel incat nesul sa prinda spumita necesara si adecvata gustului inconfundabil al aromei de dimineata ?!!! – oare favorizau inaintea ciocolatei rase peste frisca , cacaoa sau scortisoara ??? sau o preferau scufundata si topita ?!!! oare cafeaua pe vremuri prezenta acelasi zaț gros si uniform sau avea si portiuni in care marginile nu erau clar limitate?!!! etc,etc…ahh, oare poate strecurau si un pic de rom, nu de alta dar ai pomenit de o mana tremuranda !!! ….Sunt foarte curios….si incercati sa pastrati o atitudine cilivilizata, respectuoasa si adecvata discutiilor principiale…do not attempt to adjust your screen or resolution its futile….engage !!!

    • :))))…Mi-a placut cap-coada comentariul :)))

      Da ,am vazut si argumentul acesta: 2 milioane de fani nu se pot insela

      Asta dovedeste o data in plus cat cunosc Scriptura idolatrii de azi. Degeaba spune acolo de „turma mica” si „poarta cea stramta pe care PUTINI intra”. Ereticii incoltiti mereu aduc argumentul cantitatii. Sa discuti o data cu un ecumenist. Maxim a treia fraza pe care ti-o spune este: „crezi ca voi, 10 talibani ortodocsi sunteti mai destepti ca milioane de oameni?”.

    • doktoru zice:

      Am uitat sa spun ca eu cred ca anagramatii ,de orice fel, nu ar trebui incurajati in a avea acces decat foarte, foarte, foarte limitat in zona; ei neavand nici un mesaj de transmis nimanui, niciodata. Decat poate cel vechi ,cripto-comunistul : dai in mine dai in fabrici si uzine. Desi in zilele noastre ,partea a doua a mesajului nu prea mai este de actualitate. Dovada prezenta absentei acelora in intreaga industrie autohtona de orice profil.
      PS-Am mai discutat cu unii pro-catolici, dar foarte putin, si stiu si eu cateva din argumentele lor. Chestia e ca le merge la cei ce au cunostiinte ortodoxe cat de cat sau aproape deloc. Daca dau peste cineva mai studiat sar putea sa foloseasca ca tehnica de convingere metode mai contodente, nu stiu zic si eu !!!
      Eu personal cu un evreu as vrea sa vorbesc dar nu am intalnit decat unul o data, dar planta rau ; zicea ca a fost lunetist pe la evrei in armata si la noi fusese si prin politie . Dar ala eu nu cred ca auzise nici macar de Moise daramite sa-l mai intreb de altele !!! Oricum daca ai intra pe site-urile evreiesti externe si ai vedea ce comenteaza aia pe acolo si ce povestesc ,ce concluzii trag ,ce opinii au, adica cum inteleg ei unele chestii din VT si NT te apuca rasul. Parca sunt grupa mica de gradinita la minte si parca ii vizualizezi cum umbla cu mintea lor pe jos pe la genunchii tai. Si ma mananca cateodata mausul sa intru pe la ei dar ma abtin totdeauna in ultimul moment !!! Sunt ei copilarosi si neintelegatori in ale teologiei dar sunt si rau de rauvoitori.Prefer totusi sa ma feresc de asemenea specimene.
      PS2-Azi mi-am luat noul permis de conducere si de abia acum mi-am adus aminte ca nu am studiat problematica acelui chip intodus in el. Nici macar vizual. Am uitat cu desavarsire…. ma duc sa ma informez mai de aproape.
      Am revenit cu noutati: deci in afara de un infim cod de bare intr-o laterala mai spre stanga nu am observat nici o prezenta a nici unui chip, fie el cat de mic…ma declar dezamagit… Daca nici pasaportul nu are, inseamna ca tehnologia si-a atins limitele ei si chipul acela introdus in mod universal in aproape orice se pare ca este doar o poveste pt speriat copii mai mici.

      • Ana Elisabeta zice:

        Nu contează, nu contează, orice card are un drac în el… anagramat. De ce nu i-au spus carte sau cartelă??? Pentru că etrac sau ăletrac nu înseamnă nimic, nu este perfect evident??? Şi cât se poate de logic, dacă plecăm de la premise anagramatice?

      • doktoru zice:

        Mea culpa.Am zis de domnu Leo in loc sa zic de Michi !!!
        Confuzie intradevar regretabila deoarece acum vreo 25 de ani citisem Agonie si extaz a lui Irving Stone despre Michelangelo dar memoria a inceput sa ma mai lase cateodata.
        Revenind la glumitzele noastre am vazut si filmul ala cu testoasele . Fun.
        Dar la Draganescu nu am fost niciodata asa ca nu stiu picturili decat din mediul on-the-line. Dar picturili pot zice cu mana pe inima ca sunt nasoale rau.
        PS-Vineri imi iau passportul si va dau ultimile breakin-news despre cip-ciripuri. Daca are sau nu are,bre. Iar cardul daca-l numeau cart, inversat nu s-ar fi plans nimeni de traci. Ups, ca si astia sunt aproape a cote da aia mici si urati. Of,cum o dam tot nu-i de bine.
        PPS-Apropos, stau si ma uit pe geam si vad pe cer doar luna ,o parte din ea, Jupiterul si Venusul ,restul stelutelor parca s-au stins.Nu-ș ce-o fi . Voi vedeti un pic mai multe sau o fi doar la mine in Bucuresti aceasta penurie???

      • Ana Elisabeta zice:

        Dacă stau să mă gândesc, şi eu tot acum circa 25 de anişori am citit cartea, după ce am văzut filmul cu Charlton Heston.
        Film cu ţestoase n-am văzut, doar desene animate – tot acum aproape 25 de ani…

        „Dar la Draganescu nu am fost niciodata asa ca nu stiu picturili decat din mediul on-the-line. Dar picturili pot zice cu mana pe inima ca sunt nasoale rau.” – same here! Dar te pui cu gusturile artistice anagramatice? Dacă a zis evlavia populară că e capela sixteenă, e capela sixteenă!! Am aşa o bănuială că i-au zis capela sixteenă pentru că nu ştiau de o altă biserică cu fresce faimoase, că altfel n-are nicio legătură. Dar absolut niciuna, şi asta inclusiv făcând abstracţie de faptul că Michelangelo a jucat la Campionatul Mondial şi drăgănescianul într-un club de divizia B (spre C, dacă luăm în calcul şi arhitectura) din judeţul Ilfov.

        Dar codul de bare n-are liniile alea care cică seamănă cu nişte 6? Mai nasoale chiar şi decât cipul???

      • doktoru zice:

        Filmul cu nea Heston este dupa cartea lui Irving Stone ? Parca nu mi-aduc aminte sa-l fi vazut pe acesta ,si am fost destul de cinefil la viata mea.Dar cartea pt vremea aia a fost foarte buna…si groasa rau…
        Despre fotbal nu ma pricep ca nu-s microbist asa ca habar nu am de jucatori. Nu stiu decat de Ozon ,Balaci si Camataru si poate inca cativa din vechea garda!!!… aah, era sa-l uit pe Pele !!!
        Codul de bare de ce ar fi periculos? Nu sunt decat niste dungulite verticale care cititte in codul ala binar sunt luate ca niste cifre printre care si niste 6. Nimic dangerous si care ar putea dauna grav in vreun fel.
        Vedeti astea sunt capcanele neo-protestantismului de a lua direct cele din Biblie. Dupa opinia unora Sf.Parinti chiar s-au apucat destul de aiurea sa interpreteze ei in fel si chip scripturile cand totul era atat de simplu.

