Sfântul Ierarh Ignatie Brianceaninov: „Apostazia are loc cu îngăduinţa Domnului, nu încerca s-o opreşti cu slabele tale puteri…”

https://i0.wp.com/prediciortodoxe.ro/wp-content/uploads/2010/01/sf-ignatie-briancianinov.jpg

„În viitor vremurile vor fi tot mai grele. Creştinismul, ca duh, se îndepărtează din mediul uman fără ca gloata agitată şi aservită lumii deşertăciunii, să observe, lăsându-l propriei decăderi!”

Este foarte important să semnalăm prin aceste cuvinte că, acei oameni care fac parte din gloata agitată şi aservită „lumii deşertăciunii”, cei care într-atât s-au afundat ei înşişi în deşertăciune, predându-se slujirii lumii acesteia, care zace sub puterea celui rău, după cuvântul Apostolului (I Ioan 5,19), încât şi-au pierdut vederea duhovnicească.

De aceea tot ce se petrece acum în lume, li se pare absolut normal, firesc, ceva cu care trebuie să ne împăcăm. Ei se supără grozav pe acei ce încearcă să le deschidă ochii, din cauza că aceştia nu-i lasă să trăiască lihnit, cu plăcerile lor

În continuare Episcopul Ignatie scrie: „Se împlinesc proorocirile Scripturii despre Apostazia de la creştinism a popoarelor trecute de la păgânism la creştinism. Apostazia a fost prevestita de către Sfânta Scriptură cu toată claritatea şi este o mărturie a faptului cât de adevărat este tot ce s-a spus în Scriptură”.

Iată de ce adevăratul creştin nu trebuie să intre în panică, observând acest sumbru tablou al Apostaziei, spre deosebire de unii, care cu naivitate şi necugetat se sperie, preferând să nu vadă Apostazia şi să tacă.

Dreptcredinciosul creştin cunoaşte din cuvintele lui Hristos Mântuitorul însuşi că toate acestea „trebuie să fie” (Marc 13,7; Luca 21,9), însă el nu trebuie să închidă ochii asupra lor, ci este dator să fie pe deplin conştient faţă de cele ce se întâmplă, şi să aprecieze corect toate evenimentele, în care se manifestă Apostazia, ca să ştie cum să se comporte spre a nu fi târât de puhoiul Apostaziei.

Spre a ne călăuzi, Episcopul Ignatie spune:  „Apostazia are loc cu îngăduinţa Domnului, nu încerca s-o opreşti cu slabele tale puteri…”

Ce înseamnă aceasta? Înseamnă oare să ne împăcăm cu Apostazia şi să „ne integrăm” în ea? Nu, desigur! Iată însă cum trebuie să acţionăm: „Îndepărtează-te, păzeşte-te tu însuţi de ea: aceasta este de ajuns. Cunoaşte duhul vremii, cercetează-l, ca să poţi evita pe cât posibil influenţa lui! De aceea tăcerea asupra Apostaziei este criminală. N-avem voie să păstrăm tăcere asupra Apostaziei, să ne liniştim pe noi înşine şi pe alţii, că totul ar fi în ordine, că n-avem de ce să ne tulburăm.

Cu toate că nu ne stă în puteri „să oprim Apostazia cu slabele noastre puteri”, datoria iubirii noastre creştineşti ne porunceşte nu numai să ne ferim, şi să ne păzim noi înşine, ci să-i păzim, să-i avertizăm şi pe semenii noştri, care nu văd şi nu observă nimic. Aici se cuvine să ne amintim minunata cugetare a unuia din cei mai mari stâlpi ai Bisericii noastre, Sfântul Grigorie Teologul: „Prin tăcere îl trădăm pe Dumnezeu”.

Nu se cade a tăcea despre ceea ce este de primă necesitate – salvarea sufletelor omeneşti!”

Surtsa: http://saraca.orthodoxphotos.com/biblioteca/marea_apostazie.htm

 

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Sinodul Panortodox si problemele legate de acesta. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Sfântul Ierarh Ignatie Brianceaninov: „Apostazia are loc cu îngăduinţa Domnului, nu încerca s-o opreşti cu slabele tale puteri…”

  1. ioanc zice:

    scuze Andrei, stiu ca e off-topic, insa in aceste momente e bine sa -l pomenim si pe IPS Teodosie in scurtele noastre rugaciuni, mai mult ca niciodata:
    http://www.ioanistrati.ro/2016/10/19/adevarul-despre-ips-teodosie

    • Vrednic este! Nu știu de ce e acuzat, dar sunt convinsă că sunt pretexte pentru a-l îndepărta fiindcă nu e slugarnic, fiindcă că nu ia poziția de drepți și nu execută fără discernământ ordinele de la București.

