ARHIMANDRITUL EUSEBIU GIANNAKAKIS: Sfânta Împărtășanie – medicamentul nemuririi

ARHIMANDRITUL EUSEBIU GIANNAKAKIS:

Sfânta Împărtășanie – medicamentul nemuririi

 

Părintele îşi povăţuia fiii duhovniceşti conform Tradiţiei Apostolice şi Patristice şi le cultiva sufletele, astfel încât ei să poată participa des Ia Taina Dumnezeieştii Euharistii, fiindcă ştia că Dumnezeiasca împărtăşanie este medicamentul nemuririi, secretul sfinţirii şi arvuna împărăţiei ce va să vină.

Spusese odată într-o predică de a sa: „Cred că viaţa noastră, dacă nu se încadrează şi nu se desfăşoară continuu în acest mod al vieţii mistice şi al Cinei celei Mari este seacă. Viaţa noastră este foarte îndurerată şi lipsită de conţinut… Domnul să ne dea de putere şi har, astfel încât cu adevărat să ne cultivăm pe noi înşine, conform Legii lui Dumnezeu, iar Marea Cină să fie pe primul loc în viaţa noastră.

Vie să ne fie credinţa, astfel încât vrăjmaşul să nu ne poată convinge uşor să neglijăm Dumnezeiasca Liturghie şi să ne depărtăm de la Paharul Vieţii, care este piscul! Şi o voi spune şi o voi accentua întotdeauna: cine Îl ia pe Hristos, învie, cine ÎI ia pe Hristos, nu mai ţine cont nici de boală, nici de încercare, nici de o altă greutate. Tot timpul se simte sub harul Domnului”.

(Părintele Eusebiu Giannakakis, Să coborâm cerul în inimile noastre!, Editura Doxologia, Iaşi, 2014, pp. 15-16)

Sursa: doxologia.ro via http://acvila30.ro/arhimandritul-eusebiu-giannakakis-sfanta-impartasanie-medicamentul-nemuririi/

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Deasa Cuminecare. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

31 de răspunsuri la ARHIMANDRITUL EUSEBIU GIANNAKAKIS: Sfânta Împărtășanie – medicamentul nemuririi

  1. Ana Elisabeta zice:

    După toate care se întâmplă, asta e o bucurie, că încă mai putem să ne împărtăşim, şi chiar să ne împărtăşim des.

    Şi altă bucurie e că mai scapă şi pe Doxologia lucruri de folos 🙂

    • Eh, de la Doxologia vin lucruri destul de bune, mai ales de la editura. De la Teofan nu vin lucruri bune mereu, dar asta e alta discutie 😀

      • Ana Elisabeta zice:

        Editura Doxologia, fără îndoială, scoate lucruri remarcabile.

        Şi site-ul are lucruri remarcabile, că de asta îl şi urmăresc. Problema cea mai mare este cu „martirii” eretici, niciodată nu se face această diferenţă între martirii ortodocşi şi ceilalţi, care nu ar trebui să fie numiţi aşa. Cel mai notoriu este articolul despre Etiopia care naşte sfinţi (acolo nici nu se mai punea problema martirajului), din cauza căruia m-am contrat cu „războinicii” şi m-am scârbit definitiv de a comenta pe site-ul lor (ceea ce poate era şi intenţia lor).

        Alte probleme mai de fineţe care mă deranjează (dar nu atât de mult încât să abandonez site-ul)… Rubrica „Stil de viaţă” amestecă la grămadă articole scrise de medici cu articole despre plante medicinale scrise nu se ştie de cine (nu lipseşte disclaimerul), ca să nu mai vorbesc de tot soiul de reţete de smoothie-uri şi alte năzdrăvănii cu pretenţii terapeutice mai la locul lor pe site-ul unor „health nuts” new-age-işti (de unde poate sunt şi luate). Mai mult, este plasată pe pagină într-o poziţie mai proeminentă decât alte rubrici care sunt mai la locul lor pe pagina unei mitropolii ortodoxe, cum ar fi „Sfântul Munte Athos”, „Locuri de pelerinaj”, „Taine, ierurgii, slujbele Bisericii”, „Iconografie”, „Mănăstiri”, „Bibliotecă”.

        La „Bibliotecă” avem, înainte de articole, o galerie de „Părinţi duhovniceşti” cu fotografiile lor şi numele, şi presupun cu linkuri către textele lor. Nu lipseşte, desigur, „Ieromonahul Arsenie Boca” – spre cinstea lor, pe pr. Teofil Pârâian l-au scos.

        Iar mai demult mai întâlneam prin rubrica „Cuvinte duhovniceşti”, pe lângă texte foarte bune (unele le-am văzut preluate şi pe „Pelerin ortodox”) tot felul de extrase mai puţin inspirate din pr. Teofil şi nu numai. M-am tot gândit la un exemplu şi nu mi-am amintit, ceea ce e un semn că totuşi au crescut standardul.

