Minciunile propagandistice ale trustului PRO. Evanghelia sotiei lui Iisus si jumatatile de masura.

Pe site-urile trustului din titlu, cum ar fi „Gandul”  sau „Descopera”, circula de cateva zile „marea descoperire” a Evangheliei sotiei lui Iisus. Intr-un delir bine cunoscut, prezinta aceasta descoperie ca fiind autentica, fara insa sa se adauge si din ce secol provine scrierea. Sa fie o simpla greseala? Oare le-a scapat asta?

Pe un site creat special de catre Universitatea Harvard pentru subiectul in cauza este specificat la Q&A:

1. Does the Gospel of Jesus’s Wife prove that Jesus was married?

No, this fragment does not provide evidence that Jesus was married. The comparatively late date of this Coptic papyrus (a seventh to eighth century c.e. fragment of a gospel perhaps composed in Greek as early as the second half of the second century) argues against its value as evidence for the life of the historical Jesus. Nor is there any reliable historical evidence to support the claim that he was not married, even though Christian tradition has long held that position. The oldest and most reliable evidence is entirely silent about Jesus’s marital status. The first claims that Jesus was not married are attested only in the late second century c.e., so if the Gospel of Jesus’s Wife was also composed in the second century c.e., it does provide evidence, however, that the whole question about Jesus’s marital status arose as part of the debates about sexuality and marriage that took place among early Christians at that time. From the very beginning, Christians disagreed about whether it was better to marry or to be celibate, but it was over a century after Jesus’ death before they began using Jesus’s marital status to support their different positions. Christian tradition preserved only those voices that claimed Jesus never married, but now another newly discovered writing, The Gospel of Philip, shows that some Christians claimed Jesus was married, probably already in the late second century.

10. What is the approximate date when this gospel was composed?

Although the newly found material fragment of the Gospel of Jesus’s Wife probably dates to around the eighth century, it may be a copy of an earlier copy in Coptic which had possibly been translated from a Greek copy. This means that the date of the material fragment is unlikely to be the date when the gospel was first composed; rather it indicates that the gospel could not have been composed later than the eighth century. How much earlier might the Gospel of Jesus’s Wife have been composed? Since it refers to Mary, Jesus and his disciples, it had to have been written after the first century c.e. It could date as early as the second half of the second century, because it shows close connections to other gospels which were written during that time, in particular the Gospel of Thomas, the Gospel of Mary, and the Gospel of Philip.[1]

Cam asa se manipuleaza informatia prin ziarele romanesti crestinofobe si aservite unor interese straine. Si asta nu conspirationism, dar cand promovezi zi de zi pornografia si cretinismele mondene, dupa care o dai pe stiinta cu Evanghelia lui Iisus e clar ca ori esti aservit, ori pur si simplu nu poti sa gandesti.

________________________________________________

[1] Vezi mai multe la: http://gospelofjesusswife.hds.harvard.edu/QA

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Ateism. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

27 de răspunsuri la Minciunile propagandistice ale trustului PRO. Evanghelia sotiei lui Iisus si jumatatile de masura.

  1. preot duhovnic zice:

    „Omenirea n-are nici o nevoie de Dumnezeul-om,
    Hristos! Omenirea n-are nici o nevoie de Evanghelia lui
    Hristos! Jos cerul! Jos Dumnezeu! Omul nu este cu
    adevărat om decât atunci când se găseşte fără Hristos,
    contra lui Hristos! Omul este stăpânul suveran şi
    proprietarul absolut şi zeul său, al celor de pe pământ şi
    din cer! Omul, nimic altceva decât omul! Fără nimic
    Dumnezeiesc, nici sfânt! Tot ce vine de la Dumnezeu nu
    este decât otravă, opium, drog! Omul îşi este suficient lui
    însuşi! El nu are nevoie de nici o lume decât de lumea
    pământească, de nici o altă viaţă decât de viaţa
    pământească! Omule, să fii Dumnezeu pentru tine însuţi,
    căci altul nu există!
    Ridicat peste căderile nenumăraţilor dumnezei, tu eşti
    în realitate singurul Dumnezeu adevărat! Fii mândru să
    fii un om şi să fii plin de virtuţi umaniste134, căci prin
    aceasta tu eşti Dumnezeu: atunci când te consideri pe tine
    însuţi ca Dumnezeu eşti cel mai mare! Căci atunci tu arăţi
    şi demonstrezi că nimeni nu va fi mai mare decât tine, în
    această lume ca în toate lumile! Omule, fii mândru şi
    fericit, căci tu eşti singurul Dumnezeu al tuturor lumilor!
    Până atunci, înalţă pretutindeni monumente ale lui
    Iuda Iscarioteanul, pretutindeni pe pământ şi în cer şi în
    cerurile de deasupra cerurilor! Monumente a tuturor celor
    ce sînt Iuda Iscarioteanul, ale lor şi numai ale lor!” (Antihrist)