      • Ana Elisabeta zice:

        Cartea e destul de bună şi în mod suprinzător destul de exactă din punct de vedere istoric. Ca şi filmul, de altfel. L-am văzut la televizor, alb-negru, în momente mai fragede ale existenţei mele. (Acum sunt cum scria pe un tricou: „like a good wine: aged, sophisticated, and full-bodied”.)

        Şi eu sunt de părere că codul de bare pe acte dăunează exact la fel de mult ca cipul în acte, adică deloc. Nu mă încântă aceste îndosarieri şi colecţii de date personale, dar de aici până la elucubraţiile cu peceţi şi pre-peceţi e cale luuungă….

    • Ana Elisabeta zice:

      Nu Leonardo a pictat capela sixteenă, era altă ţestoasă ninja, Michelangelo. Oricum, ar fi căzut cu toţii, cu tot cu Donatello şi Rafaello, fabricantul de bomboane, pe spate (ceea ce e nasol la ţestoase pentru că nu pot să se întoarcă singure cu carapacea-n sus şi labele-n jos), văzând viziunile de halouri transparente suprapuse de la Drăgănescu! Le-ar fi crăpat carapacea de invidie!!!! Şi poate ar fi fost flatat Michelangelo că vizionarul drăgănescian, chiar dacă îl pune în umbră (că tot îi plăcea lui să exagereze cu clarobscurul, mai ales pe la ochi, că personajele lui sfinte mai toate sunt negre în jurul ochilor ca nişte ratoni), totuşi i-a pictat şi lui San Pietro, cea mai tare comandă de arhitectură a lu’ Michi, printre viziunile lui. Aşa, ca să se vadă că nu picta (doar) din imaginaţie.

      Apropo de atitudine, nu demult mai posta pe-aici o distinsă doamnă care ne dedica drăgăstos blestemele ei. Dar faţă de distinsul „creştin ortodox” care se vede că e un profesionist în ale blestemelor, dumneaei era o biată diletantă. Chiar şi aşa, se vede că există printre arsenico-bocăiţi o şcoală de gândire (folosesc metaforic ambele cuvinte) care favorizează blestemul, un gen literar de care ortodocşii de şcoală veche, închistaţi în dogmele lor moştenite ca atare (ce lipsă de imaginaţie…), în general s-au ferit, chiar şi în vremurile în care se polemiza înfocat, colorat şi incorect politic.

  4. Constantinos zice:

    Ana Elisabeta ( care pari de acum obsedata de persoana mea ) vezi ca strici imaginea site-ului pe care scrii . Raman la parerea ca Adrian Fageteanu a fost cam satanist , nu stiu daca a facut pocainta la sfarsitul vietii . Daca ar fi trait pe vremea Sfantului Nicodim Aghioritul , Adrian Fageteanu i-ar fi taiat gatul Sfantului Nicodim pentru ca era cu deasa Impartasanie si a scris ca preotii care Impartasesc rar sunt ai vrajmasului . Iar Marian Maricaru merita de acum batjocorit de catre altii ( nu de mine ) in viata reala fiindca acolo si greseste , nu pe internet . Comentatorul ” crestin ortodox ” s-ar putea sa fie comentatorul ” el ” , un nebun apreciat de saccsiv nebunul ( care are o injectie facuta la spitalul 9 dar nu-si continua tratamentul ) . Cine vrea sa fie tolerat ca sa scrie pana la sfarsitul vietii pe saccsiv trebuie sa-i dea bani lui Vasile Vieru ca ajutor de handicap ( isi ia plata pe lumea asta fiidca este benevol platit de catre altii pentru multe articole sataniste sau despre sani goi , curvar in toata reguila ) sau sa aibe putina sodomie in el .
    Pana si Iacoboaie ii face reclama siteului lui saccseala , ei sunt primii si cei mai buni , habar nu au ca 90 la suta din vizitatorii si cititorii zilnici ii baga de unde au iesit , in maica-sa , indiferent daca e in mormant sau nu . Fostul tata al lui saccsiv a fost cam securist , multi securisti pe vremea lui Ceasca furau de stingeau inclusiv apartamente . Adica daca castiga cineva la loto , apartament sau masina , veneau si puneau sa semneze pe unii dintre castigatorii mai fraieri niste acte pe care nu le citeau in care-si donau castigul . Asa s-au facut multi securisti cu averi impresionante . Probabil saccsiv are ca mostenire de la maica-sa un apartament castigat necinstit , eu stau cu chirie si scriu despre ortodoxie fara sa castig nimic material , duhovniceste castig . Sunt mai sarac decat vaduva din Evanghelie fiindca ea avea casuta ei si un colt de pamant , a dat ultimii banuti . Cine nu are casuta lui sa nu prea faca milostenie materiala .

    • Ana Elisabeta zice:

      „Ana Elisabeta ( care pari de acum obsedata de persoana mea )”

      Nici vorbă. M-am referit strict la afirmaţiile făcute (am explicat altă dată de ce nu sunt credibile) şi la calitatea lor de calomnii şi de artificiu de logică: discredităm persoanele ca să discredităm tot ceea ce afirmă acele persoane. Ironia este că în cazul tău asta chiar funcţionează, adică te-am prins cu minciuni la adresa lui MM (poate tu crezi că sunt adevărate, dar asta nu te scuză, ci doar pune un mare semn de întrebare asupra modului în care te informezi, şi anume din zvonuri şi bârfe), şi în consecinţă informaţiile tale despre alte persoane valorează la fel de mult, adică un zero barat.

      În ce-l priveşte pe pr. Adrian Făgeţeanu, de la a avea unele idei greşite şi până la a fi demonizat e cale lungă. Pr. Matei Vulcănescu i-a fost ucenic şi a vorbit cu mult respect despre el, chiar şi în contextul în care discuţia era despre idolatrizarea duhovnicilor şi acceptarea ca infailibil a tot ce spun ei. Cred că a dat ca exemplu chiar afirmaţiile cu privire la împărtăşirea deasă. Dar la noi nu e cale de mijloc, ori e „stâlp” şi e infailibil, ori e demonizat.

      Sf. Nicodim n-a spus că sunt demonizaţi preoţii care împărtăşesc rar, ci că îi lasă pe ucenicii lor pe care îi împărtăşesc rar vulnerabili în faţa influenţelor demonice.

    • doktoru zice:

      Banuiesc ca dra Ana Elisabeta nu poate fi facuta obsedata de cineva doar daca apeleaza din cand in cand la unele citate ale unor diversi,de la okazie la o alta, citand unele afirmatii ,destul de gratuite ,facute pe ici-colo !!! Acum la o adica daca folosesc cuvintele unuia sau altuia ,rostite sau scrise de persoana respectiva, nici pe mine nu m-ar face chiar atat de obsedat, iar cel in cauza ar trebui sa se simta usor flatat ca este dat drept exemplu.Fie el chiar si unul usor mai negativ.
      Si banuiesc ca nu-l putem face totusi satanist pe parintele Fageteanu doar pt unele mici erori sau pareri. Doar erori facem cu totii din cauza ca toti suntem oameni supusi erorilor. E adevarat ,unii fac de alea mai mici iar altii mai mari. Totusi parintele nu am auzit sa fi practicat satanismul ca madam Buutterfly aia sau nea Alistair alalaltul – nu stau sa le caut numele exact din cauza ca ma doare-n cot de ei. A-l face satanist pe parintele este mai mult decat o exagerare.Ma intreb oare pe parintele Arsenie Boca cum sa-l numim atunci ???
      Eu nu cred ca acel el este acest crestin ortodox al lavrei Pecerska .Ala-i agitat dar nu zice rau si are si un dinte, sau mai multi, in plus contra parintelui Arsenie Boca.E bine ce zice ,dar cum zice lasa rau de dorit ,oricate argumente ar aduce el. Cred ca acel anti-ship-ism chiar dauneaza grav sanatatii mentale ,intr-un fel ,atunci cand esti asa de pornit contra tuturor. Ori nea asta sau tanti ortodoacsa ,este pornita pe alt drum.Are ce are cu lavra aia Pecerska si cu crucea ei si ne tot ameninta cu ele amandoua deodata!!!
      Nu stiam ca nea Vieru cere taxa de protectie pe blog pt handicapurile lui.Ce sa-i faci vierul tot vier. Pana la moarte !!! Cand am zis eu ca sangele apa nu se face.Odata puscariabil apoi frate puscarie pana la moarte !!!
      Intradevar fratele el beneficiaza de tratament discriminatoriu pt altii. Poate sa-i injure pe toti ca nu si-o ia peste mauses!!! La restul nu tine faza aia. Cand primesti mesajul :frate ratacesti cumplit, sa stiti ca aceasta este cea maia blanda forma de rejectare.E altele un pic mai nasoale …prietenii stie de ce !!!
      Nea Jacob, the rabi,(imi aduce aminte de celebra replica din filmul ala-lucky nr slevin : why they call him a rabi ?….because he its a rabi !!!) saracul incearca sa dreaga si el busuiocul sau ce a mai ramas din el, pt ca odata ce ai fluierat in biserica saccsiviana nici dreaq nu te mai scoate !!! Adevarul ca mai linge-blide/ poop-in-curry-ist ca rabi nu am mai vazut de ceva vreme.
      PS-Eu nu o sa zic ca sunt si mai sarac decat cei doi banuti ai celebrei vaduve ca m-as face de cacao prin zona si nu ar da chiar atat de bine !!!
      Pe mine ma mai amuza falsa smerenie a acelora care incheie unele commenturi cu : iarta-ma frate daca ti-am gresit vreodata pe undeva ; iertare la toata lumea de am pacatuit cu ceva etc….stai frate,de ce dai ,auu…. cu ce am gresit bre….aoleo fug ca au sarit cu totii pa mine …..haules !!!

      • Ana Elisabeta zice:

        🙂 Totuşi a fost băiat salon şi a mai produs nişte exemple de pseudo-argumente ad hominen, chiar mai diversificate decât până acum, fără ca măcar să-l fi rugat!!

        Mediul saccsivian nu-l frecventez, şi de câte ori aud veşti de pe-acolo, mă întăresc în convingerea că bine fac.

        Asta cu falsa smerenie e boală grea şi contagioasă, dă epidemii mai ceva ca gripa spaniolă. Şi vaccinul cel mai eficient, cartea Sf. Ignatie Briancianinov „Despre înşelare”, e greu de asimilat pentru că e o carte! Care trebuie citită! Oh, the horror!!! Şi am mai şi numit-o vaccin, adică de-acum nu mai e nicio şansă ca agramaticii să se apropie de ea. We’re doomed!!! Ficţiunile cu zombi sunt nimic pe lângă o distopie în care societatea este cuprinsă fără scăpare de o epidemie de falsă smerenie, cu complicaţii de pseudo-politeţe mieroasă şi servilism a la Uriah Heep (nu rockerii). Ca în „Rinocerii”, dar în loc să se transforme în rinoceri, se transformă în Uriah Heep…

      • doktoru zice:

        E aici si o chestie mai ciudata.Nu toti care citesc o chestie ajung la aceiasi concluzie. Fiecare dupa capul lui ,si poate personalitatea proprie ,isi contureaza parerile. Oricum, cei care citesc nu sunt prea multi, dar totusi mai exista si specimene de acest gen desi pe cale de disparitie… Cam greu zilele acestea sa mai obtii o mica unanimitate in ceva, fiecare pt el.
        Si banuiesc ca falsul Heep-ism este exact ca in cazul insectarilor care daca vad ca nu pui botul imediat intorc foaia si unii devin chiar violenti. Chip-istii fac magariile acestea am observat ,iar adeptii saccsivienii ,care-s fani declarati pro-chip, mai au din cand in cand apucaturi de astea parsive si daca afla ca nu esti si tu pro-chip, imediat iti sar toti la gat ca sa te omoare virtual ,on-the-line !!!
        Asta am vrut sa subliniez de fapt ,ca smerenia lor dispare imediat ca fumul daca te-au prins cu pet-ul chip-izat !!!
        Cum sa zici de Briancianinov cand aproape toti au innebunit cu Boca ?!!!

      • Ana Elisabeta zice:

        A, da, este o falsă falsă smerenie, adevărata falsă smerenie persistă un pic mai mult, măcar în aparenţă :)))) Dacă nu mă învârt printre ei, nu ştiu ce le poate pielea şi mă gândesc la fenomenele cu care am eu de-a face în viaţa reală 🙂

        Apropo de Boca şi Briancianinov, ca să parafrazez pe cineva (nu mai ştiu pe cine, dar nu prea era dus pe la şcoli şi biblioteci), dacă învăţătura Sfântului Ignatie corespunde cu învăţătura lui Boca, de ce să o mai citească? Iar dacă nu corespunde, cu atât mai mult de ce să o mai citească? Rezultă că este necesară şi suficientă doar citirea cărţilor cu şi despre Arsenie Boca. Sau nici măcar.

        Pro-cip sau anti-cip – I’m confused??

      • doktoru zice:

        Chiar daca am scris pro-chip despre aceia ,ma gandeam de fapt la anti-chip… cred ca mi-a tremurat un pic mouse-ul !!!…my bad.
        Nici eu nu inteleg cum unii se pot limita doar la scrierile parintelui Arsenie Boca sau la cele despre el. Ar fi trebuit mai multa curiozitate duhovniceasca ca sa aflam cat mai multe.

      • Ana Elisabeta zice:

        Spunea cineva dintre părinţii contemporani (sau chiar mai multă lume spunea) că în această epocă, prin marea purtare de grijă a lui Dumnezeu, avem acces fizic şi online la biblioteci întregi de scrieri patristice şi nu numai. Avem, adică, la îndemână remediul pentru starea de confuzie în care trăim. Dar ce face inamicul nostru? O lucrare fină, cum ar zice Cuviosul Paisie. Face să circule ideea că cititul mult duce în mod automat la mândrie, părere de sine, speculaţii intelectualiste şi erezii. Ăsta e un pericol real despre care a scris şi Sf. Ignatie, dar nu este din cauza cititului ci din cauza atitudinii (şi a duhului) cu care se citeşte şi a faptului că se citeşte separând cititul de rugăciune şi viaţa sacramentală a Bisericii (Sfintele Taine). Se poate citi şi cu smerită cugetare, pentru a dobândi, cum bine spunea pr. Seraphim Rose, Cugetul Bisericii şi al Sfinţilor Părinţi.

        Există, bineînţeles, şi o curiozitate bună, care pe mulţi i-a adus chiar şi din afara Bisericii în Biserică, pentru că au vrut să citească despre istoria Bisericii, să citească scrierile celor mai vechi autori creştini, sau pur şi simplu şi-au pus problema care e sensul vieţii, al existenţei ş.a.m.d.