      • Pai d-aia am specificat editura. Site-ul intr-adevar mai are si prostii. E mai decenta platforma decat altele ce e drept. Insa o sa para ciudat, dar la capitolul teologie sta foarte bine Ziarul Lumina 😀 Am descoperit de curand unele articole si sunt neasteptat de bune. Anti-papiste chiar 😀

      • Ana Elisabeta zice:

        Pare ciudat, într-adevăr 😀

      • Bine, a nu se intelege ca recomand cu toata inima Lumina. Dar sunt cateva articole teologice acolo chiar tari pe teme ca: Botez, Euharistie, Eclesiologie, Teologie Biblica.

      • Ana Elisabeta zice:

        Trebuie să consemnez că a dispărut şi Arsenie Boca din lista de părinţi duhovniceşti.

  2. ioanc zice:

    Buna tuturor.
    Foarte frumos spus: Sfânta Împărtășanie – medicamentul nemuririi.
    Acum vreau sa va intreb ceva. Personal am o problema cu botezul (e cu stropire) facut de preot ortodox in biserica ortodoxa. Cunoasteti vreo manastire in tara (ar fi de preferabil in Ardeal) unde sa pot reface reface afundarea?
    Oricum, va multumesc anticipat.
    Doamne ajuta!

  3. ioan zice:

    Da. Si eu sunt cam in cumpana. Din pacate, in situatia mea sunt mii de ortodocsi nemaipunandu-i la socoteala pe greco catolicii care s-au intors de bunavoie și nesiliti de nimeni la Biserica stramoseasca dupa 1948, nebotezați.
    Cu ajutor de sus, sper sa pun inceput bun pocaintei mele. Candva. Intr-o zi.
    Doamne ajuta!

    P.S. Tot legat de botez. Se pare ca practica asta prin stropire se face si prin vecini. (http://acvila30.ro/550-de-elevi-au-fost-botezati-in-fata-bisericii-sf-marcu-din-belgrad-din-nefericire-prin-stropire-exceptia-de-odinioara-a-devenit-regula/)

  4. ioan zice:

    Cititi si articolul de pe ortodoxiacatholica, cel cu „Replica la interviul cu parintele Nicolae Necula (Repetarea Botezului ignoranta teologica)” (https://ortodoxiacatholica.wordpress.com/2013/07/04/replica-la-interviul-cu-parintele-nicolae-necula-repetarea-botezului-ignoranta-teologica/)
    E interesant si plin de invataminte. Mi-a placut comentariul lui Adrian I., care spune bine ca: „Stergerea pacatului stramosesc […] este o prostie venita pe filiera scolastica. Umanitatea nu a mostenit o vina personala de la Adam, ci conditia ontologica cauzata de actiunea protoparintilor. „

    • Da, pacat ca la noi inca se preda in scolile teologice mitul cu pacatul stramosesc mostenit…

    • Ana Elisabeta zice:

      Prostie venită pe filiera scolastică, dar foarte, foarte bine înrădăcinată, încât se găseşte şi la nume mari (nu-mi propun să dau acum exemple, dar am rămas surprinsă nu o dată).

      • kalinikos zice:

        si ajungem la aceeasi problema (in special prin Ardeal): preoti ortodocsi, scoliti in vest, la universitati catolice sau protestante. Cum sa inveti credinta ortodoxa de la iezuiti? Sau de la protestanti? Si mai rau, aceeasi preoti ortodocsi ajung de multe ori profesori prin seminariile sau prin institutele teologice. Si atunci ajungi sa zici ‘ultimele teorii in domeniul teologiei spun ca…’. Adio Sfanta Traditie, adio Sfinti Parinti, adio Sfinte Canoane, bun venit exegeti moderni ai acestora. Dupa metode si teorii cu totul straine de duhul ortodoxiei.

      • Ana Elisabeta zice:

        Se poate învăţa şi de la ei, mai ales de la cei care au biblioteci bune, adică mai bine zis se poate merge la universităţile lor ca să-i studiezi pe Sfinţii Părinţi. Dar cu mare atenţie. Problema e că cei care ajung pe-acolo sunt deja deformaţi de şcolile noastre de teologie, care au avut influenţe occidentale încă de la început. Formatul însuşi al şcolilor de teologie, aşa cum arată ele acum, a fost încă de la început unul occidental.

      • O da. Ca bine zici, kalinikos. Apropo de filiera scolastica, sa nu uitam ca si invatatura despre cele „sapte” Taine si ierurgii vine pe aceeasi filiera. Nu mai spun de restul elemente apusene ajunse la noi, pe care unii le mai si apara crezand ca sunt „tradtionalisti”:

        -Icoana eretica a Sfintei Treimi, cu Dumnezeu-Tatal reprezentat ca batran cu barba.
        -Sfintirea icoanelor.
        -Impartasania la 40 de zile.
        -Modul in care se face Spovedania azi, cu dezlegarea inainte de canon. Spovedania ortodoxa presupuna ca dezlegarea sa fie data dupa ce penitentul face canonul, tocmai pentru a se urmari transformarea lui launtrica, ca altfel Spovedania nu e magie prin care se sterg pacatele fara vointa si schimbarea launtrica a omului.

        Si ar mai fi…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s