    • preot duhovnic zice:

      Voi insela tot pamantul. Voi duce omul la apogeul umanismului, la zeificare totala. Nu va fi nici o Parusie si nici o Judecata, toata judecata am pus sa se faca la televizor. Stapanul meu Lucifer, va intra in mine cu toata puterea lui colosala asa incat, vointa lui si vointa mea de om-dumnezeu se vor suprapune in una singura. Asemeni si puterea lui. Stapanul meu, va pune cel mai mare inger al sau sa se prefaca in personajul rau si vrajmasul umanitatii, iar eu, Antihrist voi veni apoi si ma voi preface ca-l nimicesc, pentru a putea sa ma arat mai apoi ca un salvator, ca un superman si ca un mesia adevarat. Voi face si invierea mortilor. Veti vedea morti inviind si schiopi mergand pe picioare cu ajutorul puterilor stapanului meu. Va voi suci mintile si veti vedea toate ca fiind adevarate, ele insa vor fi naluciri. Veti vedea cum merg pe norii cerului, cum arunc foc din maini si din gura, veti vedea cum mii de ingeri ma slujesc si cinstesc cu cantari supranaturale. Toate le veti vedea toti cei ce iubiti autonomia si mandria. Nu ma voi lasa, ajutat de stapanul fiintei mele, pana nu se vor pierde aproape toti oamenii. Toti veti ajunge in imparatia cea vesnica a tenebrelor unde nu veti avea odihna. In iad si in rai nu va mai fi timp, caci timpul se va dilua in vesnicie. Eu voi fi mesia, eu voi fi imparatul, eu voi fi stapanitorul si pe pamant si in iad. Eu cu inima mea Lucifer, care va imparati cu mine in veci.
      (Antihrist)

      • ioanc zice:

        „spune-mi, fiule, ce spune Gheronda Emilianos despre 666 și antihrist?”.

        Iar eu îi răspund: ”Gheronda, ne-a spus la o sinaxă de curând să nu ne neliniștim. Noi să ne îngrijim să avem o relație vie cu Hristos, iar lui antihrist să nu îi dăm multă însemnătate, căci altfel, acela va deveni centrul vieții noastre, iar nu Hristos”.
        Îndată a lovit cu mâinile de pat de bucurie și a spus:

        ”Ce spui, fiule? Ce spui, fiule? Slavă Ție, Doamne, că am găsit un duhovnic care să fie de acord cu mine! Măi, copile, ce-au făcut duhovnicii, aici în lume?! Au tulburat sufletele, au creat o mulțime de probleme, familiale și psihologice cu acest 666. Nu mai poate lumea să doarmă și au început să ia medicamente de cap și pastile de somn, ca să poată să doarmă. Ce-i asta? Hristos nu vrea asemenea lucruri, fiul meu. Să-ți mai spun ceva?”.

        Îi zic: ”Părinte, ce?”. Îmi spune: ”Pentru noi, creștinii, atunci când Îl trăim pe Hristos, nu există antihrist. Ia spune-mi? Aici unde stau eu în pat poți să stai și tu?”. Îi spun: ”Nu, Părinte”. Îmi spune: ”De ce?”. I-am răspuns: ”Pentru că, dacă stau peste dumneavoastră, vă voi strivi”. Îmi spune: ”Dar când poți să stai?”. Îi zic: ”Atunci când plecați dumneavoastră, Gheronda, pot să stau eu”.