    • zcalin zice:

      Am zis sa iau o pauza, sa imi vad de cele ale credintei ca lucrare, dar nu ma pot abtine cand vad asemenea hule:
      … deci … sa ne amintim de marturisitorul, duhovnicul si parintele Adrian Fageteanu. De la parinte zicere:

      „În închisoare aveai nevoie de hrană, dar, mai presus de toate, de cuvântul lui Dumnezeu. Prin El ne-am arătat puterea. Îmi amintesc că la Aiud îmi făcusem un calendar pe degete, după metoda Gauss. Am calculat data Paştelui şi mi-am dat seama că era exact în acea noapte. Fără să mă mai gândesc la urmări, am început să strig: Hristos a înviat! şi imediat din toate celulele a început să răzbată spre cer cântarea cea minunată, „Hristos a înviat din morţi, cu moartea pre moarte călcând şi celor din morminte viaţă dăruindu-le!”. Răsuna Aiudul de chemarea speranţei, de strigătul nostru de bucurie, spre disperarea gardienilor care credeau că am început o revoltă. Alergau nebuneşte prin curte şi trăgeau focuri de avertisment, dădeau telefoane şi cereau întăriri. Erau speriaţi de glasurile noastre reunite, de forţa spirituală a credinţei, pe care nici o fereastră zăbrelită nu o poate opri. Sunt multe lucruri pe care nimeni altcineva nu le poate înţelege. Tăria pe care ţi-o dă Dumnezeu ar fi una din ele… În închisoare încetezi să exişti, doar Hristos te ţine în viaţă”

      Când am fost arestat, anchetatorul mi-a smuls crucea de la gât şi a aruncat-o în lada de gunoi. Eu am luat-o de acolo. El m-a bătut crâncen şi a aruncat din nou crucea la gunoi. Eu nu m-am lăsat. Iarăşi, am ridicat crucea şi el m-a călcat în picioare. După 8-9 încercări, ofiţerul a cedat. M-a lăsat în pace… Fiind în camera de tortură, îmi spuneam: „Rezistă! Nu-L face de râs pe Hristos” şi poate nu o să mă crezi, frate, dar după 60 de lovituri nu mai simţeam nici o durere. Corpul singur lucra fără voia mea, parcă se autoanestezia. În închisoare încetezi să exişti, doar Hristos te ţine în viaţă. La ieşirea din Aiud, am aflat că sărmana mea mamă, atunci când scria acatistul pentru preot, îmi trecea numele şi la vii, şi la morţi, neştiind nimic despre mine. Avea mare dreptate – în puşcărie eram şi viu şi mort, deopotrivă

      A fost un apropiat al stareţilor Caliopie Georgescu şi Calinic Cărăvan de la Lainici (mănăstire închisă în 1961 şi redeschisă în 1970, unde s-a închinoviat). Părintele Adrian îşi aminteşte cum s-a rugat pentru duşmani:

      „Ceea ce m-a impresionat la părintele Calinic era bunătatea fără margini şi, mai ales, rugăciunea necontenită. Se ruga mereu, oriunde, zi şi noapte. Se ruga pentru noi, pentru toată ţara, pentru cei prigoniţi pentru dreptate. Se ruga chiar şi pentru duşmanii văzuţi şi nevăzuţi, pentru comunişti, spunând: „Toţi sunt fraţii noştri. Dragostea noastră o să le înmoaie inima. Roagă-te şi tu pentru ei”. Sincer, am zâmbit în sinea mea, după câte pătimisem de pe urma lor. Aş fi făcut orice, dar să mă rog pentru comunişti era peste puterile mele. Stareţul Calinic nu a zis nimic – doar a zâmbit. Nu a trecut mult timp şi în faţa mănăstirii a oprit un alai de maşini negre şi luxoase. Era mare agitaţie grozavă la poartă şi din maşină a coborât Nicolae Ceauşescu. Îndreptându-se spre mine, m-a întrebat: „Dumneata eşti preot?… Am venit cu părinţii mei şi aş vrea să le citeşti nişte rugăciuni pentru sănătate”. Cine ar fi putut crede aşa ceva? Căutând a nu mă pierde cu firea, am intrat în biserică împreună cu ei şi mi-am împlinit menirea de preot. M-am rugat pentru Ceauşescu şi, deci, pentru comunişti. Atunci, am înţeles zâmbetul părintelui Calinic. Părintele ştia totul. Avea rugăciunea văzătoare”

      Despre New Age spune: „Cei care azi vor să-l facă pe antihrist din cuvinte ticluite, ne spun că acesta este mântuitorul, nu Acela care a venit deja. Şi ne cer să ne împărtăşim şi să ne rugăm cu budiştii, cu iehoviştii, cu romano-catolicii, cu protestanţii, ca toată lumea să devină un nou Turn Babel”.

      Daca asa procedeaza un satanist … tu ce esti Constantinos? Restul sunt doar vorbe in vant ce se risipesc aiurea. Ramane tacerea … da … tacerea care pentru multi dintre noi va deveni un iad al constiintei. Pa!

      • Ana Elisabeta zice:

        Zcalin, mulţumesc pentru cuvintele pr. Adrian Făgeţeanu!

      • Constantinos zice:

        Unii dintre mucenicii care au patimit pana in anul 300 au ajuns apoi curvari , posibil si eretici etc . N-am raspuns fiindca imi castig existenta , cand este vre-o treaba de facut pot sa las calculatorul 3 zile . Totusi tii minte ca am zis ca este trebuinta de rugaciune pentru asa numitii ” duhovnici ” care sunt numiti de Sf. Simeon Noul Teolog – apostoli mincinosi si uneltele diavolului , ” un rau mai mare ” decat celelalte doua: de a nu avea duhovnic sfant sau de a nu asculta de el – dupa Sf Nicodim Aghioritul care l-a si citit pe Sf Simeon , nu ca inselatul Danion ( de la faza cand a zis ca mai bine nu-l citea pe Noul Teolog ). De ce nu observi si ca Adrian Fageteanu avea alergie la sfintenie caci zicea ca au fost multi altii in inchisori mai sfinti decat Valeriu Gafencu dar n-a dat decat numele unui taran pe care l-a observat el .
        Adrian Fageteanu a facut liceul impreuna cu Sfantul Ioan Hozevitul dar nu i se vedea deloc evlavia fata de el ( o stiu din vedere si ascultare proprie in chilia lui ) ci doar o zicea oamenilor ca sa fie si el considerat sfant la fel ca Ioan . Asa pot sa ma laud si eu , dupa adevar , ca am participat la calugaria Sfantului Iosif de la Radeni , am simtit din harul pe care l-a primit , la ce-mi foloseste daca nu voi ajunge macar la masura lui pana la sfarsitul vietii ?

    • Andreea zice:

      Nene, vezi ca pr. Fageteanu a fost duhovnicul meu si numai satanist nu era, ci era vazator cu duhul.