    • suslik1973 zice:

      La obiect, calm, decent. Magistral.

    • Pe linie părintele! Foarte artistic! Dacă am transpune talentul în lumea materială, ar putea merge pe sârmă peste Marele Canion!

      …nu înțeleg pentru ce îi faceți trafic. Lăsați-l în lumea lui, în care membrii Bisericii ortodoxe în CMB Îl mărturisesc pe Hristos, în care nu există Busan și cel al cărui nume nu mi-l amintesc, căci nu e vrednic de amintit. E ca în acea reclamă: ”dormi liniștit, FNI veghează pentru tine” (FNI a fost o schemă piramidală care a lăsat mulți oameni în fundul gol acum mai mulți ani). Părintele Lăbuță e acea voce lină din background care spune: ”dormi liniștit, Patriarhii din Creta veghează pentru tine!”

  2. kalinikos zice:

    ciudat raspuns legat de partea lingvistica din partea unuia care l-a tradus pe Sfantul Irineu al Lyonului din engleza. Deh, sfintii astia, nu stiau si ei ca engleza va deveni lingua franca a zilelor noastre. (culmea ironiei cu lingua franca asta 😀 )

  3. ioanc zice:

    Singurele probleme votate si acceptate la Sinodul din Creta, peste care nu pot trece, sunt acelea de a-i numi pe cei cazuti din dreapta credinta drept biserici (fiindca asa se autonumesc ei, atat istoric cat si social) cat si „aggiornamentele” de la Sfanta Taina a Cununiei. Asta e ca in povestea cu homosexualii, carora cica le refuzam dreptul de a-si intemeia propriile familii. Ce gluma buna! Iar ai nostri le ridica mingea la fileu dand o noua denumire familiei si anume familia traditionala. Prostii. Familia e aceeasi de la Adam si Eva, fiind formata dintr-un barbat si femeie avand scopul de a procrea si creste copii, cu frica de Dumnezeu, pentru a ne mantui sufletele. Aceasta se intampla din cauza pervertirii si confuziei mintii, nemaipunand accentul pe Traditie considerand-o o poveste de adormit copii.

    Uitati ce frumos ne explica Mitropolitul Seraphim de Kythira (1) cum e cu Biserica si cu bisericile:
    „Timp de nouăsprezece secole Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicescă și Apostolească a refuzat să numească diferite comunități eretice ca fiind biserici creștine” […] mentionand o astfel de poziție ca o „manifestare a umanismului”. „Noi nu abandonăm acea statornicie în întunericul ereziei și a intențiilor malițioase pentru a găsi pacea în confuziile lor și a spiritualității lor întunecate, dar le amintim de cuvintele Domnului: Şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul vă va face liberi. ( In, 8:32)”. Si pe buna dreptate se intreaba si ma intreb si eu : „În astfel de circumstanțe, numind heterodocșii ca fiind biserici, nu contribuim la faptul că ei continuă să trăiască în deziluziile lor, fără să se îngrijoreze de nimic? Nu le ascundem noi adevărul și lumina lui Hristos? Nu vom răspunde noi, ortodocșii, în Ziua Judecății pentru construcția acestui turn Babel spiritual și tăinuirea Adevărului Dumnezeiesc mântuitor?”

    Doamne, ajuta!
    ________________
    (1) http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2016/10/31/mitropolitul-serafim-de-kithire-despre-sinodul-din-creta-unele-documente-contin-puncte-de-vedere-dogmatice-care-distorsioneaza-invatatura-ortodoxa-cu-privire-la-biserica/

    • kalinikos zice:

      Se pare ca Patriarhia Ecumenica nu mai gandeste asa, din momentul ce acorda un premiu pentru drepturile omului unui sustinator acerb al drepturilor homosexualilor si al avortului (chiar pana in luna a noua).

  4. ioanc zice:

    E bine sa ne rugam impreuna cu ereticii? In amintirea marelui pastor de suflete IPS Justinian Chira am sa dau un mic fragment din invataturile acestui mare ierarh si pastrator al dreptei credinte:

    „Cum vedeţi Inaltpreasfinţia Voastră rugăciunile care se fac în comun cu eterodocşii? Cei care se roagă împreună cu ei nu ar trebui să facă pocăinţă?

    Sunt nevoit să-ţi răspund nu cum ar trebui. Dacă eu ţi-oi răspunde deschis, aş putea fi învinuit că m-am făcut judecătorul cuiva. Or, eu nu vreau să mă fac judecătorul nimănui. Dar ce gândeşti dumneata, e drept.