        Îmi spune: ”Exact, fiule, așa se întâmplă și cu sufletul nostru. Când avem în noi pe Hristosul nostru, poate veni antihrist? Poate intra vreo altă ființă potrivnică în sufletul nostru? Așa că, fiule, pentru că nu Îl avem pe Hristos în noi, de aceea azi suntem neliniștiți cu privire la antihrist. Când Îl punem pe Hristos în noi, toate devin Rai. Hristos este totul și în acest chip să le vorbești și tu oamenilor, fiule, și de ce este potrivnic nu ne temem.”
        (http://www.pemptousia.ro/2013/12/cuviosul-porfirie-despre-antihrist-si-666/)
        .
        .
        .
        Sfantul Ioan Damaschin ne spune: „ Este antihrist tot cel care nu mărturiseşte că Fiul lui Dumnezeu a venit în trup, că este Dumnezeu desăvârșit şi că s-a făcut om desăvârşit, fiind în acelaşi timp și Dumnezeu. Dar în sens propriu şi special, antihrist se numeşte acela care vine la sfârşitul veacului. Trebuie, însă, mai întâi să se propovăduiască Evanghelia la toate neamurile, după cum a spus Domnul. Şi atunci va veni spre mustrarea iudeilor potrivnici lui Dumnezeu. Domnul le-a spus lor: „Eu am venit în numele Tatălui Meu şi nu mă primiţi; vine altul în numele Lui şi pe acela îl veţi primi“. Iar apostolul: „Pentru aceea, pentru că n-au primit dragostea adevărului ca să se mântuiască, va trimite lor Dumnezeu lucrarea înşelăciunii, ca să creadă minciunii, pentru a fi osândiţi toţi acei care n-au crezut adevărului, ci le-a plăcut nedreptatea”. Aşadar, iudeii n-au primit pe Domnul Iisus Hristos şi Dumnezeu care este Fiul lui Dumnezeu, dar vor primi pe înşelător, pe cel care se numeşte pe sine Dumnezeu

        Daca s-a citit articolul „Care este „smochinul” care atunci când va da frunze, va veni sfârșitul lumii? ” de pe marturieathonita (http://marturieathonita.ro/?s=Care+este+%E2%80%9Esmochinul%E2%80%9D+care+atunci+c%C3%A2nd+va+da+frunze%2C+va+veni+sf%C3%A2r%C8%99itul+lumii%3F+), vedem ca antihrist a venit si s-a si instalat la Ierusalim. Si aceasta spre mustrarea iudeilor.

        Iarasi insist, sa nu uitam care e lupta noastra. Care sunt faptele noastre?

        Sfantul Ignatie Briancianinov zice: „Veţi replica poate: „Sfântul Apostol Iacov cere neapărat fapte bune; el învaţă că credinţa fără fapte e moartă”. Cercetaţi ce cere Sfântul Apostol Iacov şi o să vedeţi că el cere, ca şi toţi insuflaţii de Dumnezeu scriitori ai Sfintei Scripturi, fapte de credinţă iar nu faptele bune ale firii noastre căzute. EI cere credinţa vie, învederată de faptele omului nou, şi nu faptele bune ale firii noastre căzute.
        […]
        Adânciţi-vă în cercetarea Noului Testament şi în general a întregii Sfintei Scripturi: veţi găsi că se cere împlinirea poruncilor lui Dumnezeu, CA NUMAI ACEASTA IMPLINIRE ESTE NUMITA FAPTA BUNA, CA NUMAI PRIN IMPLINIREA PORUNCILOR LUI DUMNEZEU CREDINTA IN DUMNEZEU SE FACE VIE, CA UNA CE E LUCRATOARE: fără aceasta e moartă, lipsită fiind de orice mişcare
        .”

        Să te mântuieşti în Hristos, iubite frate!

      • ioanc zice:

        Apropo de ce spunea Sfantul Ioan Damaschin despre faptul ca „iudeii n-au primit pe Domnul Iisus Hristos şi Dumnezeu care este Fiul lui Dumnezeu, dar vor primi pe înşelător, pe cel care se numeşte pe sine Dumnezeu„. Exista o scrisoare a lui Baruch Levy catre Karl Marx in care se afirma printre altele:
        „Poporul evreu în întregime va fi propriul său Mesia. El va atinge dominaţia mondială prin dizolvarea celorlalte rase, prin abolirea frontierelor, anihilarea monarhiilor şi prin instituirea unei republici universale în care evreul va profita de privilegiul cetăţeniei. În această nouă ordine mondială copiii lui Israel vor furniza toţi conducătorii, fără a întâmpina vreo opoziţie. Guvernele diferitelor popoare, care vor forma republica universală, vor cădea fără nici o dificultate în mâinile evreilor. Atunci va fi posibil pentru conducătorii evrei să desfiinţeze proprietatea privată, făcând peste tot uz de proprietatea statală. În acest fel promisiunea din Talmud va fi împlinită, în care se spune că atunci când va veni timpul să vina Mesia, evreii vor avea în mâinile lor proprietatea întregii lumi “. De remarcat cine se numeste pe sine Dumnezeu.