  5. Constantinos zice:

    “Rău lucru este pretutindenea a nu avea cineva stăpân şi cap, ci pricină a multor nenorociri şi început a toată neorânduiala şi turburarea; totuşi nu-i mai mic răul ca cei supuşi să nu se supună stăpânitorului. Dar ar putea spune cineva că se află şi un al treilea rău, când întâistătătorul şi conducătorul s-ar întâmpla să fie rău. Ci eu ştiu că acesta nu este un mic rău, ci mult mai rău decât a nu avea cineva deloc stăpân. Că e mai bine să nu fii condus de cineva decât să fii condus de un stăpân râu. Fiindcă cine nu are un conducător peste el de multe ori se izbăveşte şi de multe ori se primejdueşte; dar cine are întâi-stătător rău, totdeauna se va primejdui, căzând în gropi şi în prăpăstii. Cum dar zice: Ascultaţi pe mai marii voştri şi vă supuneţi lor?
    ” Femeile Teologice ” inteleg dupa capul lor spusele Sfantului Nicodim . Bineinteles ca obligat la slujba Liturghiei , Adrian Fageteanu era cu deasa Impartasanie ( spre osanda pentru el ) , daca nu o fi slujit si fara sa se Impartaseasca . De aceea nu pot sa zic ca Adrian Fageteanu era pentru rara Impartasanie . Totusi asa l-ar fi atacat si pe Sft. Nicodim Aghioritul , ca se impartaseste des cu ciorba . Nu stiu pe cine a vrut sa atace , poate pe Ioan Iovan sau Miron Mihailescu . Preotul Miron Mihailescu a avut traire duhovniceasca foarte mare , nu se poate face comparatie intre trairea lui Staniloaie si a lui Miron Mihailescu , l-a depasit Miron de sute de ori si cred ca v-a fi gasit trupul lui ca moaste autentice si apreciate .
    Fiindca Preotul Matei Vulcanescu a fost in preajma lui adrian fageteanu ( la fel si comentatoriul ” el ” ) atunci se vede de unde ura impotriva lui Ilarion Argatu si a altora , ura manifestata dinainte sa apara motivele si justificarile ortodoxe sau ” ortodoxe ” .

    • Stai putin. Vrei sa zici ca Ilarion Argatu e curat ca lacrima? 🙂

      • Ana Elisabeta zice:

        http://www.trilulilu.ro/muzica-traditionala/parintele-gheorghe-anitulesei-ratacirile-parintelu?b

        Parintele Gheorghe Anitulesei – Ratacirile parintelui Ilarion Argatu
        doar pentru ortodocsii care nu vor sa cada in inselare

      • Pe langa aceasta e predica (fenomenala), e de citit si ce a scris parintele Adrian Fageteanu pe tema Ilarion Argatu. Si e suficient sa citesti cartea aia despre vrajitorii (cum sa te feresti de ele sau ceva de genul) in care iti spune ca trebuie sa aprinzi x lumanari in forma de cruce, apoi incepi un acatist si te opresti din el cand lumanarile sunt la jumate, apoi in x ore iar le aprinzi de unde le-ai stins si continui acatistul. Acum serios…ce sunt astea?

      • Ana Elisabeta zice:

        Da, vezi care e logica lor? (Folosesc „logică” într-un înţeles foarte larg, very loosely cum ar zice neamţul.) Părintele Adrian Făgeţeanu e „demonizat” pentru că a zis şi el două vorbe pe lângă subiect, dar în schimb părintele Ilarion Argatu, cu practicile lui dubioase, ca să nu zic oculte, e infailibil şi intangibil, şi dacă atrage cineva atenţia este din „ură”.

        Dar acum înţeleg de unde până unde diatriba contra pr. Adrian Făgeţeanu: nu pentru Sfânta Împărtăşanie (de altfel, se prea poate ca părintele să fi avut în minte practicile pr. Ioan Iovan când a spus asta, aşa cum bine remarcă distinsul nostru con-vorbitor), ci pentru că a vorbit contra practicilor pr. Ilarion Argatu. Apropo, se găseşte ceva şi pe internet? O să mă uit şi eu.

        M-aş mira să nu fi avut ceva de spus şi despre pr. Arsenie Boca.

      • Ana Elisabeta zice:

        Mulţumesc. Pe asta o găsisem şi eu.

      • Ca tot discutam pe tema, am mai frunzarit pe internet cateva chestii. Nici nu a fost greu sa gasesc alte ciudatenii de la pr. Argatu:

        „Cei care postiţi lunea pentru dorinţe de orice fel: examene, căsătorie, procese, înţelegere în familie, să ştiţi că pe cei care sunt la ţară, această zi de post negru îi ajută la culturile lor să fie bogate şi să nu le mănânce gândacii.”

        11.- Părinte, e voie să dăm şi la animale Sfânta Anaforă? Am auzit pe unii spunând că atunci când se îmbolnăvesc vitele este bine să le dăm Sfânta Anaforă sau prescură de la Biserică pentru a se face bine. Este corect?
        -Este un păcat foarte mare. Nu vor fi iertaţi cei ce fac lucrul acesta. Aceştia batjocoresc Trupul Mântuitorului nostru Iisus Hristos dându-L la animale.

        http://www.parinteleilarionargatu.ro/subpagini/54/Raspunsuri-duhovnicesti–A/

        Si nici macar nu m-am chinuit! Referitor la al doilea pasaj. Sigur, anafora nu se da la animale. Dar anafora – Trupul Domnului???

      • Ana Elisabeta zice:

        În altă ordine de idei, iată ce am mai găsit în cartea celor doi părinţi ieromonahi, Adrian Făgeţeanu şi Mihail Stanciu:

        „Criteriul absolut pentru apropierea credinciosului de Sfânta Împărtăşanie nu trebuie să fie durata canonului (7 ani, un an, o lună) de oprire de la Sfintele Taine, ci intensitatea pocăinţei, a îndreptării, depăşirea egoismului propriu, învierea din propriul mormânt al patimilor, lucru dovedit şi printr-o lucrare corespunzătoare de misiune creştină între semeni.”

        Deci mi se pare că pr. Adrian nu a fost sau în tot cazul nu a rămas, dacă a fost vreodată, un fanatic al aplicării la literă (şi cifră) a Pidalionului.

  6. Ana Elisabeta zice:

    http://saraca.orthodoxphotos.com/biblioteca/sf_nicodim_aghioritul-deasa_impartasire.htm

    CAPITOLUL III

    Că amânarea Sfintei împărtăşanii pricinueşte mare vătămare.

