Mitropolia Munteniei şi Dobrogei oficializează argumentum ad baculum [pastoris] (i. e. argumentul bâtei [pastorale])?

Sa nu uitam si de: „Tinerii greci care au venit la Cluj sunt indignati de prezenta episcopului unit cu Roma si de impreuna rugaciunea cu schismaticii si ereticii la „intalnirea tinerilor crestin ortodocsi din Cluj”! Iaras se face de ras international Mitropolia Clujului(care la o liturghie dadea paine si vin ereticilor ce participau) si Patriarhia Romana(care a binecuvantat impreuna rugaciunea), dar si Patriarhia Constantinopolului prin Bartolomeu(ca si cap al rautatilor), cel ce se roaga cu papa!” (in traducerea parintelui Matei Vulcanescu, preluata de pe Facebook)

Textul complet (in greaca) aici: http://www.pentapostagma.gr/2015/09/%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%AF.html

Bine aţi venit...

Mitropolia Munteniei şi Dobrogei oficializează argumentum ad baculum [pastoris] (i. e. argumentul bâtei [pastorale])?

Penibil…peniiiiiiiiibil…mai mult decât penibil. Caraghioslâcul naţional sporeşte exponenţial, pe zi ce trece. Pentru o vreme, m-am desprins de lumea bisericească a lui Caragiale, iar după această postare am de gând să mă desprind iarăşi.

Ce „eveniment” am găsit, iată, cu cale să comentez, totuşi, pentru „ineditul” său (aparent)?

Pare-se că, argumente valide nereuşind să producă, unii trec, deja, în mod oficial, la măsuri în forţă. Ce fel de forţă? Desigur, nu una autentică, ci penibila închipuire de sine a celor care ajung să se coboare până la asemenea gesturi.

Deh, orgoliul erodează semnificativ simţul ridicolului – nu mai realizezi când te faci de râsul public. Nu mai discutăm şi despre alte „simţuri”, care fac, d. ex., pe şcolari să sesizeze că a fi ofticos, a pârî la doamna, a te răzbuna („arma prostulului”), ş.a.m.d. nu fac…

Vezi articol original 1.005 cuvinte mai mult

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Ortodoxie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Mitropolia Munteniei şi Dobrogei oficializează argumentum ad baculum [pastoris] (i. e. argumentul bâtei [pastorale])?

  1. Ana Elisabeta zice:

    Regretam că Oana n-a permis comentariile ca să exprim şi eu „a piece of my mind”, dar între timp am rămas fără cuvinte… Ţara lui Caragiale şi a lui Eugen Ionescu!!! :O

    • Si eu regret, dar o inteleg perfect. De cand am citit primele randuri parca vedeam deja eternele clisee: „nu judecati, ca sa nu fiti judecati”, „trebuie sa facem ascultare”, „nu se cade sa criticam noi ierarhii” si altele asemenea in spatele carora nu sta in niciun caz smerenia, ci ignoranta si comoditatea obedientei.

      • Ana Elisabeta zice:

        Şi eu o înţeleg, mă refeream la faptul că acum când am posibilitatea să mă exprim, nu mai am cuvinte…

        Apropo de clişee, cred că ele reflectă mai mult reflexe dobândite sub comunişti decât virtuţile tăcerii, ascultării şi nejudecării: să trecem cât mai neobservaţi că poate aşa nu atragem atenţia stăpânirii ca să ne pedepsească după cum le tună. E o nuanţă fină aici, dar cred că dacă ne gândim că cu asemenea pseudo-virtuţi nu s-ar mai propovăduit şi mărturisit credinţa creştină în veci, atunci poate încercăm să înţelegem că nu întotdeauna tăcerea e virtute, nu întotdeauna ascultarea e virtute, nu întotdeauna nejudecata e virtute. De aceea spun Părinţii că dreapta socotinţă e o virtute mai mare decât toate celelalte.

      • Ei, asta e alta problema care necesita dezbatere, apropo de clisee, si anume ca aparentele exterioare ale unei virtuti nu ascund tot timpul virtutea in sine, ci de cele mai multe ori, ascund chiar viceversa, patima.

  2. Ana Elisabeta zice:

    P.s. Am uitat să spun că nu ştiam de această situaţie ruşinoasă de la Cluj, în care singurii creştini ortodocşi cu conştiinţă dogmatică trează din sală au vrut să iasă, dar au fost împiedicaţi de badigarduri.

  3. ioanc zice:

    Am gasit un articol cu multe invataturi folositoare despre criteriile, condiţiile şi obligaţiile necesare pentru a primi Sfânta Împărtăşanie si cat de des se face aceasta. Foarte interesant si daca impărtăşirea trebuie să fie precedată de post şi spovedanie; despre vrednicia primirii Sfintei Euharistii; despre canon, despre împărtăşirea femeii în perioada de „necurăţie” (foarte interesant si intru totul de acord cu cele spuse in articol :”Aceste perioade din viaţa unei femei sunt naturale şi nu o pot întina. Numai păcatul îl întinează pe om pentru că păcatul este împotriva naturii create de Dumnezeu bună şi curată.„).

    Sper sa nu se supere Andrei, aici e link-ul: https://steliangombos.wordpress.com/2015/10/15/interviu-cu-i-p-s-parinte-dr-serafim-joanta-arhiepiscopul-ortodox-roman-al-germaniei-austriei-si-luxemburgului-si-mitropolitul-europei-centrale-si-de-nord/

    Doamne ajuta!

  4. andrei-d zice:

    Daca proorocii nu erau omorati pentru Hristos, nu mai erau prooroci. Daca Apostolii nu ar fi fost prigoniti, nu mai erau Apostoli. Daca Mucenicii nu erau muceniciti, simplu, nu mai erau Mucenici! Caci daca Stapanul Hristos a fost progonit, oare adevaratii ucenici se pot sustrage? „Destul este ucenicului să fie ca învăţătorul şi slugii ca stăpânul.” (Mt. 10, 25)
    Dar nu ca nu s-ar sustrage dar s-a ruga sa fie invredniciti caci nu poti sa fugi de Cruce cand Hristos sta sus pe ea! 🙂
    Seara buna tuturor!
    Mereu cand nu am timp de net (sau nu am net) sunt ceva gen „I’ll be back” din Terminator :))

  5. Ana Elisabeta zice:

    Off topic, dar de tristă actualitate, recomand articolul-eseu al părintelui Savatie Baştovoi:

    http://rucodelie.ro/cu-cit-inima-omului-este-mai-mare-cu-atit-mai-multi-morti-incap-in-ea/

    De citit şi împreună cu pericopa evanghelică aleasă de administratorii site-ului „Pelerin ortodox”:

    http://acvila30.ro/credeti-oare-ca-acesti-tineri-au-fost-ei-mai-pacatosi-decat-toti-romanii-fiindca-au-suferit-aceasta/

  6. Pingback: Cateva cuvinte despre francisc, bartolomeu si ieronim | Ortodoxie Traditionalista si Teologie Patristica

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s