  2. ioanc zice:

    Ce parere aveti despre vamile vazduhului? Sunt ele conforme cu invatatura Bisericii? Sau raman ca viziuni?

    • Ana Elisabeta zice:

      Despre acest subiect s-au bătut mult câmpii în Occident, mai ales în America, unde i s-a imputat acest lucru părintelui Seraphim Rose (că învaţă lucruri care nu fac parte din învăţătura Bisericii, care sunt de fapt influenţe gnostice…) Este adevărat că acest lucru n-a făcut obiectul vreunui sinod şi atunci nu avem o învăţătură dogmatică în acest sens. De altfel, în scrierile în care se vorbeşte despre vămi, din câte am înţeles, numărul lor variază. Dar faptul că în văzduh (atmosfera pământului) se găsesc demoni care încearcă, între altele, să captureze sufletele celor morţi, iar aceştia sunt ajutaţi de îngeri şi de rugăciunile celor vii, este incontestabil din punct de vedere ortodox, cel puţin în înţelegerea mea.

      Am citit mai demult un articol foarte bun pe acest subiect în limba engleză, care pe lângă faptul că reamintea argumentele scripturistice şi patristice aduse şi de pr. Seraphim Rose, demonta toate argumentele aduse contra viziunii Sfintei Teodora (sper că nu fac o confuzie de nume), care chipurile demonstrau că textul respectiv nu este ortodox. Dar n-aş mai şti să dau de el acum.

      • ioanc zice:

        Multumesc, am inteles. Oricum ele fac parte din traditia noastra ortodoxa.

      • ioanc zice:

        Am gasit si in Pateric o istorioara despre incercarile sufletului in momentul trecerii lui prin vazduh.
        Ava Antonie, inca in trup fiind, a vazut in duh ce se intampla cu sufletul in asemenea clipe: „Voind odata sa manance si ridicandu-se sa se roage pe la ceasul al noualea, s-a simtit pe sine rapit cu mintea. Si lucru minunat, aflandu-se asa, s-a vazut pe sine ca iesit in afara de sine si calauzit de multe fiinte prin vazduh. Apoi simti niste vrajmasi amarnici si cumpliti stand in vazduh si voind sa-l impiedice sa treaca. Dar fiintele care-l calauzeau, luptand impotriva acelora, aceia le cereau sa li se dea voie sa afle daca Antonie nu le e supus lor prin ceva. Deci cerandu-i aceia socoteala de pacatele lui, incepand de la nasterea lui, cei ce conduceau pe Antonie ii impiedicara, spunand: Pacatele lui incepand de la nasterea lui le-a sters Domnul, iar de cand s-a facut monah si s-a fagaduit lui Dumnezeu, poate sa dea socoteala […]. Atunci invinovatindu-l ei, dar neputandu-l dovedi ca vinovat, i s-a facut calea sloboda si neimpiedicata. Apoi indata s-a vazut pe sine intorcandu-se in sine […]. Dar uitand sa manance, a ramas restul zilei si toata noaptea suspinand si rugandu-se. Caci ramasese coplesit afland cu cati vrajmasi avem de luptat si cata spaima are sa indure omul cand va avea sa treaca prin vazduh. Si-si amintea ca aceasta e ceea ce a spus Apostolul despre „stapanitorul puterilor vazduhului” (Efes. 2, 2). Caci in aceasta sta puterea vrajmasului: in a se razboi si a incerca sa impiedice pe cei ce trec”.

      • Eu cred ca exista un soi de vami, cum sunt descrise aici, in Pateric, dar nu ca in istorioara cu Teodora. Istorioara cu pricina nu prea „se pupa” cu Traditia.

      • Ana Elisabeta zice:

        Da. Iar eu am găsit un extras din cartea IPS Hierotheos Vlachos despre viaţa după moarte (nu ştiu dacă s-a tradus şi la noi):

        http://orthodoxinfo.com/death/soul_taxing.aspx

      • Ana Elisabeta zice:

        Am mai găsit nişte linkuri destul de interesante, dar tot n-am găsit articolul care discută presupusele elemente neortodoxe din viziunea Sfintei Teodora.

        http://www.saintjonah.org/articles/tollhouses.htm
        http://www.orthodoxchristianbooks.com/articles/214/death-toll-houses/
        http://stmichaelacademy.org/theo/stjd.htm

      • ioanc zice:

        Nu am gasit decat un fragment din cartea IPS Hierotheos Vlachos despre viaţa după moarte. Intradevar se vede adevarata invatatura patristica si nu aiurelile despre iad si rai pe care le auzi la orice colt de strada. Recunosc ca nu prea am auzit de IPS Hierotheos Vlachos, dar cuvintele lui imi ajung la inima.