    Toate cele protivnice celor spuse până acum, le pricinueşte creştinilor împărtăşirea ce rară. Pentru că cel ce întârzie să se împărtăşească, nu face nici o pregătire, nu este atent, nu are atentă păzire despre gândurile rele. Pentru că amânarea îl face să cadă în lenevire şi să i se răcească căldura evlaviei şi a dumnezeeşti dragoste. Indelungarea vremii îl face să se poarte în viaţă cu neglijenţă şi nepăsare, să nu aibă teamă în suflet, sfială în simţuri şi pază a mişcărilor lor, face deslegare deplină la mâncare şi la vorbă, la necuviincioase priviri şi auziri şi se face ca un cal, care neavând frâu alunecă în prăpastia tuturor păcatelor. Că este adevărat că toate acestea urmează celor ce întârzie să se împărtăşească, o vedem noi înşine din cele ce ni se întâmplă de fapt în fiecare zi.
    Cei care fiind vrednici, pe cât este cu putinţă, întârzie să se împărtăşească, mă mir cum pot dobândi sfinţenia şi harul de la Sfintele Taine, după cum a zis Cabasila, pe care l-am pomenit mai înainte. Cum pot să domolească văpara patimilor, când nu se împărtăşesc cu preacuratele Taine, care izgonesc toată neputinţa, amorţesc războiul sălbatec al trupului şi omoară patimile, precum zice Sfântul Kiril. Cum pot să-şi curăţească mintea? Să-şi lumineze cugetul? Să-şi înfrumuseţeze puterile sufletului, dacă nu se împărtăşesc cu Trupul şi cu Sângele Domnului nostru, care este adevărata curăţie, adevărata frumuseţe, luminarea cea adevărată şi bunul neam al sufletului, precum a spus mai înainte dumnezeescul Gură de Aur?
    Sau cum este cu putinţă să fugă de faraonul cel de gând, de Egipt, de amarul şi prigonitorul păcat, dacă nu sunt pecetluiţi şi însemnaţi cu cinstitul Sânge al lui Hristos, precum a zis mai înainte Sfântul Grigore Teologul? Sau cum să aprindă în inima lor dumnezeeasca dragoste, bucuria duhovnicească, dumnezeeasca pace şi pe celelalte roade şi harisme ale Sfântului Duh, fără să se împărtăşească cu Trupul şi cu Sângele preaiubitului Fiu al Tatălui şi deofiinţă cu Duhul Sfânt, Care este bucuria şi pacea noastră, după Sfântul Apostol şi izvorul tuturor bunătăţilor?
    Eu mă spăimânt şi nu mă pricep cum creştinii din vremea noastră pot prăznui duminicile şi celelalte sărbători de peste an şi să se bucure duhovniceşte cu bucuria cea adevărată, dacă nu se împărtăşesc adesea cu dumnezeeasca împărtăşanie şi în ce constă sărbătoarea şi prăznuirea lor?
    Aşa dar cu adevărat cei care nu se împărtăşesc des se lipsesc (o, ce nenorocire!) de toate aceste bunătăţi cereşti şi dumnezeeşti, dar totodată sunt şi călcători ai poruncilor şi stăpâneştilor hotărîri ale Domnului, precum am spus, ale canoanelor apostoleşti şi sinodale şi încă şi ale tuturor sfinţilor locali, precum am arătat pe larg mai înainte.
    Aceştia, prin întârzierea la împărtăşire, îngăduie şi dau loc diavolului să-i arunce în tot felul de păcate şi în multe alte ispite, precum zice dumnezeescul Kiril al Alexandriei: „Cei ce se îndepărtează de Biserică şi de Sfânta împărtăşanie se fac vrăşmaşi lui Dumnezeu şi prieteni ai diavolului.
    Si dumnezeescul Gură de Aur zice: „Ca nu cumva rămânând departe prea multă vreme de împărtăşirea Ta, să fiu prins de lupul cel înţelegător” (Rugăciunea la Sfânta împărtăşanie). Adică: de aceea, Doamne, mă apropii adesea de Sfintele Taine şi mă împărtăşesc, Pentru că mă tem ca nu cumva îndepărtându-mă multă vreme de Sfânta Ta împărtăşire, să mă găsească lupul cel înţelegător gol de harul Tău şi să mă omoare.
    Iar cuviosul Paladie povesteşte despre Avva Macarie Egipteanul că, vindecând pe femeea aceea, care din lucrarea diavolului apărea oamenilor ca o iapă, i-a dat acest sfat şi i-a zis: „Femee, niciodată să nu te lipseşti de împărtăşirea cu Sfintele Taine ale lui Hristos, ci să te împărtăşeşti adeseori, deoarece această lucrare diavolească te-a ajuns, Pentru că nu te-ai împărtăşit de cinci săptămâni şi de aceea a putut diavolul să te ispitească”.
    Deasemenea şi dumnezeescul Gură de Aur, în ziua în care a fost hirotonit, vindecând un îndrăcit, l-a sfătuit să meargă adeseori la Biserică şi la Sfintele Taine, cu post şi cu rugăciune ca să nu-l mai ispitească diavolul. Tot aşa şi Simeon Metafrastul scrie în viaţa unui sfânt: Un om oarecare având un drac necurat, pe neaşteptate a sărit în mijlocul bisericii şi căzând jos scotea spune din gură şi îi atârna afară din gură limba. Deci cei ce se găseau de faţă, văzând această privelişte, rugau fierbinte pe acel dumnezeesc suflet al lui Hrisostom să roage pe Dumnezeu ca să-l vindece. Atunci sfântul i-a zis să se apropie şi privindu-l cu iubire şi binecuvântându-l cu mâna şi chiemând numele Sfintei Treimi, a poruncit diavolului să iasă. Si îndată, o, minune, cuvântul s-a făcut faptă şi omul s-a eliberat indată de cumplita îndrăcire. Apoi ridicându-l pe el Sfântul, l-a sfătuit să meargă adeseori la Biserică şi la Sfânta împărtăşire şi să se îndeletnicească cu postul şi cu rugăciunea. Deoarece astfel făcând, i-a zis, nu vei mai fi ispitit de vrăşmaşul şi nici nu vei mai fi prins în drăceştile curse şi capcanele lui.
    Aţi auzit, fraţilor, că cei ce nu se împărtăşesc des, ci se depărtează de Sfintele Taine, câte rele pătimesc?
    Aţi auzit că se îndrăcesc şi se schimbă în chip de dobitoace necuvântătoare, aşa cum în vechime împăratul Nabucodonosor a fost prefăcut în bou. Si cu dreptate pătimesc aşa deoarece putând să devină din oameni, dumnezei prin har, cu deasa împărtăşire dumnezeească, ei nu voesc, ci se îndepărtează de Dumnezeeasca împărtăşire, pierzând şi forma omenească pe care o au şi se preschimbă în animale necuvântătoare şi se predau în stăpânirea diavolului, precum zice Psalmistul: „Iată că cei ce se depărtează de Tine, vor peri” (ps. 72,27). Adică: O, Doamne, iată că pier desăvârşit, cei ce se depărtează de Harul Tău! Nu mai spun că dacă va veni fără de veste moartea peste cei ce amână împărtăşirea şi-i va găsi nepregătiţi, fără Sfânta Cuminecătură, ce au să facă, ticăloşii? Cum vor putea trece liberi pe la drăceştile vămi ale văzduhului? Ce frică şi ce cutremur va trăi sufletul lor? Pe câtă vreme, cu deasa împărtăşire puteau să fie slobozi de toate acestea, precum mai înainte a zis dumnezeescul Hrisostom. Milostiv fii, Dumnezeule!
    Deci, fraţilor, dacă împărtăşirea rară ne produce atât de mari şi nespuse nenorociri, iară deasa împărtăşire ne dărueşte atât de înalte, de mari, atâtea bunătăţi cereşti şi mai presus de fire, atât în viaţa pământească, precum şi în cea viitoare, de ce întârziem aşa de mult ca să ne împărtăşim? De ce nu ne gătim cu cuvenita pregătire să ne împărtăşim cu Dumnezeeştile Taine, dacă nu putem în fiecare zi, măcar în fiecare sâmbătă şi duminică şi în fiecare sărbătoare? Ar trebui cu mare bucurie să alergăm adesea la Sfânta Masă şi să ne împărtăşim cu Preadulcele nostru Iisus Hristos, Care este viaţa noastră, suflarea, existenţa şi toată nădejdea şi mântuirea noastră? Ca să fim dea-pururi uniţi şi nedespărţiţi de El şi în viaţa aceasta şi în cealaltă. Pe când nouă ne place şi avem mare bucurie dacă întârziem şi ne depărtăm de El.
    Dacă cineva ne-ar opri şi numai o zi dela masa cu bucatele cele trupeşti, ne întristăm, ne turburăm şi ni se pare că est un mare rău; iar dacă ne lipsim cu totul de cereasca masă a Dumnezeeştilor Taine, o zi, şi două şi luni întregi, nu o socotim lucru rău. O, ce nesocotinţă au creştinii de acum întru cele trupeşti şi cele duhovniceşti! Devreme ce pe acelea le îmbrăţişează cu toată dragostea, iar pe acestea nici nu le doresc.
    Mulţi creştini iubitori de Dumnezeu cheltuesc mulţi bani, rabdă multe osteneli, se primejduesc mult pe mare şi pe uscat, numai să meargă la Ierusalim ca să se închine la mormântul cel de viaţă dătător al Domnului şi la celelalte sfinte Locuri şi ca să aibă mândria să se numească închinători ai acestor sfinte locuri. Mulţi auzind că în cutare loc depărtat se află sfinţitele moaşte ale unui sfânt, aleargă cu multă râvnă să li se închine, ca să ia har şi sfinţenie.
    Dar ca să se împărtăşească cu Precuratele Taine şi să se învrednicească să se bucure nu numai de mormântul cel de viaţă făcător, nu numai de sfintele Locuri şi de moaştele sfinţilor, ci de împăratul tuturor şi de Sfântul Sfinţilor, au puţină dorinţă sau nici nu-i înteresează. Ca să se ducă la Locurile Sfinte cheltuesc bani, străbat drumuri lungi şi rabdă multe primejdii. Pe când, ca să se împărtăşească, nu trebue nici bani să cheltuiască, nici departe să umble, nici să se expună la primejdii. Ajunge numai dă facă o spovedanie cu inimă înfrântă, cu împlinirea canonului şi pregătire, şi îndată pot să se bucure şi să devină un trup şi un sânge cu Hristos. Si cu toate aceste înlesniri, iarăşi toţi se lenevesc să o facă, toţi se lipsesc dintr’ odată.
    O, fraţilor, dacă am vedea măcar odată cu ochii gânditori ai sufletului, de cât e înalte şi de mari bunătăţi ne lipsim neîmpărtăşindu-ne des, atunci cu adevărat ne-am strădui din toate puterile să ne pregătim şi să ne împărtăşim, dacă se poate, în fiecare zi.
    Deci, dacă până acum am fost atât de neglijenţi faţă de Sfânta împărtăşanie, de acum încolo, vă rog din adâncul dragostei frăţeşti, să ne trezim din somnul cel greu al lenevirii şi să ne sârguim cu râvnă. Si dacă cineva din cei ce au duhovniceasca putere ar vrea să ne împiedece de la acest lucru plăcut lui Dumnezeu, noi să nu ne răcim îndată căldura râvnei noastre şi să nu ne turburăm. NU, ci căzând să sărutăm ca şi desfrânata aceea picioarele lui şi să stăruim bătând la uşă şi cerând îngăduinţă. Si cu adevărat, nu cred să se găsească vreodată un aşa de împietrit la inimă, care văzând râvna cea fierbinte, pe care o avem faţă de Sfânta împărtăşanie, să ne oprească. Ci sunt încredinţat că oricât de împietrit ar fi, oricât s-ar teme de reaua obişnuinţă care l-a stăpânit, îşi va pleca inima să ne îngădue să facem ceea ce dorim.

