O biserică locală, diverşi clerici şi mireni, inclusiv un misionar arată lipsă de iubire [umanistă]

Nota mea: Mult timp, acest subiect al „iubirismului” umanist a fost preferatul meu. Nu ca acum nu ar fi, doar ca a intrat printre alte hibe ale ecumenismului.
Ecumenismul este in esenta sa o ideologie totalitara. Tinand cont ca cei care nu sunt ecumenisti sunt „lipsiti de iubire”, logica ecumenismului ar fi: „Noi suntem plini de iubire fata de toti. Mai putin fata de cei care nu gandesc ca noi. Aia sunt niste nenorociti”. Ecumenismul nu are „iubire” decat fata de ecumenism. Ecumenistul nu iubeste catolicul, monofizitul, musulmanul, ci ecumenistul catolic, ecumenistul monofizit s.a.m.d.
Si nu in ultimul rand, ecumenistul isi iubeste ideologia sa, pe care in ciuda evidentelor, o considera singura acceptabila. Ideologie la care se raporteaza prin pura habotnicie, pentru ca nu veti gasi ecumenisti care sa fi citit in viata lor vreo carte de teologie (vorbim aici mai ales de mireni care vor doar sa fie „cool”). Unii nici macar Scriptura. Dar stiu ei ca e vorba de iubire in crestinismul asta, asa ca…ce fac ei gresit?
Sa continuam cu textul doamnei Oana Iftime:

Indexez, aici (vezi în josul paginii) o serie de poziţii critice recente faţă de documentul pregătitor al „sinodului panortodox” şi faţă de alte manifestări ecumeniste ale unor ierahi ortodocşi.

Sunt poziţii exprimate de către o întreagă biserică locală, de către diverşi episcopi, de către diverse persoane cunoscute pentru activitatea lor în Biserică- de către ortodocşi care au în comun conştiinţa eclezială.

În ceea ce mă priveşte, mai puţin mă interesează cine anume le-a exprimat – de fond, sunt nişte reacţii din lumea ortodoxă, pe care le consider juste şi paradigmatice. Compatrioţii mei care au ca argument forte apelul la autoritate probabil că vor trăi, însă, nişte conflicte interioare…

Biserica locală a Georgiei refuză ecumenismul?! Ierarhi greci critică documentul?!.. IPS Ierotheos Vlachos, pe care îl admiră destui, pe la noi, este… „antiecumenist”?! Părintele Gheorghe Maximov, „celebrul misionar”, este… Dimitrie Tselenghidis, profesor de dogmatică la cea mai mare universitate din Grecia…?! Ba, chiar, culmea ciudăţeniei, un român, preot în România, părintele Mihai-Andrei Aldea, emite comentarii critice la adresa unui atare document „înalt”?!!

[Îmi cer scuze, in absentia, faţă de toţi cei listaţi aici, cu punctele lor de vedere, pentru acest termen aberant, „antiecumenist”, cu care, însă, prin forţa lucrurilor, am ajuns să operăm. Aceasta, deoarece în lumea contemporană nu mai este clar unor mase întregi de oameni că faptul de a susţine că nu există mai multe Biserici, ci „Una sfântă sobornicească şi apostolească” este pur şi simplu ortodox, nicidecum anti-ceva.

Sau, mă rog, este anti ceva în felul implicit în care Crezul ortodox este antieretic, fapt care, însă, pentru generaţii întregi, până la prezentele şi câteva înaintea lor, a fost de la sine înţeles. Nu au simţit nevoia de a inventa superflui termeni aparte, pe capitole, gen „creaţionist”, „antiecumenist” şi mai ştiu eu ce. Dar, se vede că într-o lume ortodoxă precum cea contemporană, care îşi asumă Crezul selectiv, numai pe capitole, apariţia unor astfel de termeni a fost doar o evoluţie firească.]