    Nu pot să-ţi spun frăţiei tale, eu, în calitate de arhiereu, că Biserica Ortodoxă nu ar trebui să se amestece deloc cu eterodocşii, cu cei ce sunt străini de Ortodoxie. Așa ar trebui, probabil, să-ţi răspund frăţiei tale. Nu îţi răspund, pentru că, în această problemă, sunt implicaţi mai mulţi dintre reprezentanţii Bisericii Ortodoxe. Nu înseamnă că prin asta ei au trecut de partea dracului şi a ereticului. Eu aş zice să ne rugăm pentru pacea între creştini; asta ar fi o rugăciune curată: pentru pacea între creştini. Dar nu pentru unirea bisericilor, fiindcă asta înseamnă că, pe undeva, trebuie să se cedeze. Nu pot două săbii să stea în aceeaşi teacă. Ori trebuie să cedezi ceva de la tine, ca ortodox, ori trebuie să cedeze ceva de la el cel din afara Ortodoxiei şi atunci se poate face unirea. Dar dacă trebuie să renunţi la ceva din învăţătura ortodoxă? In niciun caz.”

    Iar despre ecumenism, spune parintele :”Nu se poate focul cu apa să stea în acelaşi loc. Nu se poate.” (1)

    Bunul Dumnezeu să-l ierte şi să-l odihnească, să-l numere cu drepţii şi să-l aşeze cu Sfinţii Săi!

    _________________
    (1) – http://www.cuvantul-ortodox.ro/2016/11/02/vladica-justinian-chira-rugaciunile-impreuna-cu-ereticii-ecumenism-cu-fermitate-dar-si-cu-grija-de-a-nu-judeca-si-a-nu-face-bresa-in-biserica-noi-nu-avem-voie-sa-ne-exprimam-cu-multa-usurinta/

  5. ioanc zice:

    Am gasit o predica deosebita, plina de talcuiri si sensuri adanci, a Parintelui Constantin Galeriu, la invierea fiicei lui Iair, la Evanghelia de azi, din a XXIV-a Duminica de la Cincizecime: https://m.crestinortodox.ro/predici/predici-duminica/invierea-fiicei-iair-97411.html

    Sper sa va imbucure si sa va ofere linistea si pacea atat de necesara sufletelor noastre. Doamne, ajuta!

  6. ioanc zice:

    Pentru cine mai e interesat in aceste vremuri de prorociile VT (desigur gandul meu era la prietenul doktoru; ce mai faci batrane?; cred ca ai ajuns asemenea lui Lot, acolo printre straini), am gasit aici (http://www.teologiepentruazi.ro/2016/11/10/care-este-profetia-hristologica-din-eccl-4/) parerea parintelui Piciorus in legatura cu un citat din Ecclesiast 4,14, in care apare o prorocire despre intruparea lui Hristos (deci, cam cu aproape 1000 de ani inainte). Sa vedem textul (traducerea e a parintelui):

    „Că[ci] din casa celor legați/ închiși va ieși [ca] să împărățească [ὅτι ἐξ οἴκου τῶν δεσμίων ἐξελεύσεται τοῦ βασιλεῦσαι], că[ci] încă și în[tru] împărăția lui s-a născut sărac [ὅτι καί γε ἐν βασιλείᾳ αὐτοῦ ἐγεννήθη πένης]”.

    Talcuirea: „Care este casa celor legați sau închiși? Este lumea noastră. Căci noi eram închiși sub păcatele noastre și eram robi demonilor înainte de a ne răscumpăra Domnul și a ne curăți de ele. Și El S-a născut din casa oamenilor, fiind Dumnezeu și om, pentru ca să împărățească peste oameni. Și El S-a născut pe pământ ca un Împărat sărac, pentru ca să ne conducă spre mântuire întru marea Lui chenoză.

    Dar, totodată, murind pe Cruce pentru păcatele noastre, El neavând păcat, S-a coborât în Iad și, din Iad, din casa celor legați, a ieșit să împărățească și împărățește peste întreaga Lui creație.”

    • ioanc zice:

      Inca o profetie, cu aproximativ 700 de ani inainte, despre Nasterea Domnului, Pastorului si Mantuitorului nostru Iisus Hristos, ce apare in Vechiul Testament, vestita de catre Sfantul Proroc Mihea (cel contemporan cu Sfantul Proroc Isaia, in vremea imparatilor iudei Ioatam, Ahaz şi Iezechia) o gasiti la Miheia cap. 5, 1-4. (v. versiunea Anania cu notele aferente, link: http://www.dervent.ro/biblia.php)

      Doamne, ajuta!

      • kalinikos zice:

        asta nu e chiar profetia despre care spun Evangheliile ca au citat-o arhiereii si carturarii iudei, cand i-a intrebat Irod unde are sa se nasca Hristos?
        Ca dovada ca stiau de la bun inceput despre ce e vorba.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s