    • Ana Elisabeta zice:

      Încă n-am găsit unde a scris Sf. Nicodim Aghioritul că „preotii care Impartasesc rar sunt ai vrajmasului”. Să fie oare pentru că n-a scris aşa ceva?

  7. doktoru zice:

    Dau un link ,da doar pt titlu ( desi prin articol gasesti si vreo 2 chestii bune,dar nu mai mult), pt ca in viziunea mea este foarte reprezentativ zilelor noastre…si mai arata ca am explicat undeva bine :
    http://gandeste.org/general/cum-se-cumpara-si-se-vinde-lumea/54046

    Multi au zis acestea de multe ori, altii le-au auzit tot de atatea ori ,dar tot degeaba. Nici macar cei ce ziceau nu stiau ce zic de fapt. Interesant este ca prin acest articol se arata cum se intorc oamenii la ratacirile pagane de pe vremuri si asta de obicei pe 2 bani ,unii chiar mocca-( cei mari iau intradevar mult ,dar masa de aplaudaci de obicei fac totul benevol). Imi place mai mult teoria mea care se potriveste manusa fata de alte pareri inutile care nu explica nimic ci se autolinistesc singuri in constiinta ca mai este inca mult pana candva (pt ca inca nu a fost identificat infractorul!!!- de catre oamenii cei autorizati !!!). Deci negand ,cum s-ar zice valorile morale ale crestinismului, oamenii imbratiseaza fara nici o ezitare lucrarea apostatiatica a antihristului si totul in numele valorilor democratiei actuale propovaduita de cei cumparati sau care s-au vandut sistemului anarhic antihristic. Si uite asa unii pun efectiv mana si ajuta sistemul sa acapareze mai multe suflete in aceasta apostazie generalizata ,iar ceilalti cu mintea lor accepta tot ce le zic aceia si nu impuse cu forta. Oare zice cineva ca aceasta nu este deja lepadare? Sau lepadarile sunt numai cele sangeroase? La Sf.Petru parca nu a curs pic de sange si totusi s-a lepadat de trei ori.

    Nu credeam ca si nea Capsali e bun la ceva dar uite ca are si el o utilitate. …bineinteles ca articolului in cauza ii lipseste punctul pe i-grec si sunt insiruite doar informatii inutile ,stiute de toti si care confirma lucruri arhi-binecunoscute, adica nea Capsali nu face revelatii dar nici nu cred ca ar fi in stare.

  8. doktoru zice:

    Am mai gasit ceva interesant ,tot la Sf. Chiril, unde explica ce insemna de fapt chestia care o spunea Dumnezeu prin Moise ,evreilor, adica ca acestia sa isi acopere necurateniile lor afara din tabara intr-o groapa sapata si astupata ulterior din cauza ca Dumnezeu umbla prin tabara acestora si sa nu se scarbeasca de ei. Iar unii, adica dintre cei ce citesc Biblia mot-a-mot au zis ca Moise zicea acolo de necesitatile fiziologice ale omului ,adica de micile kakaretze, si de faptul ca lui Dumnezeu nu ii erau pe plac si se scarbea de acestea si poate ca ii era si frica sa nu calce in vre unul !!! Stiu ca pe vremuri cand citeam si eu multe site-ri new-age-iste,ceva acum vreo 8/10 ani si eu m-am mirat de explicatia aceasta si aceia dadeau un exemplu relevant ca si omul a facut masinile si nu-i este scarba de gazele de esapament emise si ca asa stau lucrurile oricum. Nimeni si nimic nu-i perfect. Vedeti in ce capcane se cade daca luam partea directa si literala a Bibliei? Ajungem la concluzii care mai de care mai idiotice. Eu m-am bucurat cand am citit explicatia sfantului. A fost foarte constructiva ,ca sa zic asa.

    Dar priveşte lucrul acesta scris şi prin însuşi prea înţeleptul Moise. Căci a zis: «De vei ieşi cu oaste la război împotriva vrăjmaşilor tăi, să te fereşti de orice lucru rău. De va veni la tine om care nu este curat de curgerea lui de peste noapte, să iasă din tabără şi să nu intre în tabără. Şi către seară să spele trupul lui în apă şi după apusul soarelui să intre în tabără. Şi să ai loc afară de tabără şi să ieşi acolo afară. Şi să ai ţăruş la brîul tău şi cînd vei şedea afară să sapi în acei loc şi adunînd pămînt să acoperi spurcăciunea ta în el. Căci Domnul Dumnezeul tău va umbla în tabăra ta ca să te izbăvească pe tine şi să dea pe vrăjmaşul tău în mîinile tale. Şi va fi tabăra ta sfîntâ şi nu se va vedea în tine urîciunea lucrului şi nu se va întoarce Domnul de la tine» (A doua lege 23, 9—14).

    Auzi că cei ce voiesc să biruiască pe vrăjmaşi şi să fie bine văzuţi de Dumnezeu, trebuie să se elibereze de toată necurăţia ? «Căci lupta voastră nu e împotriva sîngelui şi a trupului, ci împo­triva începătoriilor, a puterilor şi a stăpînitorilor lumeşti ai întunericu­lui şi a duhurilor răutăţii în cele cereşti» (Efes. 6, 12), care cercetează cu deamănuntul viaţa omenească şi iscodeşte modul de viaţă al fie­căruia. Trebuie deci să ne facem vieţuirea nepătată şi fără reproş ca să nu fie supusă ispitelor de la aceia. Căci tatăl păcatului este şi duş­man şi răzbunător.