În aceste momente interesante pentru Biserică [conform unei vorbe din China, care acolo este considerată „urare de bine”: Să trăieşti vremuri interesante!] invit, cu oarece amuzament amar, la consecvenţă pe cei care de ani de zile se străduie să ne (re)educe, pe noi şi pe alţi vorbitori de română care întreţin forme de comunicare cu publicul larg, explicându-ne cum „suntem lipsiţi de iubire”, fiindcă suntem „antiecumenişti” şi cum suntem “neascultători” faţă de ierarhii noştri ecumenişti, criticându-i pentru atitudinea în speţă.

Scrieţi-le şi acestora, menţionaţi mai jos, cât sunt de lipsiţi de iubire şi de virtutea ascultării.

Un început în forţă ar fi să îi scrieţi primul părintelui Gheorghe Maximov. Îl găsiţi şi pe Facebook. Numai că va trebui să vă înarmaţi cu răbdare, fiindcă părintele adesea răspunde greu. Acest lipsit de iubire străbate mii de kilometri, mereu, pentru a propovădui Evanghelia. La fel ca şi prietenul său drag, părintele Daniil Sâsoev, mucenicit pentru acelaşi Crez, Iurii (Gheorghe) Maximov şi l-a asumat integral, inclusiv partea care spune că nu există decât o singură Biserică şi, prin urmare, şi-a închinat viaţa aducerii la Biserica cea Una a cât mai multor oameni, ca să nu rămână în afară şi să piară.

Mai aşteaptă să fie învăţaţi despre”iubire” şi “ascultare” şi ceilalţi, menţionaţi mai jos, aderenţi la Crezul ortodox în integralitatea sa, întocmai cum a fost formulat odinioară prin gura lipsiţilor de iubire Sfinţi Părinţi.

Dacă o faceţi şi vă răspund, promit să public aici integral corespondenţa desfăşurată între domniile voastre…

Pe cei neporniţi pe reeducare îi rog să îmi trimită şi alte link-uri, dacă iau cunoştinţă şi de alte poziţii critice privind aceleaşi chestiuni. Menţionez că nu am timp de polemici, aşa că las deschise comentariile doar pentru cazul că trimiteţi link-uri (sau, dacă veţi voi să polemizaţi între Dvs., cititorii, o puteţi face, în fond, dar fără medierea mea). Oricum, am obosit demult să mai dau replici la „argumentul lipsei de iubire”.

*

Dacă degringolada spirituală în care ne găsim, în România, datorată otrăvirii ortodocşilor la nivel intelectual cu relativism de sorginte materialistă, iar la nivel de simţire cu pietism de sorginte eretică nu ar fi de cel mai amarnic plâns, ar fi de râs. Precum în Caragiale. Triste sunt, însă, de fapt şi de nedrept, aceste vremuri interesante pe care am ajuns să le trăim, fiindcă aceasta am ales.

*

Iată (În sfârşit! vor spune unii) şi link-urile, în formatul autorul poziţiei: link.

Biserica Georgiei:

https://graiulortodox.wordpress.com/2016/02/24/patriarhul-giorgiei-ilia-ii-respinge-documentul-despre-ecumenism-pregatit-pentru-marele-sinod/

IPS Serafim de Pireu:

http://acvila30.ro/mitropolitul-serafim-de-pireu-dupa-ce-criterii-au-fost-selectati-episcopii-ce-merg-la-sinod-este-o-inovatie-nemaivazuta-pana-in-prezent/

IPS Atanasie de Limassol:

https://dogmaticaempirica.wordpress.com/2016/02/17/scrisoarea-mitropolitului-atanasie-de-limassol-adresata-sfantului-sinod-din-cipru-cu-privire-la-documentul-propus-pentru-sinodul-panortodox-si-intitulat-relatiile-bisericilor-ortodoxe-cu-int/

IPS Ierotheos Vlachos:

https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/02/28/o-alta-scrisoare-a-ips-ierotheos-vlachos-catre-sfantul-sinod-al-bisericii-greciei/comment-page-1/#comment-18