        „Invățătura comuna a Sfinților Părinți este că raiul și iadul nu există decât din punctul de vedere al oamenilor, nu și al lui Dumnezeu. Este adevărat că raiul și iadul există ca două feluri de viață distincte, dar nu Dumnezeu le-a creat. În tradiția patristică este evident faptul că nu exista doua locuri diferite, ci Dumnezeu Însuși este raiul pentru sfinți și tot El este iadul pentru păcătoși.”

        Foarte frumos. Acum ca m-a pornit, ce e mai rau e ca nu gasesc nici cartea.
        Asta e. Toate la timpul lor. Doamne ajuta.

      • Ana Elisabeta zice:

        🙂 Da, scrie bine IPS Ierotheos! A fost ucenic al Părintelui Sofronie de la Essex: după ce l-a întâlnit, în fiecare an (vară) a revenit la Essex.

  3. preot duhovnic zice:

    ” raiul și iadul nu există decât din punctul de vedere al oamenilor, nu și al lui Dumnezeu. Este adevărat că raiul și iadul există ca două feluri de viață distincte, dar nu Dumnezeu le-a creat. În tradiția patristică este evident faptul că nu exista doua locuri diferite, ci Dumnezeu Însuși este raiul pentru sfinți și tot El este iadul pentru păcătoși.”

    CIUDAT E CA, HRISTOS, DUMNEZEU FIIND, SPUNE ALTFEL…

    Matei XIII
    42. Şi-i vor arunca pe ei în cuptorul cu foc; acolo va fi plângerea şi scrâşnirea dinţilor.
    43. Atunci cei drepţi vor străluci ca soarele în împărăţia Tatălui lor. Cel ce are urechi de auzit să audă.

    • Sfantul Marcu al Efesului arata ca aceste pasaje se talcuiesc alegoric. Ce e mai interesant: Sfantul Marcu nu spune de capul lui asta, ci este un consens. Si Sfantul Ioan Damaschin sau Sfantul Grigorie Palama si multi altii.

      http://www.crestinortodox.ro/sarbatori/sfantul-grigorie-palama/sfantul-grigorie-palama-teologia-transfigurarii-88752.html

      • preot duhovnic zice:

        oK, ATUNCI DUPA ALEGORISME, SI EU AM NISTE SIMTAMINTE: CEI OSANDITI LA IAD, PENTRU VECI, LA PARUSIE, SIMT CA SE-NTORC IN NEFIINTA… E OK?

      • preot duhovnic zice:

        Candva, cineva mi-a spus: ”pe mine m-a intrebat Dumnezeu daca vreau sa fiu vesnic?!” Iar popa din mine, a raspuns: dar pe Dumnezeu l-au intrebat parintii tai cand s-au jucat cu semintele omenesti? Acum, realizez ca omul tot nu a primit justificarea corecta… El, ca si noua fiinta, nu a fost intrebat nici de ma-sa, nici de tata si nici de Dumnezeu. Voi ce raspundeti intr-un astfel de caz? De aceea zic, la Parusie, sa se reintoarca in nefiinta toti nemultumitii… Oricum, sederea in iad, este un soi de nefiinta, doar ca ai memorie si simturi…

      • preot duhovnic zice:

        Credeti-ma, romanii nostri asa numiti ortodocsi, se roaga zi si noapte ca sa nu aiba viata dupa moarte, ca sa nu aiba suflet nemuritor si ca sa nu fie neam cu Dumnezeu! Ortodocsii zilelor noastre, cand le vorbesti de lucruri nemuritoare si dumnezeiesti, se intristeaza la modul absolut, nu vor sa le iei fericirea pamanteasca, raiul terestru si sansa de a scapa de toate…la mormant! Tot ce tine de nemurire pentru ei, de suflet, de legatura cu vesnicia lui Dumnezeu, este pentru ei o nenorocire. Vor ca mormantul sa fie ultima realitate si ultimul adevar, vor sa se bucure de ‘adevarul’ televizorului, de minciuna acestei lumi. Sunt inspaimantati de Adevar, de adavarul Adevarului… Se roaga zi si noapte sa nu cumva sa mai fie ceva dupa moarte… (nicio parabola si nicio fabula)

      • preot duhovnic zice:

        Am mai spus… ”Odihneste Doamne sufletul adormitului tau la loc de verdeata, de odihna, de unde a fugit toata durerea si suspinarea”, este pentru ei mormantul cu verdeata pe el, de unde a fugit toata grija, toate facturile si toate gandurile… Da, ortodocsii romani cred ca exista Dumnezeu, ca exista in veci, ca este vesnic. EL continuua sa existe si dupa ce omul dispare abisal si neantic…la moarte… De aceea se duc la Pasti, de aceea manaca anafura, se duc la biserici, la boca, pentru a nu fi trazniti de Dumnezeu cat traiesc aici pe pamant, pentru a avea serviciu, pentru a avea copii bani, neveste, copii, etc. Voi credeati ca pentru alt motiv?! Hahahahaha! Le-am spus ca Hristos este Dumnezeu, si mi-au zis ca Hristos e Hristos si Dumnezeu e Dumnezeu, sunt doua persoane diferite. Le-am spus ca, Hristos-Dumnezeu participa la Liturghie si El (sarmanu…), la toate Liturghiile, si mi-au spus oamenii ca ii smintesc, sa-i las in pace cu lucruri dinastea aiurite. Ei nu cred in asa ceva, ei nu cred ca e ceva Viu in Liturghie, ei regreta ca au si constienta de sine…

      • Ana Elisabeta zice:

        Grea misiune aveţi… Să catehizaţi oamenii care nu vor să fie catehizaţi, pentru că ei ştiu mai bine.

    • Ana Elisabeta zice:

      Acest pasaj nu neagă raiul şi iadul, ci precizează că aceleaşi energii dumnezeieşti sunt trăite (experiate) de sfinţi ca lumină necreată a împărăţiei cerurilor şi de păcătoşi ca foc al iadului.

      • preot duhovnic zice:

        Grea misiune, doamna, mi-a zis preotul paroh al acelei parohii: ”iesi tu la predica si le vorbeste…, dar nu le mai vorbi de suflet, de rai, de iad sau de Sfanta Treime…” Pai, doamna, in acest caz le puteam vorbi doar de ‘nu te supara frate’, de ‘nora pentru mama’ si de ‘te vreau langa mine’… Ce altceva mai aveam de vorbit?

      • Ana Elisabeta zice:

        Ar fi de râs dacă n-ar fi de plâns!

      • kalinikos zice:

        @preot duhovnic: parinte, teme sunt multe. De exemplu cum poti sa castigi la loto daca atingi biletul de o racla cu Sfinte Moaste; sau cum poti sa te razbuni pe ‘dujmanii’ tai (fara numar, fara numar!) daca citesti o anumita catisma din Psaltire; ori cum ti se iarta toate pacatele daca inconjuri biserica de sapte ori in coate si in genunchi (asta fiind varianta de Nicula) sau dai in aceeasi dimineata noua liturghii la noua biserici diferite (asta e varianta de Bucuresti); ori (preferata mea) cum poti sa-i impartasesti pe morti daca le spui numele deasupra lumanarii cand mergi la impartasit; si cireasa de pe tort (care a inlocuit mersul la Ierusalim de sapte ori) sa mergi la mormantul de la Prislop de trei ori… Si teme mai sunt muuuulte de tot

        Eu unul tot stau si ma gandesc la ce spune Hristos: „Dar Fiul Omului, când va veni, va găsi, oare, credinţă pe pământ?”

      • Ana Elisabeta zice:

        Adică „sfântul mormânt” de la Prislop este de 7/3 ori mai eficient decât Sfântul Mormânt de la Ierusalim, să înţelegem? Cum spuneam: ar fi de râs dacă n-ar fi de plâns…

        Apropo de ritualuri „iertătoare”, şi Sf. Ioan Iacob menţionează cum se scăldau (auto-„botezau”) unii în Iordan în loc să se ducă să se spovedească.

        Iar apropo de practici bucureştene, am auzit despre a lăsa „acatist” la 7 biserici dispuse în cruce.

  4. kalinikos zice:

    ca sa fiu putin negru in cerul gurii: asa, si? Pai nu zice Sfantul Apostol Pavel: „Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci – dornici să-şi desfăteze auzul – îşi vor grămădi învăţători după poftele lor, și îşi vor întoarce auzul de la adevăr şi se vor abate către basme.”
    Au sa mai vina si alti dani brauni cu tot felul de elucubratii care mai de care mai fantasmagorice. Culmea e ca nu sunt primii, daca ne gandim numai la gnosticii valentinieni. Vorba Ecclesiastului: nimic nou sub soare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s