    Cei ce sînt ridicaţi în lumea aceasta prin legea războiului şi a luptei împotriva vrăjmaşilor, sau primesc rănile în trup, sau le prici­nuiesc altora. Dar cu noi nu este aşa : «Căci armele noastre nu sînt trupeşti», cum s-a scris (II Cor. 10, 4). Căci nu sîntem loviţi în trup, ci primim poftele în minte şi în inimă şi cădem în patimile iubirii de trup. Deci trebuie să ne învăţăm cu toate armele duhovniceşti şi să ne îmbrăcăm cu harul de sus şi să ne înălţăm mintea, pe cît se poate dincolo de orice săgeată spirituală. Astfel vom birui pe toţi potriv­nicii şi ridicîndu-ne dincolo de orice patimă, ne vom păstra frumu­seţea sufletului neştirbită pentru Dumnezeu. De aceea zice legea: «Iar de vei ieşi cu oastea la război împotriva vrăjmaşilor tăi, să te păzeşti de orice cuvînt rău», adică să te ţii cît mai departe de orice învinuire. În acest caz nu va fi împotriva ta nici un cuvînt adevărat despre vreun lucru de ruşine şi de condamnat. Fereşte-te de orice osîndire pentru ceva şi va înceta orice cuvînt rău împotriva ta. Iar că trebuie să ne despovărăm de toate faptele necurăţiei trupeşti, ne-a arătat-o prin ghicitură, poruncind ca cel pătat de curgere trebuie să se spele în afara taberei cu apă, spre seară, şi aşa să se întoarcă acasă şi dacă voieşte şi în tabără.

    Dar ce e lucrul acesta şi care e înţelesul acestora, voi încerca să o spun în cele ce urmează. De se va întîmpla cuiva vreo scurtă întinare omenească, din cauză că mintea va fi cuprinsă de o moleşeală şi va admite intrarea unor pofte necuvenite, Dumnezeu a judecat că acela trebuie să se despartă de mulţimea sfinţilor şi nu lasă pe cel curat să conlocuiască cu cei necuraţi. Căci nu lasă nicidecum nepedepsit păcatul din noi. Dar curăţia o vom afla în Hristos, curăţindu-ne prin apă, precum s-a spus : «Spălați-vă, faceţi-vă curaţi» (Isaia 1, 16). Iar aceasta o face spre seară, adică in ultimele timpuri ale veacului, ceea ce o poate şi vedea cineva făcîndu-se în grupările sfinţilor [10][11]. Căci cei spurcaţi de nebuneştile plăceri trupeşti, cei ce au fost înainte în afara mulţimii şi taberei sfinţilor, cei aflaţi departe de turma sfinţilor, îmbogăţindu-se cu curăţenia prin Sfîntul Botez, s-au făcut aproape, arătîndu-se soţi ai sfinţilor, concetăţeni şi împreună-părtaşi la nădejde în vremea venirii (Cuvîntului), produsă oare­cum seara şi la apusul veacului prezent. Deci a spus că cei ce năzu­iesc curăţia în Hristos trebuie să respingă păcatele iubirii de trup. «Să ai un loc în afara taberei. Să ieşi acolo şi să ai un ţăruş la cingătoarea ta. Şi va fi cînd te vei duce afară, vei săpa în el. Şi adunând pămînt vei acoperi urâciunea ta în el. Că Domnul Dumnezeul tău umblă în tabăra ta să te scape pe tine şi să predea pe duşmanul tău în mîinile tale. Şi să fie tabăra ta sfântă şi să nu se vadă în tine un lucru de ru­şine» (A doua lege 23, 12—14). Căci se cuvine ca cei ce doresc să bi­ruiască pe vrăjmaşii spirituali, să se ferească, precum am spus, cît mai mult de tot felul de necurăţie. Dar fiindcă e mult păcat (Fac. 8, 21), şi «nimeni nu înţelege căderile», cum zice Psalmistul (Ps. 18, 13), de se va întîmpla să ne întinăm de vreuna din necurăţiile ce se ivesc în mod firesc în noi, şi să fim văzuţi îmbolnăviţi de cele contrare legii şi unei vieţi sfinte — căci în mădularele trupului locuieşte legea pă­catului, (Rom. 11, 14—17), în primul rînd să nu stea descoperite şi neascunse, în văzul multora păcatele cele din neputinţă, ci oarecum în afară şi neobservate şi cît mai departe de tabără, apoi să se acopere prin îndreptarea lor. Căci: «Cei înţelepţi îşi vor acoperi ruşinile lor» după cum s-a scris (Prov. 17, 9). Iar încetînd să păcătuim şi predînd mintea într-un mod oarecare pornirilor spre bine şi alegînd ceea ce e de folos, după ce s-a înlăturat urîţenia greşalelor de mai înainte şi am biruit păcatele urîte prin bunele miresme următoare, vom intra iarăşi în tabăra sfinţilor, adică în Biserica celor întîi-născuţi.

  9. Andreea zice:

    Imi pare rau ca deviez putin de la subiect, dar as vrea sa va spun despre Pr. Adrian Fageteanu ca a fost un om smerit. Poate ca i-a judecat si el pe altii, poate ca a mai gresit, dar sa stiti ca in doua cazuri, pe care nu pot si nu doresc sa le dezvalui, pentru ca tin de secretele mele, mi-a demonstrat ca este vazator cu duhul (adica mi-a spus despre mine doua lucruri pe care nu le stiam decat eu). Ma rog pentru el, daca a gresit cu ceva sa il ierte Dumenzeu. Sau mai bine zis: parinte Adriane, roaga-te pentru noi!

  10. Andreea zice:

    Si mi se pare ca tema articolului este bine aleasa. Roadele lui Arsenie Boca. Adica ce fac sau ce vor face fanii lui.
    Sa va dau un exemplu:
    Eu am la serviciu o colega care este fan A.B. si care m-a amenintat ca ”o voi pierde de prietena” daca nu ma duc sa ma inchin la crucea lui Arsenie Boca. I-am spus: ”Bine, draga, dar pot sa ma rog si de acasa.” – ”Nu, trebuie sa te duci acolo, ca acolo se petrec minuni. Au fost acolo niste tineri nihilisti care au stat sub un copac si deodata au inceput sa planga si au ajuns chiar calugari.” (Doamne, ce voia sa mi se intample! Sa ma convertesc inca o data!!! Si la ce? Si doar stie ca sunt credincioasa, ca merg la biserica, ca ma spovedesc, ca ma impartasesc, ca citesc si eu, cat de cat, ceva literatura religioasa, etc). Nu, ea vroia sa ma duc acolo si sa experimentez diverse stari de extaz sau de nu stiu ce.
    Sa nu ma intelegeti gresit, stiu ce este pocainta si ma bucur cand si altii devin credinciosi, dar asa, sa trimiti oamenii cu forta sa se inchine la A.B., nu mi se pare normal.
    In plus, persoana asta are si alte devieri, pe care nu pot sa le spun aici, ca nu e bine sa spui pacatele altora.

    • Doamne ajuta!

      Dupa cum am zis, poate am smintit ca am scris satiric articolul, dar fanii pr. Boca au ajuns la o limita care duce catre erezie, iar unii au si trecut linia. Exemplul dat de dvs. confirma aceste aspecte, dar si faptul ca Hristos a fost inlocuit cu Arsenie.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s