Pr. Gheorghe Maximov:

https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/03/01/celebrul-preot-misionar-rus-gheorghe-iuri-maximov-critica-teologic-declaratia-comuna-a-lui-francisc-i-si-a-patriarhului-moscovei/

Pr. Mihai Andrei Aldea:

http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro/editoriale/256-adunarea-din-creta.html

Prof. Dimitrie Tselenghidis:

https://graiulortodox.wordpress.com/2016/02/03/11332/

https://graiulortodox.wordpress.com/2016/02/24/11484/

Document al simpozionului international „Sincretismul interreligios” (Rep. Moldova):

http://marturieathonita.ro/sfantul-si-marele-sinod-al-bisericii-ortodoxe-se-cuvine-sa-speram-sau-sa-fim-nelinistiti/

Clerici şi mireni din biserica bulgară:

https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/03/11/scrisoare-adresata-patriarhului-neofit-al-bulgariei-de-catre-clericii-si-mirenii-bisericii-ortodoxe-bulgare-cu-privire-la-documentele-adoptate-pentru-sinodul-pan-ortodox/

https://dragosteasebucuradeadevar.wordpress.com/2016/03/11/un-articol-despre-eclesiologia-ortodoxa-marturisire-corecta-si-mantuire/

Sursa: Oana Iftime

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Erezii, Ortodoxie, Sinodul Panortodox si problemele legate de acesta. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la O biserică locală, diverşi clerici şi mireni, inclusiv un misionar arată lipsă de iubire [umanistă]

  1. Foarte bine punctat comentariul cu privire la mentalitatea ecumeniştilor. Îmi aminteşte de o remarcă cu privire la relativişti: orice relativist consideră că orice adevăr este relativ, mai puţin afirmaţia că „orice adevăr este relativ”, căreia îi acordă valoare de adevăr absolut. De aceea, confruntat cu Ortodoxia, care de la origini până în prezent se întemeiază ideea de adevăr absolut (şi nu doar ideea, căci Hristos este Calea, Adevărul şi Viaţa), orice ecumenist sau, în sens mai larg, relativist va vedea roşu înaintea ochilor şi va scoate flăcări pe nări. Şi pe gură. Şi prin degetele cu care va „înfiera” pe cei care nu sunt în acelaşi duh cu el.

    Chiar, oare la ecumenişti se întrevede vreodată cât de puţin o preocupare pentru mântuirea celorlalţi, în această „înfierare”? Totul e în plan orizontal, lumesc, preocuparea lor este să nu se strice bunele relaţii lumeşti cu cei de alte credinţe care sunt în acelaşi duh cu ei (ecumenişti).

  2. kalinikos zice:

    SIncer, abia astept sa vad ce va fi la Sinod. Lucrurile se anunta interesante. Pe de-o parte replica Bisericii Georgiei, pe de alta intalnirea intre Patriarhul Rusiei si Francisc (unde atentie, fara precedent in declaratiile comune de pana acum, date cu Patriarhul Ecumenic, Francisc se semneaza ‘Episcop al Romei’ – pe mine cel putin m-a lasat cu gura cascata), cu reactiile din Sinodul Bisericii Greciei (care reactionari evident ca nu vor face parte din delegatia ce va lua parte la Sinod)…
    Pe de alta parte am vazut ca in sfarsit au publicat si romanii actele presinodale. Era cazul, altminteri as fi crezut ca toti ierarhii sunt vorbitori de engleza, franceza sau greaca (nu ca m-ar fi deranjat, mai ales cea din urma 😀 )
    Ce mi s-a parut foarte interesant (si acum vorbesc din punct de vedere al mandriilor noastre de romani, rusi, greci samd) au fost documentele legate de organizarea episcopilor din diaspora in colegii episcopale, in acelasi timp pastrandu-si legatura canonica cu biserica de origine. Sunt curios cum (si daca) va functiona asta.
    In rest, va doresc post cu multe bucurii.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s